• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 22:49
Een kennis van mij heeft nog een Acer computer staan (model uit 02-2007, standaard geleverd met Vista), waarbij nu 1 van de 2 werkgeheugen-balkjes kapot is. Standaardtype geheugen wat eruit komt is:

Apacer UNB PC2-4300 CL4 512MB (zitten er 2 van in waarvan nu 1 kapot is).

Nu heb ik zelf nog een balkje van 2GB liggen (ook DDR2) van Samsung. Precieze type is PC2-6400U-666-12-E13

Ik weet nu niet of dit balkje compatbile is met de Acer PC. Misschien dat iemand mij dit kan vertellen? Anders moet ik een gelijk balkje aan gaan schaffen als die uit de Acer komt. Uiteraard kan ik het andere 512MB balkje ook uit de Acer halen en dan die 2GB als enkele erin zetten.

iig alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door flashingst op 29-04-2013 22:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat die DIMM gewoon gaat werken. Er bestaat altijd de kans dat een module niet compatible is, maar de enige manier om dat te voorkomen is door de QVL erbij te pakken (en niet iedere OEM heeft die lekker duidelijk beschikbaar). Je kunt het in elk geval gewoon proberen om te zien of het werkt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat TERW_DAN zegt klopt helemaal. De snelheid zou niet mogen uitmaken in dit geval, aangezien de snellere mee zal draaien op de snelheid van het traagste reepje. Mogelijk dat je niet de volle winst uit dual channel zal halen, maar 2,5GB geheugen is sowieso beter dan 1GB om de meeste zaken vlot te draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is allemaal veel makkelijker om te snappen als je niet zegt "geheugen draait op sneheid X", maar "geheugen wordt aangestuurd op snelheid X". De snelheid waarmee geheugen aangeprezen wordt is een maximumsnelheid, net zoals op banden. Mijn banden kunnen tot 195km/u. Toch gaat het prima als ik langzamer dan dat rij. Idem met geheugen, het is misschien overkill om PC2-6400 te gebruiken, maar het kan prima.

Oslik blyat! Oslik!