Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus UX51/u500 vernietigd... Wat nu (all-rounder gezocht)

Pagina: 1
Acties:

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Mijn Asus u500 was weg voor reparatie, hij had een klein probleempje (Het scherm ging niet altijd aan)

Het wachten op de onderdelen die benodigd waren voor reparatie zou zo lang duren dat Asus het gehele apparaat gecrediteerd heeft en daarna vernietigd :'( :'(

Eerlijk gezegd had ik liever mijn u500 met probleem terug gehad maar goed...blijkbaar heb je als consument geen keuze }:O

Toen ik de u500 kocht was ik echt verliefd op het apparaat...hij sloot qua specificaties perfect aan bij mijn eisen en de behuizing was schitterend <3

pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Aangezien die krengen niet meer te krijgen zijn moet ik op zoek naar een alternatief...wat er eigenlijk niet echt is ;(

Wat mij beviel aan de u500:
Geweldig scherm, de u500 had een mat full-hd scherm
De snelheid, (quad-core i7, 8GB, 2x128GB Raid 0, GT650 GDDR5)
Uiterlijk en bouwkwaliteit

Wat mij minder beviel aan de u500:
De koeling draaide altijd, ook bij licht gebruik
De lichtsensor die een eigen wil had

Momenteel heb ik een Sony SVT13 als laptop in bruikleen (pricewatch: Sony SVT1312V1ES) en ik moet zeggen dat de snelheid me erg mee valt....en hij is ook wel lekker compact en makkelijk mee te nemen

Maar dat scherm is echt vreselijk, gruwelijk glossy, lage helderheid en slechts 768p ;( ;(

Genoeg geluld, tijd voor een eisen en wensen lijst :9

Eisen/wensen:
SSD, liefst af fabriek of simpel zelf in te bouwen
Hoog resolutiescherm, liefst mat
Stevig genoeg om mee te nemen naar school, gaat mee in laptop rugzak
Niet te zwaar, ik ben geen klein mannetje maar ik ga niet elke dag een uur fietsen met een bakbeest
Dual-band wifi, liefst af fabriek of simpel zelf in te bouwen
Ethernet aansluiting of (snelle) usb verloop

Wat doe ik er op:
Huis/tuin/keuken/school gebruik
Multitasken
Soms wat programmeren
Soms een spelletje
Ongeduldig zijn

Prijs:
De u500 was €1600 euro |:(

Ik denk dat er uiteindelijk drie "groepen" zijn waar ik naar kan gaan kijken

"Normale" 15" laptops en er zelf een andere wifi kaart en SSD inbouwen:
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

Een SSD (250/256GB) en een Intel 6235 zou op ongeveer 200 euro meerprijs komen, in verhouding tot de u500 zou ik voornamelijk inleveren op scherm en design.

De N56 serie lijkt eigenlijk een beetje op een "dikke" u500 en kan mij qua uiterlijk dus erg bekoren, de Dell is prijs technisch erg interessant net als de Lenovo. De Lenovo heeft helaas een glossy scherm en de accu van de Dell schijnt niet zo geweldig te zijn

High-end 13" Ultrabooks:
pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3E-A02NL
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002H
pricewatch: Samsung Series 9 A05NL

De nieuwe generatie Samsung met Full-HD ziet er veelbelovend uit maar is wel heel erg duur en slecht verkrijgbaar, de Zenbook bekoort mij erg aangezien het een kleiner broertje is van de u500, de 1600x900 "generatie" van Samsung is vooral prijstechnisch interessant. Alle drie de modellen schijnen een uitstekende accuduur te hebben maar missen een dedicated videokaart

Ook ben ik bang dat full-hd op 13" wel heel klein zal worden als je 100% grootte wilt handhaven. 13" is wel heerlijk in de rugzak O-)

"luxe" 15" apparaten:
pricewatch: Samsung NP770Z5E-S01NL
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

WAAROM Samsung, WAAROM in vredes naam die harddisk :'( de harddisk schijnt vervangbaar te zijn maar de instructies die ik online heb gevonden zagen er nog behoorlijk ingewikkeld uit. Daarnaast verwacht ik dat hij van hetzelfde goedkope plastic is gemaakt als zijn kleinere en grotere broer. De accu is wel heerlijk groot en de videokaart pittig. De Sony tjah, op een of andere manier doet de Sony me niet zoveel. Specificaties zijn netjes, hij is qua gewicht en dikte vergelijkbaar met de u500.

Zijn er nog laptops die ik over het hoofd zie? Of zaken waar ik de plank compleet missla?

Graag zou ik ook willen weten of er zakelijk iets leuks te krijgen is voor een kleine duizend euro, Thinkpads heb ik altijd al geweldige apparaten gevonden _/-\o_

Op dit moment lokt de N56 mij het meest, een goedkope i5 variant, 4GB erbij SSD erin en gaan :+ lekker betaalbaar en als ik dan weer een nieuwe "liefde" tegenkom kan ik de N56 mooi doorschuiven naar een ander familielid >:)

Qua processor en videokaart ben ik best bereid wat in te leveren...een i7 heb ik echt niet nodig qua kracht en verder dan een potje world of tanks ben ik op de u500 ook nooit gekomen :)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Waarom niet de S15? Beter scherm dan je U500 en lager gewicht. Ja, het is wel een iets mindere behuizing, maar nog steeds van aluminium en magnesium.

Binnen vijf minuten heb je er zelf een SSD ingezet plus meer RAM als je wilt. Hou er wel rekening mee dat er 4gb zit vastgesoldeerd. Dus max 12gb.

De Sony komt een 1080P IPS scherm (matte coating) en i5, 640MLE, 640gb hdd en 6gb ram. Dit is voor het retailmodel. Via de Sony site ook in zwart en wit verkrijgbaar.

Bovendien is de koeling van de S15 gewoon mega goed. Idle komt de cpu zo rond de 40 graden. Op 100% load maximaal 67 voor de cpu en 60 voor de gpu. En nog een gemiddelde accuduur van vijf uur. Wat wil je nog meer? ;)

*Typt dit vanaf een S15*

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Op de Sony website met quadcore te krijgen ;) Koeling idd een stuk beter dan van de Asus. Al met al doet de S15 onder de streep imho niks onder voor de U500.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• nooberke
Sony trekt mij gewoon niet zo qua merk...

Is bij de S15 het inbouwen van een SSD zo simpel als het hoort? Ook lees ik dat de S15 raar doet qua sata 3 ondersteuning?

Er is geen retail model met een i7 te krijgen? Qua retail prijs is een Sony met i5 vergelijkbaar met een Asus met i7... Ook al heb ik helemaal geen i7 nodig maar tjah... Dat gevoel

Vijf uur accu is niet zo denderend... Dat haalde de u500 ook makkelijk

Ik heb nooit problemen gehad met de koelcapaciteit... Wel met de geluids productie ervan

Tijdens hoge belasting mag een laptop best blazen maar niet tijdens licht gebruik mijn inziens

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
nooberke schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:42:

Er is geen retail model met een i7 te krijgen? Qua retail prijs is een Sony met i5 vergelijkbaar met een Asus met i7... Ook al heb ik helemaal geen i7 nodig maar tjah... Dat gevoel
Klopt inderdaad dat de Sony duurder is dan de Asus N56. Maar daar zitten inderdaad ook een hoop voordelen aan als machine. De Sony is gewoon beter in de interne termische afvoer, beter scherm en een flink lager gewicht. De laptop is eigenlijk heel erg te vergelijken met de asus ux51...

Over het verschil tussen de n56 en de s15 kun je het beste bij Lekozz zijn. Hij heeft ze beide gehad.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• nooberke
De s15 ligt inderdaad erg dicht bij de u500, zeker als je hem met SSD en i7 pakt

pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Zijn er nog andere verschillen tussen twee behalve de minimaal snellere processor en grotere harddisk? Ik denk dat ik de s15 gewoon is goed in het echt moet bekijken

Ik lees wel dat de Sata aansluiting van de SVS15 een beetje eigenwijs is, normaal Sata-2 is en na hibernate e.d. weer Sata-3?

De GT640 LE is niet zo krachtig maar schijnt wel met een bios krachtiger gemaakt te kunnen worden

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De svs1513 heeft geen vingerprintmodule, geen win 8 pro... de SVS1512 wel...
De SVS1512 is daarnaast zilver, en de svs1513 is wit.

Het derde verschil is de gigantische verschil in prijs... Neem dus de 1512

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1