Toon posts:

SSD lage write/read speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heb ik een Samsung 840 pro series 128GB in mijn laptop zitten en ik ben er zeer tevreden mee. Ik wilde weten wat de write/read snelheden waren dus ik heb AS SSD benchmark gedownload en kwam op de volgende resultaten uit:
http://i43.tinypic.com/31473uh.png

En die vallen tegen zeg! Waar de Samsung 840 pro series 128GB een sequentiele leessnelheid zal moeten halen van 540mb/s kom ik niet eens over de 300mb/s. Ook is de schrijfsnelheid lager dan verwacht. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de SSD naar mijn weten gewoon normaal in de laptop geplaatst. Niet laten vallen of iets geks. =/

Verwijderd

Specs laptop?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 22:14 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je laptop heeft een oudere sata chip en haalt daarom deze snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad aan de specs ligt. Het gaat hier om een HP Pavilion dv6 3185ED.Was zo gefocust op de SSD dat ik vergat dat mijn laptop ook niet meer de snelste is 8)7
pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 22:32 ]

Verwijderd

Inderdaad. De Intel® HM55 Express Chipset ondersteund geen sata3 Dus je moet het met die snelheid doen

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die chipset heeft idd een SATA-300 poort. "Maar" 3Gb/s , ofwel rond de 250MB/s. Kan je niets aan doen.
Voor maximum snelheden heb je SATA-600 nodig.

Desalniettemin toch een klap sneller dan een mechanische schijf, vooral met kleine bestandjes.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:01
De sequentiele snelheid is toch niet zo heel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
wappiewappie schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:35:
De sequentiele snelheid is toch niet zo heel interessant.
Ik snap niet dat mensen nog reageren terwijl het allang opgelost is :/

Verwijderd

Omdat het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Het voegt namelijk helemaal niets meer toe =/

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:01
Ik snap niet dat mensen nog reageren op een reactie waarvan ze vinden dat daar niet meer op gereageerd moet worden. :9
Pagina: 1