Toon posts:

Android-tablet-computer.co.uk frauduleus? (Xiaomi MI2s)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste Tweakers,
Ik heb woensdag 24 april de Xiaomi Mi2s gekocht op deze site. Het leek mij een goede koop, want op de site staat er vermeld dat ze onder andere in Europa gevestigd zijn (zie: About Us), en anders wordt die gsm enkel in Azië verkocht en om die te laten opsturen moet je 40 euro importtaks betalen aan DHL. De site leek op het eerste zicht redelijk betrouwbaar, en ik heb dan ook de gsm gekocht via paypall.

Tot mijn spijt ben ik pas later gaan uitzoeken of die site wel 100% legit was, en ik heb enkele dingen gevonden die erop wijzen dat dit niet zo is... Zo zit bijvoorbeeld deze foto onderaan op hun site:
Afbeeldingslocatie: http://www.android-tablet-computer.co.uk/skin/frontend/default/default/images/payment.gif
Het feit alleen al dat "Click to Verify" niet werkt doet vraagtekens bij mij opkomen.
Als ik dan verderkijk op de site zie ik dat alle grote blokken tekst (About Us, Privacy Policy, etc...) gewoon afbeeldingen zijn, wat ik ook wel redelijk verdacht vind. Daarnaast antwoord de eigenaar van die site in redelijk scheef Engels op vragen die je kunt stellen.
Na het checken van enkele forumposts op het internet waaruit ik kon afleiden dat hun support niet denderend is, en dat er iemand was waarvan zijn telefoon een defect vertoonde na een paar weken.
Daarna heb ik vlug een mail gezonden met de vraag om mijn bestelling te annuleren moesten ze verzenden vanuit een land dat buiten de EU ligt, geen reactie. Omdat ik de zaak redelijk verdacht vond heb ik danmaar een dispute geopend op paypall en heb ik het volgende gezonden: Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/yztphXk.png

Tot nu heeft deze webshop nog geen enkele mail verzonden, maar heb ik wel een telefoon gekregen van DHL dat mijn pakketje ergens in Brussel ligt en dat ik taksen moet betalen om het in ontvangst te nemen. Met dan nog eens het risico dat de telefoon misschien fake is...

Nu, mijn vraag is wat ik het best zou doen in deze situatie, het pakketje terugsturen? Of het aannemen en bijhouden (en controleren of het geen fake is)? En bestaat er ergens een site/dienst waar je site's zoals deze kunt aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 10:44
mja, Rientje. Waarom heb je op voorhand niet gekeken naar die website/webshop voor je hem kocht?

Als jij het pakket niet accepteerd gaat het sowieso terug naar de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:20
Bij Paypal kan je ook nog altijd een dispute aanspannen wanneer het toestel sterk verschillend is van wat er gekocht is. Probleem hierbij is dat je moet beginnen bewijzen etc.

Het pakket weigeren zou je kunnen doen, al weet ik niet wat de verzender dan gaat doen. Die kan evengoed tegen Paypal zeggen dat hij het verzonden heeft (en hij heeft toch een bewijs van verzending) en dan ben je ook gezien. Misschien zeggen de tracking gegevens wel dat hij terug bij de verzender is maar ik weet niet of Paypal daar naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De site leek mij redelijk legit in het begin, en ik had inderdaad meer onderzoek moeten doen ja :) Wat ik de volgende keer ook beter ga doen btw...

@Thmz: Ik ga denk ik het pakket accepteren en zien of het fake is of niet, als het fake is ga ik dit wel kunnen bewijzen met foto's enzo. En zou ik kunnen vragen of ze die importtaxen niet zelf kunne betalen? Uiteindelijk hebben zij wel misleidende info op hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55

3DDude

I void warranty's

Simpel accepteer verzending (en werk mogelijke scenarios uit)
1. Neem je verlies voor die extra kosten: En het is waarschijnlijk dat je die telefoon echt krijgt.
1.1 Is de telefoon echt? Jij blij, hun blij, jij slapen
1.2 is de telefoon fake? --> door naar volgende ronde doe geschil bij paypal, maak foto'tjes --> jij euro's terug. (verlies is wat je aan de douane hebt betaald).

Andere scenario is uiteraard het weigeren van het pakket
2. Nu pakket weigeren
2.1 Proberen geld terug te krijgen van de handelaar (alhoewel die al moeite heeft gedaan om iets te versturen, wat dat is weet je nog niet maargoed)
2.2 Krijg je niks terug --> Geschil bij paypal .. wordt in deze wel lastig want jij hebt het pakket geweigerd wat eigenlijk al verzonden is.

Succes.

P.s. Misschien dat iemand weet of het mogelijk is dat de Douane het pakketje goed checkt en je een foto stuurt ofzo ? :P Ze zullen heus wel die toeslag rekenen als de boel echt is.. is de tel fake lijkt me het een raar verhaal dat ze toeslag kunnen vragen? Maar weet niet hoe dat zit :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Telefoon van DHL"? Zulk soort importkosten krijg je toch pas bij aanname van 't pakketje te horen?

Misschien dat ik te weinig van abroad bestel, maar dat klinkt haast ook weer als een scam :X

Overigens: seal checker. Zegt ook unknown enzo. Heb maar meteen ff een reportje gemaakt daaro. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 01-05-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:19
Google levert wel wat verhalen van mensen die wat geleverd hebben. Wel uit China.

Ik denk dat ze wel leveren. Maar dan wel gedropshipped uit China, zonder support ;)

Was het je overigens niet opgevallen dat er nergens een adres of telefoonnummer te vinden is, en dat alle voorwaarden als jpegs op de site staan? Sketchy enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Thralas schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 02:35:
Google levert wel wat verhalen van mensen die wat geleverd hebben. Wel uit China.

Ik denk dat ze wel leveren. Maar dan wel gedropshipped uit China, zonder support ;)
...
Dat is me dus ook overkomen met led-lampen.

Zelf in de veronderstelling dat ik alles gechecked en dat het een Europese levering betrof, maar niet dus. De specifieke lampen kwamen rechtstreeks uit China, met de groeten van de douane, na afrekenen natuurlijk.

In Nederland kon ik gewoon bij de deur afrekenen, ik weet niet hoe het zit in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:30:

@Thmz: Ik ga denk ik het pakket accepteren en zien of het fake is of niet, als het fake is ga ik dit wel kunnen bewijzen met foto's enzo. En zou ik kunnen vragen of ze die importtaxen niet zelf kunne betalen? Uiteindelijk hebben zij wel misleidende info op hun site...
Misleidende info? Dat je zelf weinig (voor)onderzoek hebt gedaan moet je nu niet afdoen als misleiding. Ze geven duidelijk aan dat ze wereldwijd zitten en in de about us hebben ze het over EU services die via hun Zwitserse kantoor (non-EU) gaan. Het staat misschien nergens echt heel expliciet, maar dan moet je ook geen aannames maken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:06

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 01:24:
"Telefoon van DHL"? Zulk soort importkosten krijg je toch pas bij aanname van 't pakketje te horen?

Misschien dat ik te weinig van abroad bestel, maar dat klinkt haast ook weer als een scam :X

Overigens: seal checker. Zegt ook unknown enzo. Heb maar meteen ff een reportje gemaakt daaro. :)
In België houden ze dat pakketje in één van hun opslagplaatsen, waarna je ze kunt ophalen en betalen of via overschrijving laten opsturen ofzo. Zo werkt DHL in Belgie, is geen scam ;)
3DDude schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 01:15:
Simpel accepteer verzending (en werk mogelijke scenarios uit)
1. Neem je verlies voor die extra kosten: En het is waarschijnlijk dat je die telefoon echt krijgt.
1.1 Is de telefoon echt? Jij blij, hun blij, jij slapen
1.2 is de telefoon fake? --> door naar volgende ronde doe geschil bij paypal, maak foto'tjes --> jij euro's terug. (verlies is wat je aan de douane hebt betaald).

Andere scenario is uiteraard het weigeren van het pakket
2. Nu pakket weigeren
2.1 Proberen geld terug te krijgen van de handelaar (alhoewel die al moeite heeft gedaan om iets te versturen, wat dat is weet je nog niet maargoed)
2.2 Krijg je niks terug --> Geschil bij paypal .. wordt in deze wel lastig want jij hebt het pakket geweigerd wat eigenlijk al verzonden is.

Succes.

P.s. Misschien dat iemand weet of het mogelijk is dat de Douane het pakketje goed checkt en je een foto stuurt ofzo ? :P Ze zullen heus wel die toeslag rekenen als de boel echt is.. is de tel fake lijkt me het een raar verhaal dat ze toeslag kunnen vragen? Maar weet niet hoe dat zit :P
Ik ga inderdaad het pakketje accepteren, en dan kijken hoe genuine de gsm is :) En de toeslag is een importtax die ze automatisch rekenen als je dingen van buiten de EU naar hier opstuurt, dus maakt niet uit welk product je verzend...
Thralas schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 02:35:

Was het je overigens niet opgevallen dat er nergens een adres of telefoonnummer te vinden is, en dat alle voorwaarden als jpegs op de site staan? Sketchy enough.
Dat was me dus pas later opgevallen jammergenoeg, dit is de eerste keer dat me dit overkomt dus volgende keer zal ik wel twee keer nadenken. Ik was redelijk dom door te denken "oh, een .co.uk website, die moeten vanuit de EU verzenden!". Maar uit zijn fouten leert men ;)
LiquidT_NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:07:
[...]

Misleidende info? Dat je zelf weinig (voor)onderzoek hebt gedaan moet je nu niet afdoen als misleiding. Ze geven duidelijk aan dat ze wereldwijd zitten en in de about us hebben ze het over EU services die via hun Zwitserse kantoor (non-EU) gaan. Het staat misschien nergens echt heel expliciet, maar dan moet je ook geen aannames maken.
Er staat op hun site het volgende: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2jUg2KZ.png
En daaruit trek ik de conclusie dat ze ook vanuit de EU verzenden. Maar het was inderdaad erg dom van mij om aan te nemen dat ze ook effectief uit de EU gingen verzenden, ik heb gewoon recht over de feiten gekeken die erop wijzen dat die site niet 100% legit is... en daar moet ik nu 38 euro voor betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

euh, de Xiaomi Mi2S is hier al slecht / niet leverbaar (Shenzhen, toch wel het mekka voor digitale spullen). Ze worden nog steeds alleen via het officiele kanaal geleverd.
Dus zeer grote kans dat ie fake is.
Pagina: 1