Toon posts:

Hoge pieken pingen naar Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gekocht en nu heb ik random hoge pieken als ik naar de Ubee ziggo modem ping.
Normaal <1 ms maar met uitschieters naar 700-800 ms.

Afbeeldingslocatie: http://www.robmolenaar.nl/images/ping_modem.PNG

Moederbord: GIGABYTE GA-H77M-D3H (rev. 1.0)
Systeem: Windows 7 Prof. 64 bit

Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op internet maar nog geen oplossing gevonden.
Aangezien mijn oude systeem geen probleem had zal het naar mijn mening aan het moederbord liggen?
Alle laatste drivers zijn geinstallerd (ook van netwerkadapter Qualcomm Atheros)

Hopelijk komen hier op tweakers nog wat goede ideeën naar boven borrelen.

Bedankt,
Rob

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
WiFi of ethernet kabel verbinding?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Zie je dezelfde pieken terug als je naar een host op het internet pingt?

Ik heb zelf ook een router die wat laks is met het reageren op pings :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
De vraag is of de reactietijd op een ping van het modem wel belangrijk is ... merk je vertragingen of afwijkingen t.o.v. voorheen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te vermelden. Het is bekabeld netwerk.
Ook even met de laptop draadloos een ping gedaan en deze zit tussen de 2-80 ms wat denk ik voor draadloos normaal is.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Keiichi schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:50:

Dit dus. Als een netwerkdevice het druk heeft zou icmp (inclusief ping replies) het eerste moeten zijn wat van de wagen valt, omdat het de laagste prioriteit heeft.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:50:

Als ik naar google.nl ping gebeurd hetzelfde.
lazybones schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:52:
De vraag is of de reactietijd op een ping van het modem wel belangrijk is ... merk je vertragingen of afwijkingen t.o.v. voorheen?
Ik kwam erachter omdat ik een game aan het spelen was die met deze nieuwe pc opeens een lag heeft.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
Ik zie dat dit moederbord de volgende lan chip heeft: Atheros GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)
Mijn ervaringen met deze chip zijn bijzonder slecht. Ik zou een Realtek of Intel netwerkkaartje er in zetten.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:02:
Ik zie dat dit moederbord de volgende lan chip heeft: Atheros GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)
Mijn ervaringen met deze chip zijn bijzonder slecht. Ik zou een Realtek of Intel netwerkkaartje er in zetten.
Thanks!

Ik heb een mail gestuurd via de technische ondersteuning van Gigabyte. Ben benieuwd naar hun reactie want je mag toch verwachten dat dit normaal werkt.
Maargoed, een extra Intel netwerkkaartje van een paar tientjes kan geen kwaad om te proberen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Heb je nog andere aparaten in je netwerk? Je kunt die ook pingen en kijken wat daar gebeurd. Vertonen die hetzelfde gedrag dan is het zeker weten je netwerkkaart (misschien bekabeling)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:04:
Heb je nog andere aparaten in je netwerk? Je kunt die ook pingen en kijken wat daar gebeurd. Vertonen die hetzelfde gedrag dan is het zeker weten je netwerkkaart (misschien bekabeling)
Ik heb met een laptop en dezelfde kabel naar de modem gepingd. Daarmee is het wel normaal, dus <1ms.
Op mijn werk heb ik nog een netwerkkaartje liggen van Realtek dus die ga ik proberen.
I'll keep you informed.

Verwijderd

Had een tijdje terug ook hoge pings naar mijn Ziggo modem. Heb je 'Plex' draaien in je netwerk?

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Ik heb een Intel Gigabit adapter erin gezet maar het heeft niet geholpen.

Ook een ping test met netwerkkabel van laptop naar ziggo modem gedaan en daar hetzelfde.

Nu weet ik even niet meer wat ik moet doen. Misschien was het ook al zo met mijn oude pc en is dit het probleem van de lag in games helemaal niet.

8)7

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
Heb je toevallig een Ubee modem incl. wireless functie? En heeft Ziggo toevallig de hotspot functie bij je ingeschakeld? Ik lees hier en daar berichten van mensen die na het inschakelen van de hotspot functie ook een merkbare vertraging in reactietijd ervaren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter wat het probleem was.
Ik ben eens gaan kijken via Taakbeheer > Prestaties > Broncontrole, tab Netwerk.
Daar zag ik dat WDbackup o.i.d. staan wat het meeste netwerkverkeer had.

Ik heb een externe HD van WD en daarbij ook de software geinstalleerd. Nu heb ik deze weer gedeinstalleerd en nu is het probleem opgelost.

Snap echt niet waarom dit stukje software dit probleem geeft. Waardeloos!
Maar uiteindelijk toch nog opgelost!

Toch nog bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1