Beste Tweakers,
Ik probeer dmv 2 routers, 2 wifis op te zetten voor in een cafe.
1 Wifi netwerk zal zijn voor de kassa-systemen en de cameras. Het andere Wifi Netwerk voor de gasten.
Ik heb een adsl internet verbinding welke binnenkomt in een KPN experia box (arv7519)
Hier staan ook de kassasystemen en cameras op (en de bedrade pc's)
Echter, voor de gasten wil ik een apart netwerk (wifi) voor de telefoons etc.
Ik krijg door een 2e router (kpn experia box h220n) aan te sluiten middels de lanpoort van de eerste, naar de wan poort van de 2e, wel een 2e netwerk. Maar deze heeft geen internet en het apparaat krijgt geen ip adres toegewezen.
Ik heb verder geen dhcp/nat instellingen aangepast dus dit staat nog naar de fabriekswaarden.
Hoe krijg ik ook op router 2 internet voor de gasten?
En 2e reden van deze post, hebben jullie nog meer tips wat betreft deze situatie?
Mijn dank is groot!
Ik probeer dmv 2 routers, 2 wifis op te zetten voor in een cafe.
1 Wifi netwerk zal zijn voor de kassa-systemen en de cameras. Het andere Wifi Netwerk voor de gasten.
Ik heb een adsl internet verbinding welke binnenkomt in een KPN experia box (arv7519)
Hier staan ook de kassasystemen en cameras op (en de bedrade pc's)
Echter, voor de gasten wil ik een apart netwerk (wifi) voor de telefoons etc.
Ik krijg door een 2e router (kpn experia box h220n) aan te sluiten middels de lanpoort van de eerste, naar de wan poort van de 2e, wel een 2e netwerk. Maar deze heeft geen internet en het apparaat krijgt geen ip adres toegewezen.
Ik heb verder geen dhcp/nat instellingen aangepast dus dit staat nog naar de fabriekswaarden.
Hoe krijg ik ook op router 2 internet voor de gasten?
En 2e reden van deze post, hebben jullie nog meer tips wat betreft deze situatie?
Mijn dank is groot!