Onderbouwd advies gevraagd mbt nieuwe cd speler

Pagina: 1
Acties:

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 21:31
Graag zou ik mijn hifi set willen verrijken met een losse cd speler.

Nu zou ik jullie ervaringen mbt project cd box willen weten en eventuele andere opties die bij mijn wensen passen. Ik ga denk ik van het weekend maar is naar de dealer waar ik mijn huidige setup gekocht heb en met hun praten kijken wat hun advies is.

Nu ben ik op zoek naar een cd speler, die ik kan aansluiten op mijn DAC en dus is de eigen dac van de cd speler niet interessant, het gaat puur om het loopwerk en de kwaliteit van de lezer en dergelijke.

Verdere kenmerken die de speler moet hebben:
  • Kleur: zwart
  • Budget max 1100 (budget van Exposure CD speler genomen)
  • Mogelijkheid tot aansluiten op mijn dac dmv coax of toslink of moet goede DAC in zich hebben dat het de moeite loont deze rechtstreeks aan te sluiten op de versterker.
  • Liefst nieuw, maar goed onderbouwd mag het ook 2e hands
Huidige gevonden resultaten - nieuw:
  • Exposure CD speler uit de s2010s2 serie - geluisterd toen ik mijn nieuwe set ging kopen maar niet gekocht omdat ik het toen niet nodig vond, destijds klonk de speler erg goed.
  • Project CD Box DS 500 euro , meer informatie: http://www.box-designs.com/inhalt/en/pdf/cdboxds.pdf - geen ervaring mee, en reviews nog niet de juiste review weten te vinden
  • Project CD Box S - 349 euro, meer informatie http://www.box-designs.com/inhalt/en/pdf/cdboxs.pdf - geen ervaring mee, en reviews nog niet de juiste review weten te vinden
  • MUSICAL FIDELITY M1-CDT
  • Quad 99 CD-S
  • CYRUS CD Transport CD speler
Huidige gevonden resultaten - Tweedehands:
  • North Star 192 Transport
Huidige Setup:
Exposure Versterker uit de 2010s2 serie
Exposure DAC uit de 2010s2 serie
Project Platenspeler - type niet van belang
Tanoy Speakers - type niet van belang

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door noodel1988 op 02-05-2013 21:44 . Reden: extra cd speler ]

Trakt | Last.fm | discogs

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb geen ervaring met zulke high-end hifi attributen, maar heb wel een link gevonden die misschien interessant voor je kan zijn:

http://www.whathifi.com/best-buys/cd-players
Hier staan in verschillende categorieën de beste cd-spelers, inclusief reviews. Wellicht heb je hier iets aan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• noodel1988
Bedankt voor je input! Ik ga gelijk even kijken.

Verwijderd

Waarom ga je voor een redelijk premium cd speler kijken wanneer de DAC er niet toe doet? De meeste cd spelers met een goede loopwerk en voeding hebben al een goede DAC aan boord. Je betaald dus in mijn optiek te veel voor wat je terug krijgt. Keep it simple zou ik zeggen of koop een tweedehandsje :)

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 08:30
Interesse in een Roksan caspian m1 cd speler?.
Hij heeft een zwarte kast maar frontje is blank aluminium.
http://www.whathifi.com/review/roksan-caspian-m-series-1-cd.
Zit er over te denken om hem weg te doen draai bijna nooit een cd.

• noodel1988
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:48:
Waarom ga je voor een redelijk premium cd speler kijken wanneer de DAC er niet toe doet? De meeste cd spelers met een goede loopwerk en voeding hebben al een goede DAC aan boord. Je betaald dus in mijn optiek te veel voor wat je terug krijgt. Keep it simple zou ik zeggen of koop een tweedehandsje :)
Inderdaad het liefs zo mooi mogelijk loopwerk (cd speler zonder dac), ik zal dit toevoegen in mijn TS.

• noodel1988
janjwjmc schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:15:
Interesse in een Roksan caspian m1 cd speler?.
Hij heeft een zwarte kast maar frontje is blank aluminium.
http://www.whathifi.com/review/roksan-caspian-m-series-1-cd.
Zit er over te denken om hem weg te doen draai bijna nooit een cd.
Misschien ik wil eerst nog even kijken wat precies mijn opties zijn, maar voor nu nog geen concrete interesse maar wel bedankt voor het aanbod. Wellicht dat ik hier later nog op terug kom.

Verwijderd

Alle loopwerken zijn hetzelfde. De ene is misschien wat stiller en sneller dan de ander, maar er zal geen verschil in output zitten. Mocht dat wel zo zijn dan is het loopwerk simpelweg defect.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 19:09 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

voor dat geld kan je wellicht een Krell MD20 ergens vinden. Dan heb je echt iets speciaals (erg mooi loopwerk waar nog steeds voldoende onderdelen voor te krijgen zijn)

hier met de studio dac. Heb deze combinatie zelf ook gehad en was daar zeer tevreden over.

http://link.marktplaats.nl/671212478

overigens moet deze combinatie ook voor €1500,-- weg kunnen. Dat betaalde ik 6 jaar geleden bij de officiele importeur

Wil je iets nieuwer maar wel in de betere klasse blijven zoek dan even op audiomarkt.de : North Star Design / 192 CD Transport mit CD- PRO 2 Laufwerk staat daar nu voor € 850,--

[ Voor 61% gewijzigd door Ray op 01-05-2013 19:22 ]

• noodel1988
Ray schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:11:
voor dat geld kan je wellicht een Krell MD20 ergens vinden. Dan heb je echt iets speciaals (erg mooi loopwerk waar nog steeds voldoende onderdelen voor te krijgen zijn)

hier met de studio dac. Heb deze combinatie zelf ook gehad en was daar zeer tevreden over.

http://link.marktplaats.nl/671212478

overigens moet deze combinatie ook voor €1500,-- weg kunnen. Dat betaalde ik 6 jaar geleden bij de officiele importeur

Wil je iets nieuwer maar wel in de betere klasse blijven zoek dan even op audiomarkt.de : North Star Design / 192 CD Transport mit CD- PRO 2 Laufwerk staat daar nu voor € 850,--
Krell geen ervaring en nog niet eerder tegengekomen, ik zal het is onderzoeken, bedankt voor de tip.
Ik heb de set niet nodig enkel de cd speler, ik heb zelf al een DAC dus dat zal de prijs ook wel ten goede komen.

North Star zelf al gevonden, maar nieuw te duur en 2e hands wellicht wel interessant, dus bedankt voor de tip.

Edit
Ik heb zojuist nog wel interessante speler gevonden, dit is een pure transporter welke aangesloten moet worden op een DAC: MUSICAL FIDELITY M1-CDT
En nog een transporter: CYRUS CD Transport CD speler
En nog een cd speler: Quad 99 CD-s

[ Voor 9% gewijzigd door noodel1988 op 02-05-2013 21:44 ]

• Ray

Ray

noodel1988 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Krell geen ervaring en nog niet eerder tegengekomen, ik zal het is onderzoeken, bedankt voor de tip.
Ik heb de set niet nodig enkel de cd speler, ik heb zelf al een DAC dus dat zal de prijs ook wel ten goede komen.

North Star zelf al gevonden, maar nieuw te duur en 2e hands wellicht wel interessant, dus bedankt voor de tip.

Edit
Ik heb zojuist nog wel interessante speler gevonden, dit is een pure transporter welke aangesloten moet worden op een DAC: MUSICAL FIDELITY M1-CDT
En nog een transporter: CYRUS CD Transport CD speler
En nog een cd speler: Quad 99 CD-s
de door mij genoemde zijn ook enkel loopwerken. Krell is een echt amerikaans High End merk. Heb er vrijwel alle loopwerk / dac combinaties van gehad.
Northstar ook nieuw gekocht toen het uitkwam, de combinatie met de dac van hun is ook erg mooi (loopt via i2s) staat er eentje voor € 450,--

• noodel1988
@Ray weer bedankt voor je input.

Northstar kan ik alleen vinden voor stuk meer, heb je wat links? Jij heb hele tijd mooie prijzen bij apparatuur maar als ik dan copy paste van jou product doe kan ik deze helaas niet vinden.

Krell was ook vrij prijzig dus vandaar dat ik nog even verder gezocht had, maar 2e hands zou de speler wellicht wel binnen mijn budget passen.

Ik ga zaterdag is naar de dealer toe, waar ik de rest van mijn spullen ook gekocht heb, is kijken wat hun advies is.

Intussen blijft alle input welkom.

• Ray

Ray

De drive kan je vinden op audiomarkt.de (in het zwart) en de dac op hifi.nl (in zilver) Krell cd spelers uit de KAV serie vindt je daar ook. Dit is allemaal wat nieuwer en zit zeker in je budget. De MD20 en aanverwanten zijn allemaal stereophile class 1 aanraders maar wel een stuk ouder.

laat even weten of je het gevonden hebt (kan niet direct linken namelijk)

• noodel1988
Ray schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:03:
De drive kan je vinden op audiomarkt.de (in het zwart) en de dac op hifi.nl (in zilver) Krell cd spelers uit de KAV serie vindt je daar ook. Dit is allemaal wat nieuwer en zit zeker in je budget. De MD20 en aanverwanten zijn allemaal stereophile class 1 aanraders maar wel een stuk ouder.

laat even weten of je het gevonden hebt (kan niet direct linken namelijk)
Ja, gelukt.

Bedankt voor de websites.

• Ray

Ray

http://link.marktplaats.nl/672508189

zag hem net toevallig. Speler met vrds loopwerk.

• noodel1988
Bedankt voor de geleverde input.

Besloten om de Exposure cd speler aan te schaffen, ook de 2 serie, deze staat nu te spelen. CD speler is dmv COAX op mijn DAC aangesloten.

Wel stupide, de bijgeleverde afstandsbediening en daarvan de cd gedeelte functioneert niet maar de overige delen (dac en versterker) functioneert wel op de afstandsbediening. En de kleine bijgeleverde afstandsbediening van de versterker die reageert wel gewoon netjes overal op. Naja dinsdag maar is contact opnemen met de dealer:).

Nogmaals bedankt voor de input!

Topic mag op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door noodel1988 op 04-05-2013 18:36 ]

• Ray

Ray

eigenlijk had je dus al gewoon je keus gemaakt ;)

waarom heb je eigenlijk nog een cd speler aangeschaft. Ik heb er zojuist definitief afscheid van genomen namelijk. MIjn Krell KPS 20I/L is vervangen door een DAC only DCS elgar plus

[ Voor 67% gewijzigd door Ray op 04-05-2013 18:38 ]

• noodel1988
Ray schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:36:
eigenlijk had je dus al gewoon je keus gemaakt ;)

waarom heb je eigenlijk nog een cd speler aangeschaft. Ik heb er zojuist definitief afscheid van genomen namelijk. MIjn Krell KPS 20I/L is vervangen door een DAC only DCS elgar plus
Nee niet echt.

Blijkbaar was loopwerk van exposure vergelijkbaar met andere spelers die ik gevonden had (in het nieuwe segment) en waren er niet echt cd loopwerken/transporters die boven de exposure uitstegen.
Daarnaast heeft alles van 1 set diverse voordelen maar goed ik was hier wel voor bereid af te stappen.

Tweedehands spelers durfde ik niet echt aan, vaak worden spelers weggedaan als ze beginnende mankementen hebben.

Waarom een cd speler, sja waarom een platenspeler en waarom überhaupt een hifi set en niet gewoon ipod zeppelin dock ding...

Ik heb toch nog wel een en ander op cd wat niet op lp beschikbaar is.
Daarnaast vindt ik het wel fijn om de mogelijkheid te hebben tot niet een netwerk verbinding te hoeven hebben om muziek te kunnen draaien (naast lp's). En is leuke opvulling voor mijn Spectral High End meubel, nu kan ik tenminste elke plank vullen met een hifi component :9

• Ray

Ray

noodel1988 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Nee niet echt.

Blijkbaar was loopwerk van exposure vergelijkbaar met andere spelers die ik gevonden had (in het nieuwe segment) en waren er niet echt cd loopwerken/transporters die boven de exposure uitstegen.
Daarnaast heeft alles van 1 set diverse voordelen maar goed ik was hier wel voor bereid af te stappen.

Tweedehands spelers durfde ik niet echt aan, vaak worden spelers weggedaan als ze beginnende mankementen hebben.

Waarom een cd speler, sja waarom een platenspeler en waarom überhaupt een hifi set en niet gewoon ipod zeppelin dock ding...

Ik heb toch nog wel een en ander op cd wat niet op lp beschikbaar is.
Daarnaast vindt ik het wel fijn om de mogelijkheid te hebben tot niet een netwerk verbinding te hoeven hebben om muziek te kunnen draaien (naast lp's). En is leuke opvulling voor mijn Spectral High End meubel, nu kan ik tenminste elke plank vullen met een hifi component :9
spelers met een teac (vrds) loopwerk zijn feitelijk onverwoestbaar.

Je rack vullen is overigens een prima argument :P

Ik heb zelf een dedicated muziekserver gebouwd met local storage. Al mijn 1400 cd's zelf geript en stream nu alles. Mijn eis was overigens minimaal de kwaliteit te halen van mijn bestaande loopwerk, dat is uiteindelijk gelukt

• noodel1988
Streaming oplossing heb ik al :-)

Pagina: 1