"Origineel weergeven" bij Gmail te ontleden ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Is er een ontleding van "Origineel weergeven" bij Gmail te vinden ?
Ik bedoel hiermee dat ik meer uit het origineel weergeven in Gmail kan ontcijferen. b.v. de locatie waar vandaan het verzonden is ? o.i.d. Dus meer dan alleen een IP-adres (waar ik niets mee kan).
Ik zie een hele bladzijde met codes, die mij niets zeggen, maar voor anderen wellicht een heleboel.

Misschien vraag ik teveel en is het meer voer voor de Politie meldpunt Internetoplichting.

Ik ben n.l. opgelicht via Marktplaats. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 12:34

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Heb je het "echte" mailadres van de verkoper, of alleen het "via Marktplaats" mailadres ?
In het laatste geval moet het zeker via Marktplaats, dan helpt "Origineel weergeven" zeker niet.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ik heb het echte emailadres (****@live.com) van die verkoper (voor zover je van "echt" kan spreken), want het IP-adres leid naar Redmond in de USA.

[ Voor 5% gewijzigd door Dixie op 01-05-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Dat is het ip adres van de webmail-dienst Live/Hotmail/Outlook van Microsoft, dus daar zul je niets mee kunnen doen.

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Dat klopt, daar kan ik ook niets mee. Ook als de oplichter via de Marktplaats mail reageert, dan zal dat via live.com gaan.
Maar in die pagina vol met "gegevens" in gmail, moet toch meer uit te halen zijn (vermoed ik zo).

[ Voor 71% gewijzigd door Dixie op 01-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:19
Zie je wel een regel die begint met X-Originating-IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Nee, helaas, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 16:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dixie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:41:
Maar in die pagina vol met "gegevens" in gmail, moet toch meer uit te halen zijn (vermoed ik zo).
In de mailheader staat alleen de route in die het mailtje heeft afgelegd, niets meer. Aangezien het mailtje via webmail is opgesteld begint deze bij de servers van Microsoft. Was het via een outlook client opgesteld, dan was het mailtje daar begonnen en dan zou je het ip-adres van zijn internetaansluiting kunnen terugvinden.

Oplichters zijn echter ook niet onnozel... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ok, helder.

Maar wat kan de Politie of een ander opsporingsdienst meer doen b.v. ? (waar wij geen rechten toe hebben).
Uiteraard zal de bank de gegevens moeten afdragen van de oplichter. Daarnaast moet er meer gebeuren.

Oplichters worden (gelukkig) toch ook vaak ontmaskerd. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dixie op 01-05-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 16:52
De mogelijkheden voor de opsporing liggen momenteel aan zowel de kant van marktplaats.nl. (Die zullen na de, natuurlijk nodige, bewijslegging een ip kunnnen vinden) en aan de kant van de payment provider. (follow the money). Buiten dat zal het lastiger worden, uiteindelijk zal het technisch mogelijk zijn, een naam aan een emailadres te koppelen afhankelijk van de "slimheid' van de verkoper/oplichter.

Wat ik een beetje mis, is of je al al aangifte gedaan hebt, of dat uberhaubt contact met de politie is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Aangifte bij de Politie en MP is gedaan en bekendmaking op opgeletopinternet.nl die ook wat connecties heeft.
Meldpunt internetoplichting en de banken zijn ook op de hoogte.
Het is nu een kwestie van afwachten. (zucht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik denk dat je topic toch iets beter in SF past. Daar zijn ook andere topics te vinden over wat je kunt doen wanneer je opgelicht bent op internet. Vandaar dat ik je topic ook even die kant op tik.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wie, wat, wanneer, hoeveel... vragen vragen ;)
Pagina: 1