Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Hoi,

1,5e maand geleden kocht ik een losse iPhone 5 16GB zwart in de Nederlandse Apple Store. Dit toestel is dus simlockvrij, ik gebruik T-Mobile en Vodafone als provider. Beide functioneren naar behoren.

Nu kocht ik bij MrSimcard een simkaart voor de United States waarmee ik kan internetten in de US. Nu krijg ik de volgende melding:

"Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart."

Shit. En nu? Ik heb contact gehad met MrSimcard en die geeft aan dat het toestel gelocked is? Maar dit kan helemaal niet, want het toestel is toch echt simlockvrij zowel T-Mobile als Vodafone werken...

Weet iemand wat er aan de hand is? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Originele simkaart erin, activeren en dan wisselen :?

De tmobile of Vodafone sim bedoel ik. Gewoon switchen met de tel aan.

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 30-04-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
RedHat schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:06:
Originele simkaart erin, activeren en dan wisselen :?

De tmobile of Vodafone sim bedoel ik. Gewoon switchen met de tel aan.
Heb ik inderdaad gedaan, maar dan komt ie met die melding. Echt heel apart... Misschien dat ie normaal doet als ik in de VS ben aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Wellicht zit er iets van een regio lock op? Kan het niet precies vinden, maar hier staat iets meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Er bestaat niet zoiets als een regio lock voor iPhones. Er bestaan wel verschillende versies van de iPhone 5, maar die verschillen alleen in frequenties en geschiktheid voor CDMA en LTE. Op GSM/UMTS ondersteuning verschillen ze niet. En zelfs al zou de frequentie niet worden ondersteund, de simkaart zou wel herkend moeten worden.

Ik ben begin dit jaar ook naar het buitenland geweest en heb toen een lokale simkaart gekocht om te kunnen internetten op mijn iPhone 5 (ook van de Apple Store). Die werkte gewoon direct zonder problemen. Het lijkt dus aan je telefoon te liggen. Ik zou een herstel proberen en anders met je toestel teruggaan naar de Apple Store en het daar laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is je iphone gelocked. dit is heel makkelijk op te lossen. Meestal bij een vaag* shopje kun je voor 2 tientjes je iphone laten unlocken.

Hoop dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:37:
Dan is je iphone gelocked. dit is heel makkelijk op te lossen. Meestal bij een vaag* shopje kun je voor 2 tientjes je iphone laten unlocken.

Hoe kan die nou gelocked zijn als ie zowel Vodafone als T-mobile als provider kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:37:

Dit gaat bij de iPhone absoluut NIET op. Unlocken kan alleen via de sim-overlay's of Ultrasn0w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Hoe kan die nou gelocked zijn als ie zowel Vodafone als T-mobile als provider kan gebruiken?
Hij is gelocked. zoals ik al al heb gezegd kun je deze laten unlocken bij een achterhands telefoonzaakje. voor een paar tientjes.
dat heeft niks te maken met simlock-vrij of iets dergelijks.
Dit is simpel gezegd een regio lock. zodat je niet als een gek I-phones gaat importeren.
Pagina: 1