Upgraden GPU -Aldi- pc lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Topicstarter
Een vriend van me had na een tijdje gekloot met zijn vorige pc er genoeg van en kocht zich een nieuwe pc, aanbieding in de Aldi, 350 euro voor een I5 met gtx650. Geen slechte aankoop voor zijn noden, echter heeft hij uit zijn vorige pc nog een GTX 650 Ti liggen, namelijk deze:

pricewatch: MSI N650Ti PE 1GD5/OC

Ik dacht even snel deze kaarten te wisselen gezien zijn oude kaart duidelijk beter is. Echter geeft de pc bij het opstarten iedere keer Bios beeps (1 lang 2 kort) wat dus wijst op videokaart issues...

De voeding is 450W "el cheapo" (maar zijn vorige pc was 400W el cheapo en daar werkte het wel)
en de videokaart werkt zeker nog (getest in nog een andere pc)
Nu heb ik geen idee waarom de pc moeite heeft die kaart te herkennen. Beide kaarten hebben gewoon één zespins aansluiting en het verbruik van de 650 en de 650Ti lopen niet zover uit elkaar, dus de voeding zit wel goed toch?
Ik heb ook al geprobeerd op te starten met het beeldscherm aangesloten op het mobo terwijl de GPU erin zit, maar dat deed ook niks.

Ik weet dat Aldi zijn mobo's beveiligd tegen overclocken, maar kunnen ze die ook beveiligen tegen het inbrengen van een andere GPU?

Heeft iemand enig idee waarom het niet lukt? Ik zou echt niet weten waarom dit niet gewoon plug and play is. (en ja ik heb gecontroleerd of alles goed vastgeklikt zat :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Joindry op 01-05-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb dat soort dingen wel vaker gehoord over de aldi pc's daar kun je helemaal niets aan upgraden allemaal dichtgetimmerd op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calsonic schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:05:
Heb dat soort dingen wel vaker gehoord over de aldi pc's daar kun je helemaal niets aan upgraden allemaal dichtgetimmerd op 1 of andere manier.
Dat ligt niet aan Aldi, maar aan de maker van het moederbord. Die zetten er een custom bios in die enkel geschikt is voor de hardware die het moederbord heeft.

Wat TS kan proberen is het uitsluiten van in ieder geval het PSU probleem. Als dat niet werkt is wellicht een update van het moederbord vereist. Lukt dat ook niet dan weet je zo goed als zeker dat er sprake is van een vendorlock, m.a.w je kunt niet zoveel upgraden aan die PC.

Of je zou de bios van de 650 TI dezelfde benaming geven als de 650 gewoon, wellicht dat die hack werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Foto van t mobo nodig als het foxconn of ander onbekend merk mobo word dit niet echt leuk voor je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maarten12100 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:12:
Foto van t mobo nodig als het foxconn of ander onbekend merk mobo word dit niet echt leuk voor je vriend.
En je onderbouwing voor deze uitspraak is...?

Het is niet alsof je per se een high-end Asus of Gigabyte nodig hebt om een mid-range GPU te kunnen draaien 8)7

Ik zou beginnen bij de voeding. Controleer in eerste instantie iig of de 6-pin PCIe stekker er wel (goed) in zit. Vervolgens de oude voeding aansluiten ipv de nieuwe en kijken wat dat doet.

Mijn ervaring met Medion PCs van de Aldi is dat zeer goedkope componenten gebruikt worden, wat niet al te best is voor levensduur (MSI bordjes met gare condensatoren...) maar dat niemand de moeite neemt iets actief onmogelijk te maken, zoals bij bijv Compaq wel vaak zat gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Zijn vorige pc was ook een aldi pc en daarin lukte het wel nog om de 650 Ti te installeren (upgrade).
Toen had hij een Q6600 en nu een I5..... Kwa stroomverbruik kan dat toch ook niet ver uit elkaar lopen.
Ik zal bij mijn volgende bezoekje de oude voeding aansluiten op GPU en de rest op de nieuwe laten (mag dit? of moet alles vervangen worden?

Ik was in ieder geval zéér zeker dat de zespins goed was aangesloten en de aansluiting op het mobo. Ik heb voor de zekerheid hem gewoon uitgehaald en nogmaals geïnstalleerd.

Merk en model komen eraan.

[ Voor 11% gewijzigd door Joindry op 01-05-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:32:
[...]

Mijn ervaring met Medion PCs van de Aldi is dat zeer goedkope componenten gebruikt worden, wat niet al te best is voor levensduur (MSI bordjes met gare condensatoren...) maar dat niemand de moeite neemt iets actief onmogelijk te maken, zoals bij bijv Compaq wel vaak zat gebeurde.
You get what you pay for. ;)

Het zou me niets verbazen als het gaat om een vendor-lockin of lockout.

Het meest groffe is de bios ID van de oude kaart over op de nieuwe weten te zetten. Hardware technisch heb je een TI onder de kap maar softwarematig een gewone 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Weet bijna zeker dat het iets met de voeding is :).
De eene El Cheapo is de andere niet. Ik had een keer een kapotte 1000w voeding die nog maar tot 500 ging

[ Voor 55% gewijzigd door A87 op 01-05-2013 12:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:58
Moet de nieuwe videokaart niet een aangesloten worden op een extra power supply? Dus een 4 of 6 pins-aansluiting extra op de kaart? Goedkope (en dus weinig stroom vragende) kaartjes hebben dit meestal niet nodig... Misschien de TI-versie wel?

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Beide kaarten hadden gewoon één extra 6 pins aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het aan de voeding ligt, dan gaat die sowieso ontploffen binnen korte tijd, welke videokaart je er ook in zet. :P

Een videokaart verbruikt tijdens het opstarten namelijk heel weinig, en tussen de twee kaarten in idle zal hooguit enkele watt verschill zitten. Als je hele pc daardoor al niet meer opstart, dan wordt het leuk als je de GPU ook daadwerkelijk gaat belasten en het verbruik met 50/100 watt toeneemt.

Oftewel, dat is het niet.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de voeding met 100% zekerheid genoeg levert voor de 650Ti, want in load verbruikt hij wel degelijk een stukje meer. Maar als hij niet genoeg levert, dan is dat dus alleen onder load, je pc zou dan alsnog normaal op horen te starten.

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 02-05-2013 12:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Mensen, de 650ti/660 trekt max 150w, meer gaat er niet door het slot en het kabeltje. Ligt dus echt niet aan de voeding, dan was het systeem met de 650 ook niet aan gegaan en bovendien zijn de kaarten idle bij het opstarten zoals bwerg al zegt.

Ik denk toch meer aan een vendorlock. Kun je het bios (mobo) flashen naar een standaard versie van de fabrikant? Idem voor de gpu. Je kan voor die tijd even checken wat voor versies nu gebruikt worden en of het versienummer afwijkt van reguliere bios.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een clear Cmos gedaan (BIOS Reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Bio reset ja,

Bios flashen gaat niet neen, zelfs updaten is uit den boze.
GPU flashen heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 18:24
Heb zelf ook een Medion van de aldi gehad ( echter een AMD variant met een HD5670 ) maar daar kon ik zonder problemen upgraden naar een 560Ti ( Wel een andere voeding erin gegooid ). Lijkt me dus sterk dat Medion het onmogelijk maakt om bepaalde componenten te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Lukt het wel de PC op te starten zonder de GTX650 erin, dus dat hij op de grafische chip van de Core i5 opstart?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Het zou me niets verbazen als het gaat om een vendor-lockin of lockout.
Medion is tegenwoordig van Lenovo en ik weet dat de Thinkpad's bv een Vendor lock hebben. Ik kon toen geen ander wireless kaartje installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
infidel011 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:48:
Heb zelf ook een Medion van de aldi gehad ( echter een AMD variant met een HD5670 ) maar daar kon ik zonder problemen upgraden naar een 560Ti ( Wel een andere voeding erin gegooid ). Lijkt me dus sterk dat Medion het onmogelijk maakt om bepaalde componenten te vervangen.
Nog niet geprobeerd, de vraag is wel wat ik daar wijzer van word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Joindry schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:38:
[...]

Nog niet geprobeerd, de vraag is wel wat ik daar wijzer van word?
ICT is een kwestie van uitproberen. Er zijn geen vaste antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 02-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Heb in mijn leven genoeg GPUs vervangen in Aldi PC's, daar is het probleem niet.
Dat de voeding net niet goed genoeg is klinkt aannemelijker, alhoewel hij wel zonder problemen het eigenlijk moet kunnen leveren, kaartje vraagt nooit niet meer dan 150Watt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start hem niet op zonder videokaart, als mijn vermoeden juist is heeft de pc een i5-3350p zonder ingebouwde grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
De pc heeft een ingebouwde videokaart, denk ik. Het mobo heeft iig een dvi en hdmi uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zegt weinig, het is de CPU die dat bepaalt, niet het moederbord.

Maar we komen zo niet veel verder, er zijn veel tips gegeven, tenzij ik verkeerd lees heb je muv een CMOS clear niets daarvan daadwerkelijk uitgeprobeerd. Begin daar eens mee, de uitkomsten vertellen ons - en jou - een stuk meer.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Ja, srry dat er nog niks gebeurd is, het is bij mijn vriend en hij woont niet echt dichtbij, ik heb em alles alles doorgemaild wat hij moet doen en wacht nu nog op feedback van hem.

Ik heb uitgesloten dat, de kaart niet kapot is,
De zespins nog goed werkt (want de andere kaart werkt gewoon)
Tweemaal alles opnieuw in en uitgeplugged. (om toeval uit te sluiten)
gezocht naar een biosupdate voor het mobo, maar dit is niet mogelijk vanwege lockin.
Ik hebbem nu gevraagd te testen zonder GPU en genoeg foto's te nemen van het mobo om extra info te verkrijgen.

Ik verwacht maandag resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Sluit nooit op voorhand wat uit.

[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 03-05-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Dat is niet op voorhand, dat heb ik al allemaal getest. Toen wist ik het zo direct niet meer en daarom stelde ik de vraag hier op woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders in de BIOS eens om de volgorde van je graka's te vervangen. Er is zo'n rijtje ergens in je settings waar je kan kiezen welke output je wil gebruiken. Als voorbeeld: IGP-PCI-xxx-xxx. Het rijtje moet je dus sowieso laten beginnen met PCI, omdat je graka in een PCI-slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Staat je GPU daartussen? ik dacht dat enkel zaken waren die via sata waren aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:06:
Staat je GPU daartussen? ik dacht dat enkel zaken waren die via sata waren aangesloten?
Nee, er is ergens ook een optie om te kiezen welke je output is. Ten minste, dat is bij mij zo. Helaas weet ik zo snel even niet waar dat staat, maar een BIOS is niet heel erg uitgebreid, dus veel plezier met zoeken ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is vaak een standaard bios met weinig opties. Die zijn er bewust door de fabrikant uitgehaald. Je koopt immers een PC voor een enorm lage prijs, verwacht er ook geen wonderen van.

Ik denk dat het een vendor-lockin is die je weerhoudt andere kaarten erin te stoppen dan model X Y Z.

De enige manier om dat te omzeilen is de BIOS ID van je TI hetzelfde te maken als dat van die Non-ti.

Met ATI biosflash kan dat met ATI/AMD kaarten, met Nvidia weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Ok, eerste kleine update.

De pc is getest zonder GPU, beeldscherm aangesloten op hdmi van het mobo. zelfde foutmelding. Reden daarvoor is dat het een i5 3350p blijkt te zijn.

Bios klonen van de kaart lijkt inderdaad de eerstvolgende stap, daar heb ik wel totaal geen kennis van en zal ik me even op moeten gaan inlezen.
Als laatste optie heb ik momenteel gewoon een nieuw mobo erin knallen.

Kan de win 8 versie die erop staat mobo gebonden zijn? Daar heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet de BIOS overzetten, maar als het kan, de vendor / device ID editten naar die van de origine 650. Als je de bios van de oude kaart op de nieuwe kaart zet heb je kans dat het helemaal niet meer werkt....

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/rbe/RBE_Info.png

Zie rechts... Vendor & Video card... Dat kan bij ATI kaarten dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat nog niet vast of er wel een vendor lock-in op zit. Is het niet mogelijk om een andere videokaart desnoods te lenen van iemand om het nog eens te proberen?
Als het een recente Medion pc is dan zou een telefoontje naar Medion ook duidelijkheid kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Nog een andere kaart is een optie, de mijne een 5850.
Maar dat zal wel even duren, gezien we 60 km uit elkaar wonen.

Ik denk eerlijkgezegd niet dat het iets anders kan zijn. Maar de voeding wordt iig nog getest ook, just being safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testen met een 5850 gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.
Voeding is te zwak en kast te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een te krappe kast kan, maar nogmaals: tijdens het opstarten verbruikt een videokaart helemaal niet veel. Zolang je er niet mee gaat gamen kan je er nog een GTX690 in zetten om te testen of het werkt mits je genoeg aansluitingen hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Je zegt dat er standaard Windows 8 op staat?

Ik heb meerdere PC's gehad die niet wilden booten met een nieuwe interne videokaart.
Het bleek dat de OS modus van het moederbord veranderd moest worden van WIN8 naar WIN7/Other OS.
Hiermee wordt de secure boot uitgeschakeld en worden de CSN parameters beschikbaar.
Hierna werd de videokaart probleemloos gedetecteerd en werkte alles prima.
Ik zou daarom willen voorstellen om eens te duiken in de instellingen, mochten die er zijn, m.b.t. OS Modus, Legacy/UEFI en Secure boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Dit is compleet nieuwe info en zeker en vast te controleren!

en waar kan ik de OS modus terugvinden? want eerlijkgezegd ik heb ongeveer 15 min ervaring met win 8 en 10 min met UEFI. you could say im oldskool.

o ja, het mobo blijkt "MS-7797" dit te zijn. Blijkt een specifiek voor aldi gemodificeerd mobo te zijn, originele maker nog niet gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Joindry op 03-05-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Als ik het type moederbord ga zoeken is het eerste resultaat van hardware.info, waar in een forumtopic wordt gesteld dat de UEFI zo is ingesteld enkel met een GT620 te werken (schijnbaar een configuratie van Medion)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Die voedingen in die aldi pc's zijn fsp group voedingen (ervaring met die pc's..) Dit zijn a-merk voedingen die het vermogen wat op het label staat makkelijk continu kan leveren. Een oem snijdt zichzelf in de vingers als al zijn pc's na 2 jaar kapot gaan en een recall moet doen om er vervolgens alsnog een goede voeding in moet zetten.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Hmmm: http://nl.hardware.info/forum/threads/266077-ms-7797.

Het lijkt een Vendor Lock, dus een nieuw moederbord ben ik bang.

[ Voor 37% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2013 22:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Ja had ik intussen ook gelezen. ander mobo eropzetten kan dus enkel als je contact opneemt met medion zelf.
bios aanpassen lijkt ook weer weinig waarschijnlijk. De vendor veranderen is wel nog steeds een optie, maar zal wss weinig uitmaken als het bios idd is ingesteld enkel te werken op een andere GPU, een 650 in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Misschien moet je even hier kijken:
www.bios-mods.com
Daar hebben ze de meestal "technieken" om die vendor lock weg te halen. Je kunt het altijd proberen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
dion_b schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:32:
[...]

En je onderbouwing voor deze uitspraak is...?
Dat het wel eens een moederbord van een fabrikant is die een custom-mobo heeft gemaakt voor een bepaald soort computer en dat aan de hand van de vorm of modelnummer wel te achterhalen valt of het een dergelijk moederbord betreft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TecHHeaD schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:01:
[...]

Dat het wel eens een moederbord van een fabrikant is die een custom-mobo heeft gemaakt voor een bepaald soort computer en dat aan de hand van de vorm of modelnummer wel te achterhalen valt of het een dergelijk moederbord betreft of niet.
Custom zijn de borden van Medion/Aldi-PCs altijd, vaak met I/O op rare plekken enzo (10 jaar terug vooral groene PCI-sloten met extra audio erin). Maar wat heeft dat met het al dan niet draaien van een GPU te maken? Zoals meerdere mensen hier al opgemerkt hebben neemt Medion niet de moeite om dingen onmogelijk te maken en kun je normaliter gewoon andere GPU erin hangen, mits de voeding het trekt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wat Stef42 zegt klinkt goed en zijn oplossing kost niets.

Kijk eens bij de laatste post in deze thread met iemand met hetzelfde probleem en hetzelfde modelnummer als jouw moederbord-> http://nl.hardware.info/f...n-losse-Nvidia-Gforce-650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Ik herinner mijzelf dat ik vorig jaar een HD6570 (als goed is) heb vervangen naar een GTX560TI zonder problemen.
De PC was +- een jaar oud op dat moment. Van AMD naar nVidia ging gewoon probleemloos dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

infidel011 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:48:
Lijkt me dus sterk dat Medion het onmogelijk maakt om bepaalde componenten te vervangen.
Afaik is vendor-locking (wat er dan in feite gebeurd) ook niet (meer) toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Zoals ik al dacht gaat het hier om het uitschakelen van de secure boot.
Nvidia heeft er zelfs instructies over staan op hun website:
When installing an after-market graphics card into a certified Windows 8 pc with UEFI enabled.

Ik denk dat als je dit volgt het waarschijnlijk wel gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Allright, dit zijn wel héél duidelijke nota's. Dit stuur ik door en kan mijn vriend zelf proberen.

De pagine zegt startup using integrated grafics card, gezien er geen is veronderstel ik dat ie mag veranderen met de oude kaart erin?

[ Voor 41% gewijzigd door Joindry op 04-05-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude werkende kaart erin, bios goedzetten en daarna videokaart wisselen zou moeten werken zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Topicstarter
Ok, na een hele poos eindelijk kunnen verderwerken.

We hebben in het bios secure boot uitgezet maar niks is verandert jammergenoeg. Bij het opstarten nog steeds dezelfde foutmelding.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:47
Ik zou toch even nog een derde videokaart proberen, dan weet je een stuk meer en zoek je nu misschien in de verkeerde richting. Nu weet je dat een kaart het wel doet en de ander niet -> niks dus.
Werkt de derde kaart wel, dan zou ik de voeding toch controleren, ook al hebben ze beide een 6-pin aansluiting (wat niks zegt behalve hoeveel ze misschien max kunnen gebruiken).
Werkt de kaart niet, dan zou je de bios kunnen proberen aan te passen of een ander moederbord nemen (laatste oplossing, zeker ook de slechtste atm)
Zorg dat de 3e kaart niet al te veel verschil kwa verbruik tov deze 2, een gtx 690 is geen goed testexemplaar zoals iemand hierboven aangeeft. Tijdens het opstarten is je pc alles behalve idle, je kaart zal niet voluit draaien, maar alle POST processen, geheugencheck e.d. (wat natuurlijk ook voor de grafische kaart gebeurd) maken het toch echt wel wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Ik heb zelf ook zo een pc en hetzelfder typenummer moederbord.
Als ik dit lees word ik niet goed ik kan dus mijn pc dus helemaal niet vervangen of aldus geen nieuwere videokaart vervangen.
Specs i7 (3770) nvidia 600 series 2 gb videokaart.
Ik had medion al gebeld en ze zijden dat het geen enkel probleem was om een nieuwe videokaart erin te gebruiken en het was ook geen probleem om een ssd nieuw erin te plaatsen.
Maar als ik dit lees kan ik er dus helemaal niks mee.

ooh ja ik heb 16gb geheugen.

Mijn volgende pc word een zelfbouw pc met asus moederbord nvidia videokaart en minimaal 16 gb geheugen en een intel processor.
En dus niks meer aldien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:56

Thomg

Aww yiss

SSD gaat wel werken, en gpu heb je nog nieteens getest.
Ja het is riskant, maar ga nu niet voorbarige conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:06
Topic is van 2013 ;)
Vaak is het een kwestie van boot instellingen wijzigen en/of parameters. Heb nog nooit meegemaakt dat een externe videokaart niet wilde werken.
Zoals Thomg hierboven zegt, gewoon testen. Is dit nu Tweakers of niet? ;)
Pagina: 1