Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige budget laptop

Pagina: 1
Acties:

• binaryrunt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11 09:02
Hallo Tweakers,

Mijn huidige laptop is te langzaam en daarom heb ik besloten om een nieuwe laptop te kopen. Maar daarin is erg veel keus en ik heb een beperkt budget (student), dus ik kan wel wat hulp gebruiken.

Gebruik / algemene eisen:
-Snelheid is belangrijk, want ik zal deze laptop gebruiken om programma's te schrijven/compilen en daarnaast de gebruikelijke internet/Word/etc draaien. Een 3e generatie i5/i7 met 6GB+ RAM is dus belangrijk.

-Een ingebouwde SSD, of plek voor een SSD, is ook gewenst maar niet echt verplicht.

-een HD met ~500GB is genoeg.

-Een batterijduur van minimaal 2 uur is, zodat ik hem zonder stopcontact kan gebruiken in college.

-Een VGA en HDMI uitgang. VGA is niet 100% verplicht, maar zou wel handig zijn.

-Minimaal 2x USB.

-Een videokaart om af en toe Minecraft-achtige spelletjes te spelen. Ook moet hij 720p video's af kunnen spelen, hoewel ik daar geen problemen in voorzie.

-Ook heb ik een hekel aan spiegelende schermen, dus een mat scherm zou ik erg op prijs stellen.

-En draadloos internet natuurlijk

Budget:
Rond de 500 - 650 euro.

Groote / gewicht:
Ik zal er elke dag een paar uur mee reizen, dus een 13,3" - 15.6" scherm met een gewicht van minder dan 2,5 kg is gewenst.

Ik heb zelf natuurlijk ook al gekeken en ik kwam uit op de Toshiba C855-255, maar deze heeft een spiegelend scherm en het schijnt dat de kwaliteit niet echt denderend is (hoewel ik dat niet kan controleren).
Ook de Vaio S15 ziet er goed uit, maar deze ligt weer boven mijn budget

Misschien zijn mijn eisen te streng voor dit budget, maar ik hoop dat de Tweaker gemeenschap mij kan helpen een nieuwe laptop te kiezen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Inspiron 15R, met kortingsbonnen. Is alleen wel iets zwaarder dan 2,5kg.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Dell Inspiron 15R SE, niet de 15R, die heeft géén FullHD scherm, maar inderdaad wel met shopkorting en kortingsbonnen bestellen.

• binaryrunt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11 09:02
Bedank JT en Arthur-M, Ik heb nu inderdaad de 15R SE gekocht. Precies wat ik zocht in een laptop, hoewel hij wel iets zwaarder uitvalt. Nu maar hopen dat de oplader redelijk licht is.

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
En wat is er mis met de Asus N56VZ-S4215H?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fjerpje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:09:
En wat is er mis met de Asus N56VZ-S4215H?
Wat denk je nou zelf wat er mis mee is?
Kijk eens naar zijn wensen, en vooral naar het budget wat hij wilt uitgeven. En dan kom je met een laptop die 850 euro is... 200 boven zijn budget...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1