• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 10:10
Ik heb onlangs een nieuwe reciever gekocht, de Onkyo TX-NR414. Ik gebruik hierbij nog mijn speakerset uit mijn vorige Onkyo HTIB set . Nu ben ik redelijk tevreden over deze speakers, behalve over de center speaker.

Ik heb het gevoel dat ik deze het eerste wil upgraden omdat bij films en series de spraak hier toch voornamelijk uit komt en stemmen niet altijd even goed klinken. Bij het kijken van House seizoen 7 heb ik zelfs regelmatig de indruk dat er vervorming optreed bij hoge stemmen. (ondanks het DTS HD Master geluid, dus aan de bron denk ik niet dat het ligt)

Nu had ik twee Centers op het oog.
De Boston Acoustics A225 Center,
De Canton Plus AV 700.2 Center.

Deze laatste is 40 euro goedkoper bij Amazon.de dan de Boston in de meeste NL shops (Ik woon in België). Mogelijk wil ik in de toekomst ook de twee fronts nog upgraden, ik heb echter geen plaats voor staande speakers, dus het zullen boekenplank modellen worden. Van beide speakers vindt ik niet echt reviews, de Boston A25 boekenplanken krijgen wel een heel goede beoordeling en worden aangeraden met deze center. De Canton krijgt goede beoordelingen op Amazon.de.

Enkele vraagjes hierover. Ga ik het verschil in geluidskwaliteit sterk merken bij dergelijke upgrade? Wat denken jullie van de gekozen speakers of weten jullie er betere? Passen deze speakers bij mijn reciever?

[ Voor 22% gewijzigd door timofp op 30-04-2013 11:26 ]