Toon posts:

digitale camcorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben op zoek naar een digitale camcorder, wie heeft er een goede tip of een site waar een vergelijk staat? (search werkt niet... miscchien dus al vaker gevraagd,

BVD!

Verwijderd

tja ik heb de jvc dvl100 heel strak aparaat :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 04 juni 2001 10:12 schreef malt het volgende:
ben op zoek naar een digitale camcorder, wie heeft er een goede tip of een site waar een vergelijk staat? (search werkt niet... miscchien dus al vaker gevraagd,

BVD!
http://www.kieskeurig.nl

Verwijderd

Ik geniet nog elke dag sinds mei 1998 van mijn JVC DVX PRO. Als je er 1 koopt, neem dan een Canon of JVC. Duurt veel te lang om uit te leggen waarom. Als je zelf zoekt en serieus gaat kijken, kom je er zelf wel achter.

Jamez wilt niet in discussie gaan...dit is gewoon zijn mening.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tijdje geleden was hier ook een topic over. Gewist natuurlijk.
Ben zelf ook nog steeds op zoek. Nu lees ik zo nu en dan op de kieskeurig-site dat bij JVC het motorgeluid van de DX-modellen vaak op de opname hoorbaar zou zijn. Lijkt mij niet prettig. Heeft iemand hier ervaring mee?

De vraag is wat je wil: een superkleine (JVC DVX-modellen, Sony PC-modellen) of een grotere. Een kleine camera is gewoon in je binnenzak mee te nemen. Voor zo'n grotere moet je denk ik weer een tas meeslepen. Als je voor de grotere kiest zou ik persoonlijk voor een Panasonic (bv. DS-25) gaan. Schijnt een goede prijs/kwaliteit-verhouding te hebben en bezit de mogelijkheid voor het nemen van digitale foto's.

Bij de kleinere (waar ik nu voor kijk) ben ik er nog niet uit. Het liefst een Sony, maar die zijn me te duur.

Altijd lastig....keuzes maken.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

Nicap

Tsssk....

Ik heb een Sony PC5E, en ben er erg tevreden mee. Deze kan ook foto's maken(op de memory-stick), maar de kwaliteit is niet echt goed. Maar verder lekker klein ding en maakt goeie opnames.

Verwijderd

Heb zelf nu 1,5 week de Sony DRC-PC110E en dat ding is bruut lekker. De foto's zijn van een beduidende betere kwaliteit dan die van de PC5, maarja die 110 kan ook 1152x864 schieten en dat scheelt veel. Zeker de flitser bovenop is handig als het donker is. Alleen moet je dan niet te dicht bij het object gaan staan wat je wilt nemen :)

Qua video heb ik ook niets te klagen hij doet alles wat ik wil. Ik moet alleen nog een stel dingen uitvogelen maar dat komt nog wel goed.

anyways ik ben heel happy met mijn cameratje nu.

Verwijderd

Camcorder is toch video?
Naja,
iedergeval is de vx1000 nog steeds 1 van de beste dv-camera's met 3 kleurenchips.:)
2ehands is ie wel te krijgen voor 2500-3000.
(nieuw 8000)
De camera is technisch wonder en weet uit ervaring en verhalen dat'ie vrijwel nooit brak wordt/doet.

Verwijderd

Hoeveel geld wil je ongeveer gaan uitgeven?
Als je er geld voor hebt moet je er eentje met 3 ccd chips kopen, die hebben de beste beeldkwaliteit.

Zelf heb ik een JVC GR-DVL307 en daar ben ik erg tevreden mee (heeft niet 3ccd chips btw).

Verwijderd

Yep moet toegeven...mijn model heeft dat irritante geluid van de motor er doorheen. Maarja, wat wil je, dat ding is ook al 3 jaar oud. Dat geluid is overigens wel iritant, is het nog steeds niet verholpen?!?

Verwijderd

Ik heb ook last gehad van dat gebrom met m'n JVC GRDV1 (of zoiets).
Ik heb nu sinds een maandje op aanraden van diverse zog. profs een Sony PC5 en ik moet zeggen hij bevalt tot nu toe erg goed!
Ik had begrepen van de profi's dat er veel problemen zijn mbt service en reparaties van JVC (was onbetaalbaar en duurt gigantisch lang). Maar of de camera's beter of slechter zijn weet ik niet

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je een goed en goedkoop apparaat wil hebben, koop dan gewoon de Panasonic DS-15. Onder de f 2000,- heb je een degelijke camera met 800.000 beeldpunten en de dv-in schijn je met een kabeltje heel simpel te kunnen unlocken. Kijk maar eens op http://www.macropolis.nl voor prijsvergelijkingen.
Pagina: 1