juiste settings Athlon

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Haai,
Ik heb een Athlon 750 en die wil ik nu gaan overklokken. Ik heb genoeg koeling en een goede kast met genoeg voeding.
Ik heb een Abit KA7 dus het overklokken zal niet ingewikkeld zijn. Ik heb tot nu toe de volgende settings gebruikt.

multiplier= 7,5
core voltage= 1,6 V
FSB = 110 MHz
proc = 825 MHz
temp = 40 C
geheugensnelheid = Hclock+Pci = 110+ 35

Bij de volgende setting gaat mijn computer dood dwz na een paar minuten heeft ie er geen zin meer in, kan nog net effe Sisandra 2000 draaien om mijn proc te benchen:

FSB = 112 MHz
proc = 840 MHz
temp = 42 C
en de rest hetzelfde maar de geheugensnelheid verhoogt natuurlijk naar 112+36.

De tem gaat bijna niks omhoog, wat kan dan de oorzaak zijn van het crashen van de proc.?
Kan het verhogen van de Core voltage daar verbetering inbrengen of daar ik dan de proc. helemaal in de soep?

Ik vind 75 MHz overklokken nou niet echt opzienbarend... meer mensen die daar ervaring mee hebben?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Zet je geheugen eens op de hostclock ZONDER de +PCI.. want tenzij je zeer goed geheugen hebt, is 145Mhz (of 148) toch iets te veel voor je RAM....

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

wat is je multiplier hoog

die van mij = 3.5

3.5x200 = 700mhz

-------------------------

als je nou gewoon de multiplier op 4 zet, en de bus gewoon op 200, dan heb je al 800
4,5 = 900
5 = enz...

Verwijderd

Da's wel leuk hoor, gewoon ff je multiplier aanpassen. Maar dan moet je wel een GFD hebben. En ik krijg niet de indruk dat ij die heeft.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

En dan nog, op zijn mobo geeft ie gewoon aan dat z'n multiplier 2x zo hoog is, dus 100x7,5 = 750. In het echt is dit dus inderdaad 200x3,75 = 750, maar dat maakt hier niet uit, die kan ie zonder GFD toch niet aanpassen....

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Bille, ik zou inderdaad het voltage omhoog zetten, dat kan best flink en dan moet de FSB ook nog wel hoger kunnen
Mijn Pentium 1 loopt al op een busspeed van 115 dus ik denk dat de 120 wel te halen valt en dan heb je toch al 900Mhz
Misschien komt ie nog wel hoger met nog meer stroom maar dan zou ik extra koeling erop zetten (ook kastkoeling of je moet de kap eraf halen en denk ook aan de videokaart)

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
inderdaad ik heb geen GFD en dat is ook niet het eerste wat ik zou kopen want ik geloof dat ik dan mijn proc. uit elkaar moet slopen...moet toch ook wel anders kunnen.

Maar dat van die multiplier wist ik niet..Maar als ik nu mijn FSB omhoog gooi dan gaat dus niet mijn multiplier omhoog?! zuur want dat betekend dus dat je altijd een hoge FSB houdt...tenzij je de multiplier anders kan zetten. Is daar geen andere manier voor. Ik ga wel eens effe mijn voltage omhoog zetten..heel klein beetje natuurlijk. ik denk op 1,65 V ofzo dat moet wel voldoende zijn toch?!

BTW: koeling heb ik ZAT dikke dubbele fan op mijn proc. dikke kast koeler en hd koeler....moet wel genoeg zijn om een Athlon 750 op 900 te laten lopen dacht ik...

btw: hoe kom ik aan zo'n GFD als ik dat toch eens in overweging mocht gaan nemen...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Zie deze link: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=3864

Er is ook een review van: http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=118

Dit is één van de velen golden fingers, maar wel 1 die in Nederland te koop is.

Verwijderd

...tenzij je de multiplier anders kan zetten. Is daar geen andere manier voor
daar is zeker een andere manier voor. sloop je athlon uit de case, pak een soldeerbout, en soldeer wat weerstandjes om. Op Tom's hardware staat wel hoe. :)

je voltage kan je rustig verhogen. Zolang deze maar niet boven de 1,9 Volt uitkomt. hou wel je temp. in de gaten. Zelf draai ik met een FSB van 110 op 1,7 volt. is wel een 550 core, maar dat maakt niet zo veel uit. (vreet alleen maar meer stroom) en de temp is zo'n 42 graden. Hij zal wel hoger kunnen, maar ik wacht nog even op m'n gold finger :9

• Patser
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Hmmm, ga in elk geval je core voltage verhogen.
Ik heb Žm nu op 1,95. loopt rock solid! 51°C max.
van 800 naar 950, is nu echt max voor deze cpu. ( met gfd)

Verwijderd

Welke week jongens? Welke week?

Daar ben ik dus benieuwd naar...

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Ik heb gister mijn proc. van 750 naar 883 gekregen. De benchmarks moet ik nog effe uploaden..btw kan iemand effe uitleggen hoe je een plaatje kan adden in deze berichten?

op 883 MHz (877,5) bleef ie alleen niet stabiel.
settings:
corevoltage = 1,7 V
multipl = 7,5 (3,75)
fsb = 117 MHz
geheugen = Hclock (117MHz)

wat alleen lelijk is is dat mijn geheugen wel 145 MHz aankan alleen als ik snelheid op Hclock+PCIclock zet dan is ie weer te hoog.

Maar goed, mijn proc draait redelijk stabiel op 840 MHz
settings:
corevoltage = 1,7 V
multipl = 7,5 (3,75)
fsb = 112 MHz
geheugen = Hclock (112MHz)

Ik denk dat ik toch maar effe die GFD moet kopen...dan schiet het tenminste een beetje op. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de FSB als je de multiplier verhoogd. Blijft die gewoon hetzelfde, lijkt me wel he! Dus dan kan je je geheugen gewoon op 133 MHz laten draaien en je proc. sneller....das beter.

Pagina: 1