Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus K56 of S56

Pagina: 1
Acties:

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 08:26
Mensen,

Ik ben al een tijd lang aan het overwegen om een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik ben op zoek naar een alround apparaat waar ik zo af en toe ook een spelletje op kan spelen. En het oog wil ook nog wat.

Budget rond de 600 euro.

Na veel zoek werk kwam ik onderstaande modellen tegen.
pricewatch: Asus K56 Series K56CB-XX005H

pricewatch: Asus S56CB-XX009H

Deze hebben de nieuwe GT 740M gpu's van Nvidea waar ik veel goede verhalen over lees.Redelijk vergelijkbaar met de GT 650M.

Tot mijn verbazing lees ik nog maar weinig over deze modellen op Tweakers terwijl ze mij erg interessant lijken. Vooral de performance t.o.v. de prijs. Heb ik dit mis?

Tweakers noemt ze ultrabooks. Zijn dit ook ultrabooks? Verschillende websites laten verschillende afbeeldingen zien.

Weet iemand of de K56 de mogelijkheid heeft om uit te bereiden met een extra ssd? Of kan ik dan beter de S56 nemen?

[ Voor 0% gewijzigd door Redbull4u op 30-04-2013 17:49 . Reden: typo's ]

If it does not kill u, it makes u stronger

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Hoezo is de performance interessant? Kan jij me uitleggen wat er interessant is aan de performance aan een ultralow voltage CPU als je voor hetzelfde geld ook een full voltage hebt?

Waarom wil je weten of dit een ultrabook is of niet?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Redbull4u
Kan jij me uitleggen wat het verschil is tussen een ultralow voltage CPU en een full voltage CPU?
Op welke laptop doel je dan met met een "full voltage CPU" en die voldoet aan mijn wensen?

Ik twijfel of het een ultrabook is aan de dikte van het apparaat en de prijs. Dacht altijd dat Ultrabooks een stuk duurder waren en de asus website is volgens mij niet helemaal consequent met de getoonde afbeeldingen. Volgens mij zijn het niet allemaal de zelfde laptops. Bij de mediamarkt en bcc ligt hij niet dus kan hem niet zien.

• JT

JT

VETAK y0

ULV zou zogenaamd zuiniger moeten zijn. Wat in de praktijk bullshit is; een full voltage chip is bij dezelfde absolute load net zo zuinig máár heeft veel meer reserve over.

Volgens mij is Intel een beetje ruim geworden met de definitie van een ultrabook. Maar de term ultrabook is eigenlijk nogal leeg, daarom vraag ik mij af waarom jij een "ultrabook" zoekt. Wat denk jij in een ultrabook te vinden dat je bij andere laptops niet vind?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Redbull4u
Bedankt voor je reactie!

Ik vind de ultrabooks er doorgaans strak uit uitzien. Mooie materialen en lekker dun. De laptop zal waarschijnlijk op de tafel in de woonkamer blijven staan. Dan wil het oog ook nog wat.

Ik heb in het verleden al een keer overwogen om een dell Inspiron te nemen maar deze komen mij wat plastic achtig over. Ook de laptop van Lenevo met de rode toetsen overwogen maar deze is volgens mij gemaakt voor een iets andere doelgroep.

nu moet de discussie ook niet te veel gaan over wel of geen ultrabook, In de basis ben ik opzoek naar een goede laptop waar ik af en toe een spel op kan spelen (b.v. Battlefield 3) met een budget van +/- 600-700 euro, die er ook nog mooi uit ziet.

Bovenstaande exemplaren leken mij wel wat. Nu ben ik benieuwd hoe anderen daar over denken.

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Wat JT bedoelt te zeggen, processoren met een U achter het typenummer vallen onder de Ultra Low Voltage-lijn, alle processoren met een M (of een QM voor quadcores) vallen onder de normale mobiele (laptop) chiplijn.
Het is een beetje verraderlijk om alleen af te gaan op i5 of i7, een i3 uit de M-serie presteert namelijk zo'n beetje gelijk aan een i7 uit de U-serie. Het ligt er dus heel erg aan wat voor werkzaamheden je wil verrichten of een U-serie chip een goed idee is.
Zie HIER voor wat benchmarks om mijn verhaal te onderbouwen.

• JT

JT

VETAK y0

Redbull: ik zou zeggen, ga eens naar de Pricewatch en vink daar bij de processoren de i5 3210M aan (een vlotte CPU die denk ik het beste in jouw budget past). Kijk daar eens verder naar laptops. Als je het mij vraagt Acer, Packard Bell en HP mijden wegens ondermaatse laptops in die prijsklasse.

Ecodan warmtepomp

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
voor 600 euro heb je al de Dell Insprion 15R SE, is dan wel iets zwaarder alleen met veel betere specs voor zijn prijs en optioneel ook nog eens en veel betere Full HD display. Ik kan de asus met zijn 2.3 kg namelijk echt geen ultrabook noemen. Nog schandelijk dat ze zo een hoge prijs durven te vragen met daarbij ondermaatse processor voor zo een "grote" behuizing.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Vinand schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:13:
voor 600 euro heb je al de Dell Insprion 15R SE, is dan wel iets zwaarder alleen met veel betere specs voor zijn prijs en optioneel ook nog eens en veel betere Full HD display. Ik kan de asus met zijn 2.3 kg namelijk echt geen ultrabook noemen. Nog schandelijk dat ze zo een hoge prijs durven te vragen met daarbij ondermaatse processor voor zo een "grote" behuizing.
Dit dus.

Ziet er misschien iets minder strak uit, maar je krijgt wel veel meer hardware voor terug.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Redbull4u
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb me i.d.d. niet beseft dat er tussen 3rd gen Intel I5 processors ook nog weer gradaties zitten.

Ik ga verder zoeken....

Verwijderd

zag deze nieuwe asus laptops ook bij mycom. zijn helaas nergens reviews of benchmarks van te vinden. vind het wel interesante laptops door de nvidia kaart. lekker gamen en cuda ondersteuning. En niet al te duur gelukkig.

iemand een review gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 16:08 ]

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:28
Heb de K56CB verleden week aangeschaft. Dit mede vanwege de veelbelovende gt740M. Gister heb ik farcry 3 getest en deze liep vloeiend op high instellingen. Heb verder nog geen tests gedaan betreft andere games, fps etc.

Standaard uit de doos is hij erg langzaam vanwege de 320 gb harde schijf. Heb de dag erna dan ook een samsung 840 ssd in geplaatst en windows 8 vervangen door windows 7. Hierna liep hij als een trein.

Algemene indruk van de laptop is erg goed op het moment, heb hem echter nog niet op alle fronten kunnen uitproberen.

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust.

Verwijderd

Cool, ik zou graag een paar fps scores willen weten. Met een paar games en settings erbij. Maakt windows 7 ipv 8 ook verschil? Ik dacht dat windows 8 sneller was. Maar ik ben ook maar een leek.

• Quad

Quad

Doof

ULV processor, geen FullHD scherm, 'maar' 4GB geheugen en een 5400RPM HDD met 320GB, ik vind het geen goede koop.
Voor een paar tientjes meer heb je op elk puntje een veel betere laptop met de Dell Inspiron 15R SE.

nggyu nglyd

• JT

JT

VETAK y0

Agree. Zijn totaal geen interessante laptops.

Ecodan warmtepomp

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:28
Ik zocht een laptop die een beetje grafische kracht had maar ook nog goed vervoerbaar was. Vandaar mijn keuze. Samen met de SSD voldoet die aan al mijn eisen. Een extern scherm (full hd) heb ik thuis op mijn bureau staan ;). Zal eens kijken of ik wat FPS scores kan krijgen de komende dagen.

Verwijderd

Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:26:
ULV processor, geen FullHD scherm, 'maar' 4GB geheugen en een 5400RPM HDD met 320GB, ik vind het geen goede koop.
Voor een paar tientjes meer heb je op elk puntje een veel betere laptop met de Dell Inspiron 15R SE.
ULV processor - OK, niet geweldig maar voor games is de GPU veel belangerijker.
geen FullHD scherm - who cares? ik heb een full hd tv waar ik hem op aansluit. een lowresscherm vind ik
zelf prettiger voor een notebook.
maar 4 GB - is makkelijke uit te breiden
5400 HDD - zet er een SSD in en je bent klaar.

Dell 15R heeft geen CUDA ondersteuning :(
is duurder en heeft transportkosten (dat was vroeger zo, weet nie hoe het nu is)
Asus heeft betere kwaliteit
De Asus is mooier
Asus is lichter

• JT

JT

VETAK y0

Tja, als je voor 50e meer geen snellere cpu, beter scherm, snellere HDD en meer geheugen wil dan is dat jouw keuze. Maar iemand anders kan andere overwegingen hebben.

Waarom zou Asus van betere kwaliteit zijn? Design is een waardeoordeel. En ja lichter, maar nog steeds niet bepaald een lichtgewicht.

[ Voor 30% gewijzigd door JT op 07-05-2013 20:55 ]

Ecodan warmtepomp

• Redbull4u
FYI
Ik heb vanmiddag een Dell Inspiron 17R SE besteld.
I5, GT 650M, 8GB, 1TB, Full HD.

799,- minus alle kortingen 647,51 Netto (inc. creditcard korting).

Helaas niet moeders mooiste maar wel de meeste bang voor m'n buck. Ik ben benieuwd.
Bedankt voor jullie hulp!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Redbull4u schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:24:
FYI
Ik heb vanmiddag een Dell Inspiron 17R SE besteld.
I5, GT 650M, 8GB, 1TB, Full HD.

799,- minus alle kortingen 647,51 Netto (inc. creditcard korting).

Helaas niet moeders mooiste maar wel de meeste bang voor m'n buck. Ik ben benieuwd.
Bedankt voor jullie hulp!
Heb je die met de haalmeeruitjecard korting besteld? Inclusief de kortingsbon van de Dell site?

Verwijderd

mooie prijs!!! veel plezier met je laptop

• Quad

Quad

Doof

Knul schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:17:
[...]

Heb je die met de haalmeeruitjecard korting besteld? Inclusief de kortingsbon van de Dell site?
Dat moet wel, anders is die prijs momenteel niet haalbaar :)

@Ts, goede keuze! Veel plezier met je nieuwe laptop! *O*

nggyu nglyd

• Redbull4u
Knul schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:17:
[...]

Ja zeker. Ik heb epp truck toegepast. Toen een extra kortingsbon toegevoegd a 50 euro. Alles opgeslagen in het winkelmandje. Afgesloten en via www.haalmeeruitjecard.nl de site weer geopend en afgerekend. Ik heb de cashback natuurlijk nog niet ontvangen. Het is dus even aanzien of alles goed gegaan is, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Dell heeft de bestelling vandaag bevestigd en de levertijd valt me een beetje tegen van een dergelijk bedrijf.
Toch nog een kleine 2 weken. Ik dacht dat de die apparaten zo op de plank hadden liggen. Even wachten dus...

• Quad

Quad

Doof

Klopt, Dell dekt zich hiermee in. Gemiddelde levertijd is een week. Zie ook reacties in het kortingstopic en ervaringen topics van de 15R SE en de 17R SE.

nggyu nglyd

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Redbull4u schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Ja zeker. Ik heb epp truck toegepast. Toen een extra kortingsbon toegevoegd a 50 euro. Alles opgeslagen in het winkelmandje. Afgesloten en via www.haalmeeruitjecard.nl de site weer geopend en afgerekend. Ik heb de cashback natuurlijk nog niet ontvangen. Het is dus even aanzien of alles goed gegaan is, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Dell heeft de bestelling vandaag bevestigd en de levertijd valt me een beetje tegen van een dergelijk bedrijf.
Toch nog een kleine 2 weken. Ik dacht dat de die apparaten zo op de plank hadden liggen. Even wachten dus...
Ik vraag dit omdat bij haalmeeruitjecard.nl expliciet staat aangegeven dat het niet gebruikt kan worden met andere kortingscode's. Ik heb gisteren nog gebeld met de Dell helpdesk, en die geven ook aan dat het niet mogelijk is. Het is echter een beste korting :P.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11 10:09
Ik ben er ook wel benieuwd naar of het toch gaat werken met haalmeeruitjecard icm de kortingscodes, dus als je de cashback hebt gekregen hoor ik het graag! :)

• Redbull4u
Om nog even terug te komen op de haalmeeruitjecard.nl cashback actie:

Deze reactie is schandalig laat :$ . Dit komt mede doordat Dell er ontzettend lang over gedaan heeft om mijn cashback goed te keuren en deels om dat ik te lang met deze reactie gewacht hebt (vakanties e.d.). Excuses daarvoor.

Maar ik heb dus de cashback van Dell bijgeschreven gekregen! 52.93 euro korting over een bruto bedrag van 588,06 euro. De korting is dus berekend over het bruto bedrag van de laptop, wat ik in eerste instantie niet verwacht heb. Waarschijnlijk komt dit omdat ik de (zakelijke) EPP program korting ook heb heb gebruikt.

Bij deze ter info!

Pagina: 1