Sleutelgat effect ... vind het effect wel leuk, bij de eerste foto vind ik het ook echt wat toevoegen, lekker mysterieus! Bij foto #8 vind ik het al een stuk minder en eigenlijk zelfs storend omdat je al een groot grijs vlak onderin het gat hebt zitten en je nog maar een halve circel hebt qua onderwerp. Bovendien vind ik het niet passen bij het onderwerp.
Zoals al eerder aangegeven zijn naar mijn smaak veel te veel foto's in de zelfde richting gemaakt (de beek, de tafel etc.). Bij sommige foto's kan het wat toevoegen maar zoals bij de beek vind ik hem niet echt geslaagd, ook meerdere foto's in een serie op die manier maken pakt niet altijd even goed uit. Ik had zelf graag ook liever wat meer variatie gezien en wat meer reportage shots want zo heb ik bijvoorbeeld nog geen idee hoe het er daar uit ziet, hoe groot het is en dat soort dingen
#4 heeft een naar randje links zitten waar de ramen beginnen, dit trekt wat aandacht
#6 is mij te onduidelijk waar ik nou naar zit te kijken
#9 had wat meer scherpte-diepte mogen hebben, dat zou goed staan icm. met de wachttoren die daar achter staat, nu zien we alleen een hek.
#10 vind ik te duidelijk ingeflitst en ook de hoek vind ik niet echt fijn werken, wellicht ook wat te krap.
#11 is wat lastig te lezen

Passe-partouts zijn voor aan de muur natuurlijk waar je een groter kijkoppervlak hebt, digitaal zijn de kaders vaak vele malen kleiner. Vind het zelf niet zo geslaagd, hadden voor mij veel kleiner mogen zijn