Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 21:28
Beste tweakers,

ik zit met een zorg aan mijn hoofd en wil graag weten of er meerdere mensen hier last mee hebben. Ik bezit een iPhone 5 en een Blackberry 9360 Curve (werktoestel en aangesloten op een BES server).

De iPhone bevalt mij prima en voldoet aan de eisen die ik stel voor een high end smartphone (media, whatsapp, surfen, gamen en dergelijke)

De Blackberry daarentegen ervaar ik als een ramp. Surfen is trager dan mijn 96k modem van twintig jaar geleden, BBM onpersoonlijk (alsof Whatsapp wel dat is |:( ?), mail interesseert mij niet. De trackpad zorgt ervoor dat ik andere mensen ga bellen die ik niet wil spreken. Iemand anders bellen dan gaat niet gelijk, duurt ff voordat de verbinding verbroken wordt. Verbindingen worden tijdens je gesprek verbroken. Bellen gaat gepaard met irritatie, meldingen zoals radiopad niet beschikbaar verschijnen in beeld. Ik gebruik de Blackberry dus enkel om bellen en sms-en. Bellen en sms-en is onbeperkt en gebruik dan ook voor deze diensten mijn werktelefoon.

Dus met andere woorden, ik ben gedoemd om met twee toestellen te lopen en wil hiervan heel graag af. Ik ben / was een Apple fanboy, maar bovenstaande irritatie zorgt ervoor dat ik zelfs mijn iPhone wil wegdoen, omdat ik niet met twee telefoons wil lopen.

Nu zag ik dat er eindelijk een Samsung Galaxy S4 mini aangekondigd wordt met Dual Sim functie. Dacht ik mooi, kan ik beide simkaarten gebruiken, een voor bellen en sms-en en de andere voor waar ik de iPhone voor gebruik.

Enkel mijn werkgever vind het niet veilig want Whatsapp wordt afgekeurd, daar het niet veilig is en de contacten worden overgenomen en bewaard in hun server. Hierdoor gaan telefoonnummers zwerven die hij niet op "straat" wil hebben.

Onlangs las ik een http://www.nu.nl/gadgets/...en-dualsim-telefoons.html en zag dat er geen toekomst hier in zat. De providers zouden het niet willen, crap, want er zijn meerdere mensen die lopen met twee telefoons.

Mijn topic die ik met jullie wil delen is, hebben meerdere mensen hier last van en wat kan ik doen om bovenstaande op te lossen. Ik wil van die Blackberry af namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Ik zou bij je werkgever (wat voor soort bedrijf is het, als ik vragen mag?) eens vragen wat de beveiligins-policies zijn. Ik kan mij goed voorstellen dat je werkgever bij BlackBerry blijft, ook al is het misschien heel traag. Ik denk dat je er dan weinig aan mag doen, en ik kan mij dat ergens wel voorstellen. Je werkgever maakt een keuze, en uitzonderingen zijn dan wat minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
2x sim wil toch niet zeggen ook 2x Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:07:
2x sim wil toch niet zeggen ook 2x Whatsapp?
Ik weet niet hoe/of Whatsapp omgaat met 2 simkaarten. Het checkt (voor zover ik weet) 1 mobiel nummer. Verder haalt hij alle contacten uit de telefoon, als hier zowel de prive- als de werk-contacten op staan, zal WA ze beide importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Dus als je je privé nummer ingeeft bij WA en je werk contacten gewoon op je SIM laat, is er geen probleem. Theoretisch gezien.

Maar dat is dus de eigenlijke vraag die je moet stellen, want je BB inruilen voor een andere telefoon is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Whatsapp gebruikt alleen maar 1 nummer en zo fijn is dual sim niet. Als je 1 telefoongesprek hebt op sim 1 is sim 2 niet bereikbaar. Je batterij, de exotische hardware en highend is het niet. Ik heb hier nog een Lenovo A65 liggen. De specs zijn van een oude Nokia met Android erop. Tuurlijk het doet zijn werk maar ik heb hier ook nog een Samsung Chat liggen. Ik vind het echt ondingen. Prima het werkt wel maar verwacht geen hoogstandje en goede hardware want dat hebben ze niet in vergelijking met bv een Samsung SIII. De software is meestal Chinees>Engels en soms ook Nederlands. Ik heb weinig gezien dat er updates uitkwamen want het moest allemaal aangepast worden aan de dualsim. En o ja 1 simkaart gebruikt maar 3G en de andere 2G en je hebt van die Galaxy SIII look-a-like. Schijnt wel te werken.

Ik weet trouwens wel wat je bedoeld met de bb. Ik vind het ook echt probleem gevallen. Ik kan ook niet met de trackball werken. Dat is ronduit waardeloos vaak. Ik heb 1 week geprobeerd maar na het geval dat na het bellen met de handsfree geen toetsenblokkering op kwam lag het toestel bijna het raam uit want ik ging gewoon iedereen bellen. Echt zo irritant was dat en er is daar geen oplossing voor. Hoezo zakelijk gebruik?

[ Voor 5% gewijzigd door itsalex op 30-04-2013 13:28 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Ik denk dat je naar de chinese / japanse telefoonmarkt moet kijken.
Van vrijwel alle high-end telefoons ( ook de HTC one? volgens mij zag ik daar laatst een foto van voorbij komen ) hebben daar dual-sim.

Er loopt een topic hier waarin chinese telefoons worden besproken, voor 200 euro heb je al een top of the line phone, alleen komt deze uit china en heb je dual sim.
Quad-core, 720p scherm, 1-2GB ram etc.
Als je echt dual sim wilt kom je toch echt daar uit, of je moet het met minder doen.

[ Voor 41% gewijzigd door SgtElPotato op 30-04-2013 18:25 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
itsalex schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:26:
Whatsapp gebruikt alleen maar 1 nummer en zo fijn is dual sim niet. Als je 1 telefoongesprek hebt op sim 1 is sim 2 niet bereikbaar. Je batterij, de exotische hardware en highend is het niet. Ik heb hier nog een Lenovo A65 liggen. De specs zijn van een oude Nokia met Android erop. Tuurlijk het doet zijn werk maar ik heb hier ook nog een Samsung Chat liggen. Ik vind het echt ondingen. Prima het werkt wel maar verwacht geen hoogstandje en goede hardware want dat hebben ze niet in vergelijking met bv een Samsung SIII. De software is meestal Chinees>Engels en soms ook Nederlands. Ik heb weinig gezien dat er updates uitkwamen want het moest allemaal aangepast worden aan de dualsim. En o ja 1 simkaart gebruikt maar 3G en de andere 2G en je hebt van die Galaxy SIII look-a-like. Schijnt wel te werken.
Onbereikbaar als in 'echt totale darkness', of dat je er op dat moment geen bericht van krijgt (en dus niet kunt wisselen) maar na het ophangen wel gewoon een melding 'gemiste oproep' krijgt?
Is wel een aardige nuance uiteraard.

En je enige ervaring is die Lenovo, of kun je het nog met andere toestellen onderbouwen?

Kan best, dat zo'n dual-sim onderdoet voor een nieuwe high-end telefoon, maar ze zullen toch wel beter zijn dan de BB lijkt mij.

En tja, Chinees is een optie, maar ook daar zitten weer nadelen aan (en dan vind ik een trackball opeens een stuk minder erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
En voor wat betreft de Galaxy S4 mini?

Zijn deze features wel van dien aard dat het de iPhone 5 kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
bjk1903 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:04:
En voor wat betreft de Galaxy S4 mini?

Zijn deze features wel van dien aard dat het de iPhone 5 kan vervangen?
Dat kun je toch gemakkelijk zelf uitvinden met een vergelijkingssite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:26
CappieL schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:11:
[...]

Ik weet niet hoe/of Whatsapp omgaat met 2 simkaarten. Het checkt (voor zover ik weet) 1 mobiel nummer. Verder haalt hij alle contacten uit de telefoon, als hier zowel de prive- als de werk-contacten op staan, zal WA ze beide importeren.
Als je eenmaal de verificatie gedaan hebt, zal Whatsapp 'altijd' onder dat nummer functioneren, ook al komt de internetverbinding op een andere manier op de telefoon, bijvoorbeeld via WiFi of via een andere (tweede, buitenlandse) SIM-kaart met een ander nummer.

Het is mij niet bekend (maar dus ook onnodig) hoe je onder twee nummers Whatsapp op één telefoon zou kunnen krijgen. Ik denk niet dat dat standaard werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

itsalex schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:26:
Whatsapp gebruikt alleen maar 1 nummer en zo fijn is dual sim niet. Als je 1 telefoongesprek hebt op sim 1 is sim 2 niet bereikbaar. Je batterij, de exotische hardware en highend is het niet. Ik heb hier nog een Lenovo A65 liggen. De specs zijn van een oude Nokia met Android erop.
Ik begrijp dat jij ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst een Dual-sim telefoon gezien hebt.
Oh wacht, nee, ook toen had Samsung al dual-sim telefoons die gewoon mee konden met de toenmalige high-ends.

Kijk voor de grap eens naar de Allview P6 "stony". Moderne Android telefoon met mid-range hardware (nee, geen 8-core Exynos maar wel gewoon een snelle dual-core), goed scherm (nee, geen retina display maar wel gewoon goede resolutie en helderheid), goede batterijduur vergelijkbaar met alle andere smartphones (iedere 2 dagen opladen bij normaal gebruik).
Als je 1 telefoongesprek hebt op sim 1 en er wordt op sim 2 gebeld krijg je gewoon wisselgesprek en gaat ie naar de voicemail.

Nee, in Nederland slaat dit niet aan maar er zijn een aantal webwinkels die goede dualsim telefoons importeren. De Allview P6 kost zo'n 350 euro of minder en doet alles wat je van een telefoon van die prijs mag verwachten én meer.

De grootste uitdaging van TS is de Blackberry. Als je op het werk aan een BES server vast zit dan gaat je baas nooit accoord gaan met het gebruik van een andere telefoon. Jammer maar helaas, je gaat je baas nooit kunnen overtuigen dat het anders moet.
En hij heeft gelijk; Zodra je Whatsapp op je Android toestel zet pakt ie ALLE contact gegevens, zowel telefoon als SIM, en stuurt die naar de WA server. Niet dat ze dan meteen op straat liggen maar als je privacy hoog in het vaandel hebt staan moet je niet aan de Whatsapp gaan (helaas voor jou: Iedereen die je kent die wél aan de Whatsapp gaat gooit jouw gegevens op straat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bestaan er al telefoons die 2 telefoons min of meer virtualiseren?
Dit idee:

http://arstechnica.com/in...artitions-on-any-carrier/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:35:
Ik denk dat je naar de chinese / japanse telefoonmarkt moet kijken.
Van vrijwel alle high-end telefoons ( ook de HTC one? volgens mij zag ik daar laatst een foto van voorbij komen ) hebben daar dual-sim.
Er zijn inderdaad geruchten dat de Chinese versie van de HTC One dual sim en microSD features krijgt, zie dit artikel van Engadget. Schijnbaar zou deze tegen eind april/begin mei leverbaar worden in China. Als deze er is, is het natuurlijk de vraag hoe deze te importeren en of deze variant niet op andere punten afwijkt waardoor hij hier niet werkt (andere 3G/4G bandbreedte etc).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Je zou ook eens naar een Blackberry Z10 kunnen kijken. Heb je een redelijk modern toestel en je baas blijft happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
Z10 is geen optie, want

dan moet ik m zelf aanschaffen.
kan ik geen whatsapp gebruiken.
dan moet ik surfen via de BES server (via BES kan alles gemonitord worden.
dan moet ik mijn huidige prive abbonement afsluiten.
via BES server is zelfs Youtube geblokkeerd. (wat heb ik dan aan een smartphone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:21:
[...]

Dat kun je toch gemakkelijk zelf uitvinden met een vergelijkingssite ?
De S4 mini is nog niet uit. Zit nog in de roddelcircuit, dacht dat medetweakers wel op de hoogte waren van de features. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

Wish

ingwell

bjk1903 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:02:
Ik wil van die Blackberry af namelijk.
Als dat je doelstelling is, zul je van werkgever moeten veranderen. Wat cru gesteld misschien, maar de werkgever stelt blijkbaar eisen aan de beveiliging van haar gegevens, waarvoor de Blackberry gebruikt wordt om het gewenste niveau te implementeren.

Bij mijn weten is het niet mogelijk om ergens een dualsim BB te kopen. Een android (of ander mobile OS) dual sim laten werken met bijvoorbeeld de BES server gaat hem niet worden.

Dus je lost je probleem niet op...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
bjk1903 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:19:
Z10 is geen optie, want

via BES server is zelfs Youtube geblokkeerd. (wat heb ik dan aan een smartphone?)
Denk dat die 2e criterium de spelbreker is.

Volgens Croga worden ALLE nummers gepakt door WA. Dus dan wordt het kiezen of delen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
bjk1903 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:19:
Z10 is geen optie, want

Op de z10 zit blackberry balance. Werk en prive compleet gescheiden...
http://nl.blackberry.com/...e/blackberry-balance.html

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
Voordat dit topic doodbloedt, wil ik dit laatste kwijt.
Heb een Samsung S Duos gekocht, om de dual sim te ervaren. Echter had ik het idee dat Android wel iets zou zijn waar ik aan kan wennen, dus niet. Keek naar mijn iPhone en heb maar besloten om het toestel terug te sturen en met twee telefoons te lopen. Jammer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sluit privé een abonnement af met onbeperkt bellen/smsen inclusief een voor jou geschikt databundel. Laat je werktelefoon doorschakelen naar je privénummer en zie daar alles wat je wilt.

Je zult zelf iets meer voor je abonnement betalen maar je hoeft je dan niet te beperken. Tenzij je ook werkmail ontvangt op je BlackBerry, maar dan was dit topic bij voorbaat al nutteloos want je baas gaat daar nooit van af stappen...
Pagina: 1