1 paar speakers op 2 versterkers

Pagina: 1
Acties:

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 18:56
Hallo, heb hier 2 versterkers staan, en 1 paar speakers, ik zou graag beide versterkers willen gebruiken op het zelfde paar speakers (nee niet tegelijk hoor :D )

kan ik nu gewoon heel simpel 2 draad paren achterin de speaker duwen en die naar beide versterkers leggen, of gaat dit niet zo simpel ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Wat je wilt is niet zo'n goed idee. Koop een switcher, hebben ze vast wel bij Conrad.

• kieskes
waarom geen goed idee ?
ik zal de versterkers nooit tegelijk aanhebben, kan toch niet veel mee misgaan lijkt me (mag ook niet :) )

• Dennis
  • Laatst online: 21:51
Op maandag 04 juni 2001 10:11 schreef kieskes het volgende:
waarom geen goed idee ?
ik zal de versterkers nooit tegelijk aanhebben, kan toch niet veel mee misgaan lijkt me (mag ook niet :) )
Ja dan kan het wel, maar de gevolgen zijn denk ik niet te overzien als je kleine zusje per ongeluk beide aanzet :)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 10:09 schreef kieskes het volgende:
Hallo, heb hier 2 versterkers staan, en 1 paar speakers, ik zou graag beide versterkers willen gebruiken op het zelfde paar speakers (nee niet tegelijk hoor :D )

kan ik nu gewoon heel simpel 2 draad paren achterin de speaker duwen en die naar beide versterkers leggen, of gaat dit niet zo simpel ?
waarom zou je dat zowiezo doen?.... :?

Verwijderd

Hmm als je een beetje geld over hebt zou je kunnen gaan bi amping :D

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 16:17 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Hmm als je een beetje geld over hebt zou je kunnen gaan bi amping :D
daar komt toch ff wat meer bij kijken als alleen een tweede versterker....

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38
1 voor je linker speaker 1 voor je rechterspeaker :? :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

En weer een onzinnige topic.......Waarom zou je in godsnaam dit willen doen??????

Verwijderd

Help, wat is dat voor een topic.

Je kan wel een versterker in brigde mode zetten.

versterker 1 voor de left-speaker
versterker 2 voor de right-speaker

Nooit 2 versterkers aan 1 paar speakers. Zij zullen elkaar laten opfikken met veel vuurwerk.

Wat is het nut van 2 versterkers aan 1 paar speakers???

• kieskes
arghh, ik zei toch duidelijk dat er maar 1 versterker tegelijk gebruikt gaat worden !!
de ene versterker is voor aan mijn compu, omdat deze een digitale ingang heeft, de ander is gewoon voor muziek en radio, omdat deze wat mooier geluid geeft, maar geen digitale ingang voor mijn pc..

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

BI-AMPING dus

als beide versterkers dezlfde zijn dan kan zou ik het doen

ZO NIET da maar niet klinkt echt raar zo hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
als je er 1 hebt uitstaan, krijgt hij signaal binnen op z'n out poort. (als de ander aanstaat natuurlijk)

het lijkt me ten eerste niet goed voor beide versterkers, ten tweede, je krijgt vervorming en shit.

koop nu maar gewoon een switch, of maak er zelf ff een met wat mooie onderdelen van de electro/audiozaak :)

succes

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 04 juni 2001 17:39 schreef kieskes het volgende:
arghh, ik zei toch duidelijk dat er maar 1 versterker tegelijk gebruikt gaat worden !!
de ene versterker is voor aan mijn compu, omdat deze een digitale ingang heeft, de ander is gewoon voor muziek en radio, omdat deze wat mooier geluid geeft, maar geen digitale ingang voor mijn pc..
Ik heb hier zeker al 5 jaar op dezelfde manier twee versterkers op 1 speakerset aangesloten, en dat werkte perfect.... totdat ik twee maanden geleden met m'n stomme kop toch per ongeluk de tweede versterker aandeed zonder die andere uit te doen. |:( Eén versterker overleden! :( Gelukkig deed die andere het nog wel. Het ging dus jaren goed totdat....

Moraal van dit verhaal: bezint eer je begint! :Y)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 17:42 schreef funkflex het volgende:
BI-AMPING dus

als beide versterkers dezlfde zijn dan kan zou ik het doen

ZO NIET da maar niet klinkt echt raar zo hoor
da's dus GEEN bi-amping....

Verwijderd

Bi ampen is voorzover ik weet 2 versterkers voor 2 speakers waarbij de ene versterker bass geeft bij beide speakers en de ander treble bij beide speakers dacht ik. Stond zoiets in mijn tannoy blaadje die bij mijn speakers zat. Maar dat kost dus lekker veel geld, ik hou t bij biwiring. :D

Verwijderd

Misschien een stomme suggestie hoor, maar:
Als je van de ene versterker de line-out neemt en die in de line-in van de andere stopt. :?
Pagina: 1