Nieuw subforum voor Invoerapparaten

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Wat me opvalt is dat er steeds meer en meer vragen/opmerkingen komen over keyboards, muizen en toebehoren, joysticks, gamepads en stuurtjes. Met name MUIZEN en KEYBOARDS leveren regelmatig toch heftige discussies op.

Is het misschien een idee om een nieuw subforum te opnenen voor invoerapparaten?

Ik heb van de lijst die nu in beeld staat (van gisteren en vandaag actief) de topics uit HA getrokken die hier van toepassing zijn:

Mousje schoonmaken...
Toetsenbord overleden :'( (pas op, foto ...)
Ergonomisch toetsenbord is het wat?
Toetsenbord valt @ random uit
Cordless mouseman optical
muismat van 40x40CM
IntelliMouse IntelliEye vs Wheel Mouse Optical
Welke muis voor games?
Backlit keyboard
Muis & Keyboard ineen....muis werkt niet?
Cordless mouse onder DOS
[topic=154984]

Sinds de crash zijn er al heel wat meer topics geopend over muizen en toetsenborden.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51
Op maandag 04 juni 2001 10:20 schreef wfvn het volgende:
Sinds de crash zijn er al heel wat meer topics geopend over muizen en toetsenborden.
Omdat de search niet werkt...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 10:21 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat lijkt me niet helemaal de reden. Nooit opgevallen hoe vaak nieuwe topics worden geopend over muizen en keyboards; ook VOOR de crash? (en af en toe ook joysticks en vergelijkbare game-invoer-apparaten)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 10:21 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dan maak je een denkfout. Dan zouden er ook veel topics over andere zaken geopend moeten worden...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jah, ik wil een auto-forum en een Mac-forum en punnik-forum, en ...

[on-topic]

Een muis en keyboard zijn strikt gesproken peripherals, maar vallen wat dat betreft gewoon onder hardware --> evenals een scanner.

Voor specifieke hardware (procs, mobos, HD, DVD/CD-R(W)) zijn al aparte subfora.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 11:13 schreef BackSlash32 het volgende:
Jah, ik wil een auto-forum en een Mac-forum en punnik-forum, en ...
ghehehehe... sja... dan moet je bij autoweek, de eh...... , en de libelle zijn ofzo :+
Een muis en keyboard zijn strikt gesproken peripherals, maar vallen wat dat betreft gewoon onder hardware --> evenals een scanner.
Mee eens
Voor specifieke hardware (procs, mobos, HD, DVD/CD-R(W)) zijn al aparte subfora.
Waarom is een HD WEL specifieke hardware en een MUIS niet? No offence, maar dat is natuurlijk een argument van niets.

Het is me opgevallen dat er subforums in het leven worden geroepen als er op een gegeven moment veel vraag is naar een bepaald iets... Zo is pas tijdelijk dat EXAMENFORUM in het leven geroepen.

Mij valt het op dat er steeds meer topics gaan over de zogenaamde 'Human-interface'-apparaten. Dus waarom ook daarvoor geen extra subforum openen?

Verwijderd

maak dan aub een afzonderlijk input/output-devices forum.

Zoiets als computertotaal :+ heeft maar dan in 1 forum, ipv aparte fora voor printers, scanners, keyboards, webcams, joysticks, etc...
(dig fotocamera's ook misschien?)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een forum over muizen? laat nu net de muis totaal geen problemen geven....

* Delerium denkt verder...

Als we binnenkort een forum openen voor FAQ's etc, dan pleuren we wel een FAQ extra ertussen over hoe de muis schoont te maken en een aantal muisvergelijkingsreviews oid...
Plaats ook iets met toestenborden etc.

Muizen en toetsenborden op een techforum... met alle respect, maar als je niet kan troubleshooten op een muis op laag niveau, dan kan je beter je PC buiten op straat zetten
(en * Delerium bellen)

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op maandag 04 juni 2001 15:02 schreef ecteinascidin het volgende:
Als we binnenkort een forum openen voor FAQ's etc
Een forum met faq's? Doe dan maar een forum over muizen..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 16:19 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Een forum met faq's? Doe dan maar een forum over muizen..
ghehehe..... toch nog iemand me steunt in m'n ideeën....

edit:

maar ik meen het serieus.... sinds de opening van dit topic heb ik al weer een paar topics toegevoegd (lees een stuk of 5), omdat die dus vandaag ook nog zijn geopend.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 04 juni 2001 15:02 schreef ecteinascidin het volgende:
[...]
Muizen en toetsenborden op een techforum... met alle respect, maar als je niet kan troubleshooten op een muis op laag niveau, dan kan je beter je PC buiten op straat zetten
(en * alt-92 bellen )
Euh.. mijn hyper-geavanceerde IR-aangestuurde muis-zonder-bal met ingebouwde fuelcell op alcohol valt daar niet onder ? :P

[serieus]
Overdreven natuurlijk, maar ik zie het punt op dit moment nog niet.
Oke, periphs worden ook steeds geavanceerder, maar om dan nu gelijk maar een nieuw forum ervoor te openen is misschie nog wat vroeg.

Voorlopig past de noemer Hardware Algemeen ook voor je muis en keyboard enzo..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als je alles in een subforum stampt hou je niks meer over voor HA zelf.

En daarbij : vaal topics passen min of meer in 2 of meer subfora, omdat het een probleem betreft van bv. mem en videokaart, om maar wat te noemen.

Dan kun je het niet echt goed in 'n subforum knallen, en daar is HA dan voor.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 22:10 schreef HlpDsK het volgende:
Als je alles in een subforum stampt hou je niks meer over voor HA zelf.
Tuurlijk wel... als je ziet hoeveel debielen niet weten dat voor tig dingen wel subforums zijn.... en daarom maar stug blijven doorposten in HA.........

hmm....... :?

nadenken...... doet pijn.......

als ik het zo stel, kan je net zo goed geen subforums nemen :+

;)

• Laurent
  • Niet online
Ik vind het juist prima zo, dan kan je ook een apart subforum openen over scanners, omdat daar ook wat topics over zijn.

• Knightwolf
  • Laatst online: 11-02 13:46
In dat geval zou ik zelf eerder zeggen een nieuw forum voor ALLE invoer en stuur-apparaten, zoals Muizen, toetsenborden, WebCams, Scanner, Digitale Camera's enz enz enz...

Dat zou nog een id zijn.
Maar idd zoals HlpDsK zegt moet er ook nog iets voor HardwareAlgemeen overblijven...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 22:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 05 juni 2001 12:26 schreef Knightwolf het volgende:
Maar idd zoals HlpDsK zegt moet er ook nog iets voor HardwareAlgemeen overblijven...
Psies, anders heb ik nix meer te doen :P

Persoonlijk vind ik dat er nu wel ff genoeg sub-fora zijn.
Meer subs betekent :
-Minder overzicht
-Meer fout geplaatste topics
-Meer cross-posts (sommige dingen vallen onder meerdere fora)
-Dus meer SU-postings

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
ik denk dat een input/output forum best gewenst is. je ziet zo vaak vragen over printer, scanners, joysticks, webcams etc dus ik steun het idee wel.

Hardware Algemeen kan dan blijven voor shit zoals "wat vinden jullie van mijn systeem?" of "mijn pc boot niet meer".
Pagina: 1