Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
[Ik kon niet zo snel een toepasselijk topic vinden dus bij deze een nieuw topic]

Vraag: waarom kun je op/met iOS wèl in websites embedded video kijken en met Android niet :?
Beiden OS-en hebben voor zover ik weet geen Silverlight of Flash, maar op mijn iPad 1 kan ik gewoon afleveringen kijken op uitzendinggemist.nl en abhd (rijtesten van autoblog.nl), maar op mijn Nexus 4 niet.

Waarom is dat zo en hoe kan ik ook op mijn Nexus 4 de genoemde embedded video's kijken!?
Ik denk erover om flash support terug in mijn Nexus 4 te hacken, maar dan blijft de vraag waarom dat voor mijn iPad niet nodig is...

PS. De app van uitzendinggemist laat je maar afleveringen van de laatste 7 dagen bekijken, dus dat is sowieso geen optie (waarom maar 1 week terug!?? :( )
Wat autoblog betreft zou ik wel de app kunnen gebruiken, maar ik prefereer de websites (voor elke site die je wil bekijken een/de app installeren :N )

[ Voor 11% gewijzigd door STFU op 30-04-2013 18:38 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Heeft dat niet met de websites te maken? Dat die Android niet snappen en bij een Android toestel verwijzen naar Flash. Er zijn genoeg websites waar het wel goed gaat.

• STFU
pacificocean schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:48:
Heeft dat niet met de websites te maken? Dat die Android niet snappen en bij een Android toestel verwijzen naar Flash. Er zijn genoeg websites waar het wel goed gaat.
Ja, dat vertelde iemand mij ook. Dat video naar iOS-apparaten in HTML5-formaat gestuurd wordt, maar naar Android gewoon in oldskool Flash of Silverlight. Blijft de vraag hoe ik dat kan beïnvloeden/veranderen...

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:25
Het moet mogelijk zijn om je useragent aan te passen in je browser zodat je je browser voor kan laten doen als een ipad of andere browser.

Zucht...

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Welke browser gebruik je?

• STFU
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:13:
Het moet mogelijk zijn om je useragent aan te passen in je browser zodat je je browser voor kan laten doen als een ipad of andere browser.
Hoe? Ik kan in Chrome for Android op mij Nexus 4 niet zo snel iets vinden bij de instellingen...

Maar creëert websites 'vertellen' dat je een iPhone bent, geen nieuwe problemen? Met resolutie bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door STFU op 30-04-2013 19:28 ]

• STFU
Vooral Chrome, maar ik heb ook Firefox en Opera mini en mobile geïnstalleerd. Puur om dit probleem te tackelen.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Chrome ondersteunt geen flash, die andere browsers wel. Dat is de flaw bij Chrome, maar steeds meer websites gebruiken HTML5, dus dat is geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris Smoove op 30-04-2013 19:42 ]

• STFU
Chris Smoove schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:27:
Chrome ondersteunt geen flash, die andere browsers wel. Dat is de flaw bij Chrome, maar steeds meer websites gebruiken HTML5, dus dat is geen probleem.
In andere browsers op mijn Nexus 4 heb ik hetzelfde probleem. Tevens heeft Safari op de iPad ook geen flash.

[ Voor 9% gewijzigd door STFU op 30-04-2013 19:31 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Laat maar, niet goed gelezen, lawl.

[ Voor 206% gewijzigd door Chris Smoove op 30-04-2013 19:42 ]

• STFU
Chris Smoove schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:39:
Laat maar, niet goed gelezen, lawl.
Heb ik gedaan, alleen ik krijg alsnog de mededeling dat ik Flash 10,1 nodig heb.

"We're sorry. This content requires Adobe Flash Player, which is not supported by your device..."

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Noem eens wat voorbeeld websites.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• STFU
leuk_he schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:00:
Noem eens wat voorbeeld websites.
De sites die ik in de OP noem:

www.uitzendinggemist.nl
www.abhd.nl

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat ligt puur aan slordigheid van de developers van die sites. Zij beschouwen de user-agent van Android niet als mobiel, dus krijg je de gewone desktopsite voorgeschoteld. Een browser die de iPhone user-agent na-aapt is inderdaad de beste optie. Verder zit er niet veel anders op dan te hopen dat die eikels hun site aanpassen :9

Android developer & dürüm-liefhebber

• STFU
Mavamaarten schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:14:
Dat ligt puur aan slordigheid van de developers van die sites. Zij beschouwen de user-agent van Android niet als mobiel, dus krijg je de gewone desktopsite voorgeschoteld. Een browser die de iPhone user-agent na-aapt is inderdaad de beste optie. Verder zit er niet veel anders op dan te hopen dat die eikels hun site aanpassen :9
OK, 'Phony' user-agent-switcher-addon geïstalleerd => iPhone gekozen => aspectratio vernaggeld :N

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
STFU schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:24:
[...]
Hoe? Ik kan in Chrome for Android op mij Nexus 4 niet zo snel iets vinden bij de instellingen...

Maar creëert websites 'vertellen' dat je een iPhone bent, geen nieuwe problemen? Met resolutie bijvoorbeeld?
Er is een app om de User Agent String aan te passen zodat je inderdaad de pagina als iPhone / iPad pagina krijgt. Dan zal de HTML5 <video> tag op veel websites geladen worden waardoor die de browser vervolgens ziet als video. Dan heb je inderdaad wel dat veel websites zich zullen aanpassen aan de resolutie van de iPhone.

Is ook een beetje de schuld van Android door Flash te ondersteunen. Daardoor nemen veel webontwikkelaars niet de moeite om bij Android een HTML5 tag te plaatsen in plaats van Flash te gebruiken.

• STFU
Met user-agent op 'iPad' is de aspect ratio ook vernaggeld. Tevens hapert uitzendinggemist. Vooruitspoelen zorgt er zelfs voor dat het geluid doorspeelt, maar dat het beeld blijft staan. Wat een bagger ook :(

[ Voor 6% gewijzigd door STFU op 30-04-2013 20:40 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:25
Google Play: Chrome UA Switcher

Deze lijkt te werken, je hebt echter wel root nodig.

Zucht...

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het beste wat je kunt doen is de website een mail sturen met deze klacht. Info@[naamwebsite.extentie] is meestal voldoende om een mail naar te sturen.

Nu zal een website zoals Uitzendinggemist daar niet zoveel mee doen maar zo'n website als www.abhd.nl misschien wel. Je kunt het altijd proberen met een uitleg erbij dat je liever een HTML5 videotag ziet net zoals iOS in Android dan Flash.

Mijn vader kijkt graag naar websites van boten. Helaas gebruiken veel van die websites Flash waardoor de video's en sommig content niet beschikbaar is op zijn iPad. Ik heb hem toen ook mails laten sturen en toch heeft het zijn vruchten afgeworpen. Helaas nog niet op botenbank waar de foto galerij nog steeds in Flash is.

Websites zoals Uitzendinggemist zullen het waarschijnlijk niet doen wegens veiligheidsredenen. Doordat Android een vrij open systeem is, kunnen zij hun content niet genoeg beschermen zonder gebruik te maken van Flash.

• STFU
Dimens schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:54:
Het beste wat je kunt doen is de website een mail sturen met deze klacht. Info@[naamwebsite.extentie] is meestal voldoende om een mail naar te sturen.

Nu zal een website zoals Uitzendinggemist daar niet zoveel mee doen maar zo'n website als www.abhd.nl misschien wel. Je kunt het altijd proberen met een uitleg erbij dat je liever een HTML5 videotag ziet net zoals iOS in Android dan Flash.

Mijn vader kijkt graag naar websites van boten. Helaas gebruiken veel van die websites Flash waardoor de video's en sommig content niet beschikbaar is op zijn iPad. Ik heb hem toen ook mails laten sturen en toch heeft het zijn vruchten afgeworpen. Helaas nog niet op botenbank waar de foto galerij nog steeds in Flash is.

Websites zoals Uitzendinggemist zullen het waarschijnlijk niet doen wegens veiligheidsredenen. Doordat Android een vrij open systeem is, kunnen zij hun content niet genoeg beschermen zonder gebruik te maken van Flash.
Dat de mannen van Autoblog de zaak een keer 'repareren', daar heb ik nog wel vertrouwen in, maar uitzendinggemist idd niet.
Ook 'grappig' in deze: de kwaliteit van de video die mijn iPad krijgt voorgeschoteld door autoblog is lager dan ik op mijn pc te zien krijg.

Ik denk er over om flash terug in mijn foon te hacken. Ik vraag me alleen af of de versie van Flash dan wel up to date genoeg is (10.1 bladiebla).

• STFU
Ik heb al een add on die de user agent verandert geïnstalleerd. Alleen met de user agent op 'iPhone' heb ik nu een versmald beeld :(

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Voor uitzending gemist is toch gewoon een app beschikbaar?

• STFU
dutchgio schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:10:
Voor uitzending gemist is toch gewoon een app beschikbaar?
Die gaat maar 1 week terug. Bij programma's die maar 1 keer per week uitgezonden worden is dus maar 1 aflevering beschikbaar. Bij de website-versie kun je vaak meer dan een jaar terug.

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Je kunt Dolphin Browser nog proberen. Hierin kun je instellen welke useragent je wilt (Android/Desktop/Iphone/Ipad/Aangepast)
In mijn ervaring is ie ook behoorlijk snel
Pagina: 1