Vorig weekend heb ik Windows 8 op mijn laptop gezet (HP Compaq 8510w), en dat ging erg soepel. Nu startte ik mijn laptop vanochtend op, en merkte ik dat hij constant 100% CPU-belasting had. Wat bleek? Elke seconde wordt er een nieuw proces aangemaakt met de naam DSMUserTask.exe. Terwijl ik dit typ zijn er ongeveer 1000 instances van aan het draaien. Individueel doen ze niets, maar zoveel processen slurpen toch vrij veel geheugen en CPU-tijd. Op internet kom ik niet verder dan de wetenschap dat het proces bij Windows hoort, maar een uitgebreide beschrijving kan ik nergens vinden, en ook niet hoe het proces niet op te starten bij het opstarten van de PC. Ik heb al geprobeerd om de laatst geïnstalleerde software en hardware te verwijderen, maar ook dat geeft geen respijt. Iemand ideeën of suggesties?
Verwijderd
Device Setup Manager User Task Handler
Kijk eens in de eventlog of er iets aan de hand is.
Kijk eens in de eventlog of er iets aan de hand is.
Met dank aan de tip om in de event-log te kijken ben ik er achter wat er gebeurt. Ik heb geen driver geïnstalleerd voor een Ricoh Bay8Controller, en als ik dat probeer te doen via Windows update krijg ik een foutmelding. Ik heb de kaartlezer niet nodig, dus laat ik het maar zo. Maar nu gaat Windows bij het opstarten elke keer proberen de driver te installeren, en dat faalt elke keer weer. Dan scant de PC weer voor hardwareveranderingen, komt de kaartlezer weer tegen, en probeert opnieuw, d.m.v. DSMUserTask.exe de driver te installeren. Dit gaat weer fout, en het hele proces begint van voren af aan weer. Ik heb geprobeerd om de kaartlezer te "disablen" of te "uninstallen", maar in beide gevallen scant windows voor nieuwe hardware als ik de computer opnieuw opstart, vindt ie de kaartlezer weer en probeert opnieuw de driver te installeren. Workaround is dus elke keer bij het opstarten de kaartlezer te "disablen". Dat is naar. Iemand die een structureler oplossing weet?
Dat is nou juist het probleem. Windows zoekt zelf naar drivers, en probeert die te installeren, maar dat mislukt. Ik heb nog geen drivers kunnen vinden van HP zelf voor Windows 8 (of 7) voor deze specifieke cardreader. Wel voor XP, maar die slikt windows 8 weer niet. Handig...
De driver vind je hier:
http://h20000.www2.hp.com...3369263&prodTypeId=321957
Ik zie de cardreader-driver voor Win7 er gewoon tussen staan.
http://h20000.www2.hp.com...3369263&prodTypeId=321957
Ik zie de cardreader-driver voor Win7 er gewoon tussen staan.
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 30-04-2013 18:02 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Als je geen drivers kunt vinden die werken dan kun je altijd nog de kaartlezer usb kabel van het moederbord halen en dan is het probleem ook opgelost.
Zou het werken om in apparaatbeheer de lezer uit te schakelen? Maar de driver installeren is wellicht beter.
[ Voor 47% gewijzigd door Koenvh op 30-04-2013 21:46 ]
🠕 This side up
Waarschijnlijk kan je ook gewoon de kaartlezer uitzetten in de bios/uefi. Dan hoef je ook niet schroefjes eruit te draaienVerwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:39:
Als je geen drivers kunt vinden die werken dan kun je altijd nog de kaartlezer usb kabel van het moederbord halen en dan is het probleem ook opgelost.
@Koenvh: Dat deed ik juist, maar Windows zoekt elke keer bij het opstarten naar nieuwe hardware. Daar ging het dus fout.
Met dank aan MelvinB heb ik gelukkig het driverpakket gevonden dat ik zocht. Vreemd dat Windows het niet automagisch herkende. Op dezelfde plek ook drivers gevonden voor de andere niet-geïnstalleerde apparatuur. Zoals gewoonlijk zijn tweakers weer helden!
Het enige probleempje waar ik nu mee zit is dit:
Met dank aan MelvinB heb ik gelukkig het driverpakket gevonden dat ik zocht. Vreemd dat Windows het niet automagisch herkende. Op dezelfde plek ook drivers gevonden voor de andere niet-geïnstalleerde apparatuur. Zoals gewoonlijk zijn tweakers weer helden!
Als hier iemand een oplossing voor heeft, dan is het helemaal geweldig, maar ik ben nu al hardstikke blij!jacovisscher schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 02:05:
Zijn er mensen die Windows 8 op deze laptop hebben gezet en o.a. de fingerprint-sensor wel aan de praat hebben gekregen? Hij geeft bij mij wel aan dat de drivers geïnstalleerd zijn, maar als ik vervolgens via het Control Panel probeer om inloggen via Fingerprint, dan krijg ik de volgende foutmelding:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
-<Error><Code>AllAccessDisabled</Code><Message>All access to this object has been disabled</Message><RequestId>07988A2FB1A45C73</RequestId><HostId>KVz3JePc6kUg231ufdk77XKRAQPurrFRKfGoikbjnXpAZaHjqtwE1vsEvOdkdynw</HostId></Error>
Probeer eens: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&softwareitem=ob-72110-1 http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ob-77198-1jacovisscher schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:20:
@Koenvh: Dat deed ik juist, maar Windows zoekt elke keer bij het opstarten naar nieuwe hardware. Daar ging het dus fout.
[...]
Als hier iemand een oplossing voor heeft, dan is het helemaal geweldig, maar ik ben nu al hardstikke blij!
[ Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 01-05-2013 23:35 ]
🠕 This side up
Pagina: 1