Klipsch Synergy F3 of Jamo S606

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Kortgezegd, welke van deze twee is beter?

Ik heb reviews gezocht op internet en men is over het algemeen met beide wel tevreden. Nu wil ik ze met name in gaan zetten voor het kijken naar series en films. In een thuisbioscoop omgeving. Muziek zal ik er ook op gaan luisteren en dat zal met name bestaan uit rock en pop. De speakers moeten lage tonen ook goed weergeven, want ruimte voor een sub is er niet echt. Deze heb ik ook niet en wil deze eigenlijk ook niet aan hoeven schaffen.

Het gaat om 2e hands speakers, geen nieuwe en ik neig nu naar de Jamo speakers.
Ze zijn iets goedkoper en in een mooiere kleur. :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

Toch zal een subwoofer altijd een toevoeging zijn, in welke set dan ook. Zeker als je de set voornamelijk voor films gaat gebruiken is een losse LFE fijn voor net dat beetje extra. Hoeft ook zeker geen honderden euro's te kosten, mijn cheap Magnat speelt op lomp dreunen mijn Velodyne weg.

Wat betreft je keuze: de Jamo is de veiligere keuze als je beide nog nooit hebt gehoord. Klipsch moet je maar net liggen door de hoorntweeter die het merk gebruikt. Eigenlijk is dit zo niet één op één te vergelijken. Let wel, ik zeg niet dat de Jamo beter is. Persoonlijk was ik namelijk voor de Klipsch gegaan omdat ik die - vooral voor HT - lekkerder vind. Het is meer Amerikaans wat voor film altijd leuk is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
rimave schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:03:
De speakers moeten lage tonen ook goed weergeven, want ruimte voor een sub is er niet echt. Deze heb ik ook niet en wil deze eigenlijk ook niet aan hoeven schaffen.
Zijn allebei beste speakers, maar als je geen geen plek hebt voor een sub, zijn deze waarschijnlijk veel te groot voor je kamer :+
Voor goed home cinema gebruik zou eigenlijk een center (voor spraak) en sub (voor "force feedback" 8) )wel moeten hebben
Kortgezegd, welke van deze twee is beter?
Denk dat je aan beide geen bult kan vallen. Heb je de mogelijkheid om er naar te luisteren voordat je koopt, dat is natuurlijk het beste. Neem iets mee wat je gebruik representeert, dus wat muziek en typische film (geluid) segmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Op zich heb ik wel plek voor zulke speakers, maar met een sub erbij niet.
Ja, of de sub zal aan de overkant onder de bank verstopt moeten worden.
Ik kan misschien ook eens kijken wat mijn huidige set doet met een sub erbij.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Er speelt nog een ander ding. Die Jamo zuilen hebben de woofers aan de zijkant. De rechterspeaker komt te staan tussen het audiomeubel en de muur. Ik vrees dat dat problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rimave schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 00:29:
Er speelt nog een ander ding. Die Jamo zuilen hebben de woofers aan de zijkant. De rechterspeaker komt te staan tussen het audiomeubel en de muur. Ik vrees dat dat problemen gaat geven.
Eh, nee, die Jamo's hebben de woofers aan de zijkant. Het zijn 3weg speakers, dus wat je aan de voorkant ziet zijn de middentoners :)

De Klipschen zijn overigens 2,5 weg speakers. Iets ander filtermechanisme, maar wel grotere woofers die dus lager kunnen. persoonlijk zou ik voor de Klipsch gaan - maar da's ook omdat ik zelf 2 F3's heb staan als fronts ;)
Die bevallen prima overigens. het hoog is wel iets dat je moet liggen, dat kan ik beamen. Maar ik vind het heerlijk, zo helder hoog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1