Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:41
Hallo allen,

Graag zou ik advies willen voor een redelijk compact speaker systeem.

Wat informatie betreft de situatie:
- Worden aangesloten op een Denon AVR1713
- Kamer voor thuisbioscoop is ca. 20m² (4x5)
- Wegens weinig ruimte op de vloer ben ik op zoek naar speakers die aan de muur bevestigd kunnen worden.
- De set gaat voornamelijk gebruikt worden voor films, echter muziek nu en dan moet ook redelijk klinken.

Ik heb enkele speaker systemen op het oog, zijnde:

- Boston Acoustics SoundWare 5.1
- KEF KHT 2005.2 (Eventueel met KEF PSW2010)
- Bowers & Wilkins VM1 (Eventueel met B&W AS1 subwoofer)

Ik heb bovenstaande sets beluisterd in showrooms, echter verspreid over drie verschillende winkels, helaas dus niet 'naast elkaar' gehoord.

Alle sets score enigsinds gelijk in de meeste reviews die ik tegenkom, is er een echter een setje welke ik boven de andere twee moet kiezen? Of een set welke ik over het hoofd gezien heb?
Eventueel bovenstaande speakers die goed gaan met een nader te noemen sub? :)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:51
het is meer een kwestie van smaak ook lijkt mij, welke vind jij zelf het beste klinken en als je dat niet weet, ga dan opnieuw luisteren. Je zult toch zelf die beslissing moeten nemen.

Geluid is zo persoonlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 01-05-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat zijn de plus- en minpunten van de sets die je beluisterd hebt?
Hoe zou jij de klank omschrijven?

Welke past het beste bij jou?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512470

Source90 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:54:

Alle sets score enigsinds gelijk in de meeste reviews die ik tegenkom, is er een echter een setje welke ik boven de andere twee moet kiezen? Of een set welke ik over het hoofd gezien heb?
Eventueel bovenstaande speakers die goed gaan met een nader te noemen sub? :)

Bij voorbaat dank!
Ik heb al speakers gehoord die in diverse reviews bewierookt werden, maar voor mijn gevoel ''flink door de mand'' vielen i.v.m. persoonlijk gehoor.

Zelf ben ik vrij recent een aantal weken bezig geweest met nieuwe 'stereo' luidsprekers.
De enige 2 criteria die ik had buiten uiteraard het geluid zelf, waren dat ze wit moesten zijn (of hierin besteld konden worden) en mijn budget van 1500 euro voor een paar, niet zouden overschrijden.

Ik heb diverse luidsprekers beluisterd binnen de meest uiteenlopende budgetten van KEF, Dali, Jamo, Monitor Audio, B&W, Boston Acc enz enz om uiteindelijk te ''settelen'' met een paar luidsprekers die nog niet de helft doen van mijn budget per paar.

Kortom, gewoon luisteren, luisteren en nog eens luisteren en dan toeslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bedankt voor de reacties!
Ik vind ze alle drie mooi klinken (had mijn AVR mee), echter heb ik ze niet direct na elkaar gehoord.

Mijn vraag was dan voornamelijk of er mankementen of iets dergelijks bekend zijn waar ik nog niet over gelezen heb, bij bovenstaande sets? Ben vanochtend enkele berichten tegengekomen op diverse fora over de subwoofer van de KEF serie die mankementen vertoont na een bepaalde tijd.

En natuurlijk zijn aanbevelingen van sets die ik eventueel zou kunnen overwegen als alternatief graag welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met speakers moet je sowieso rekening houden met hoe persoonlijk geluid is. Wat de één mooi vindt, vindt de ander helemaal niets. Ga dus nooit op advies van iemand speakers kopen maar ga zo veel mogelijk zelf luisteren.

Probleem bij speakersetjes is dat deze eigenlijk alleen maar geschikt zijn voor het kijken van films/series. Wanneer je er ook muziek op wil gaan luisteren, gaan ze allemaal door het ijs. Er kan dan niet de geluidskwaliteit geleverd worden die het luisteren naar muziek aangenaam maken.

Het beste is het plaatsen van 2 vloerstaanders als fronts. Op deze manier kun je prima naar muziek gaan luisteren. Aangezien je aangeeft hiervoor geen plaats te hebben, wordt het dus een compromis. Je zou nog kunnen gaan voor een setje boekenplankspeakers. Aangezien deze minder laag in huis hebben, zal een sub al vrij snel noodzakelijk zijn. Koop in ieder geval geen speakers van melkpak formaat want dat is helemaal niets voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02
Eventueel zou je kunnen zoeken naar "on wall" luidsprekers, dan kom je in een hele andere categorie speakers terecht als de melkpakjes :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vandaag nogmaals langs geweest voor de Boston speakers, deze mocht ik op borg mee om te testen echter vind ik het na een half uur luisteren in mijn eigen kamer al niets :)
Die vallen dus af, hopelijk doen de winkels waar de B&W VM1 en KEF speakers staan (uitlopende modellen tenslotte) niet al te moeilijk voor een thuis test :)
Pagina: 1