DNS problemen ivm MX-record

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb een domein aangekocht voor een plaatselijke winkel maar er zijn wat problemen met de DNS vrees ik.
Het plan was om de MX-records aan te passen zodat ik Google Apps kan gebruiken maar als ik nu naar het domein surf krijg ik deze melding:
159.253.0.110

Notitie voor de eigenaar van dit domein::
Dit domeinnaam is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. U heeft in uw klanten panel DNS beheer voor deze domeinnaam aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server.
Daar begint dus het deel waar ik het niet meer snap :/ Ik heb namelijk niets aangepast aan de andere DNS-records, ik heb alleen MX-records toegevoegd (en die van hun verwijderd)...

Dit is mijn huidige configuratie;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EA6FKvpIRWEgljpMkXogvfhI/full.png

Bovenstaande instellingen zijn die van mijn domein, via DirectAdmin kan ik blijkbaar nog eens DNS-instellingen doorvoeren? :?

TL:DR ik kan niet meer op mijn domein en Google Apps zegt dat ik de verkeerde MX-records heb ingesteld

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Als je er naartoe surft, dan zoekt 'ie het 'A' record op van cleanshopdiest.be (en dat wordt dus 159.253.0.110), maar daar hangt geen webserver aan.

Echter, als ik een mail zou willen sturen naar bijvoorbeeld info@cleanshopdiest.be, dan zoekt m'n mailprogramma simpel gezegd naar de MX record van cleanshopdiest.be en die komt dus bij iets van Google terecht, zoals jij hebt ingesteld. Geen idee hoe dat google apps precies werkt, maar dit zijn voor mij begrijpelijke instellingen en ik snap dus die foutmelding van het begin van je post.

Echter: "Google Apps zegt dat ik de verkeerde MX-records heb ingesteld" - waar zegt Google Apps dat? Want die foutmelding die je aan het begin van je post plaatste is niet van Google afkomstig, maar een default homepage van je registratiebedrijf.

• filenox
Maar dan is de hamvraag: wat moet ik dan wel invullen? :?

Die melding van Google staat bij de configuratie van Google Apps.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als ik "Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server." lees, dan denk ik dat je iets wil wat de hoster tegenwerkt (Joost mag weten waarom). Of je regelt eigen servers voor alles en maakt bij hen alleen gebruik van de DNS, of je gebruikt hun servers maar dan voor alles. Tenminste, zo interpreteer ik het. Misschien dat je dat na kunt vragen daar?

DNS aanpassingen duren altijd even (tot een dag, soms ongeacht de TTL), mogelijk dat daar de melding van Google vandaan komt?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 18:27
Volgens mij vereist google ook een cname record. En klopt je txt record nog wel?

• filenox
@Bastien De host is Versio.nl dus het zou me eigenlijk verbazen dat zo'n (relatief) grote host tegen gaat werken. Ik kan het natuurlijk mis hebben, ik ben alles behalve een expert op dit vlak... -O-

@pacificocean Een cname-record heb ik nergens zien staan. En of mijn txt-record klopt durf ik niet te zeggen...

Wat nu wel vreemd is, is dat email via Google Apps werkt (ik kan mails verzenden en ontvangen *O* ) en Google doet ook niet meer lastig. www.cleanshopdiest.be werkt echter nog steeds niet maar een ander domein die ik ook bij de host heb gekregen; http://filipos105.onehundredandfive.axc.nl/index.html doet het wel? :?

• filenox
http://intodns.com/www.cleanshopdiest.be geeft
Can't get nameservers at parent server!<br>I only check domains not subdomains!
Wat mij doet denken dat de nameservers nu niet juist staan ingesteld. Het probleem is hierbij dat ik geen NS-record kan toevoegen, enkel A, MX, CNAME, PTR, AAAA, SRV, TXT. Ik heb echter wel de optie om mijn nameservers apart aan te passen maar dan krijg ik dit te zien...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1IFjlSF65ifocWwgekec1iSt/full.png

• vanaalten
Misschien dat ik het niet helemaal begrijp, maar even voor de zekerheid:
E-mail doet het nu gewoon zoals je wilt?
Echter je krijgt niet de verwachtte pagina als je naar www.cleanshopdiest.be gaat?

Zo ja: het lijkt mij dat de A-record gewoon nog verwijst naar een default pagina zoals door je registrar is ingesteld. Waar draait je webserver, en wat heb je gedaan om je domein naar die webserver te laten gaan?

Die webserver draait ergens (hostingprovider, thuis op zolder, wherever), jij moet je website naar die server ge-upload hebben. Daarna: die server heeft een IP adres. Het A-record van je domeinnaam moet daarnaar verwijzen - en volgens mij staat 'ie nu naar een default pagina te wijzen.

• filenox
Je begrijpt het inderdaad goed :)
Zo ja: het lijkt mij dat de A-record gewoon nog verwijst naar een default pagina zoals door je registrar is ingesteld. Waar draait je webserver, en wat heb je gedaan om je domein naar die webserver te laten gaan?
De webserver - net als het domein - draaien bij Versio maar ik heb geen flauw idee op wat het IP vd server is.
Het enige wat ik heb zijn de IP's van de name servers.

Je had wel gelijk over dat A-record, die verwijst nu naar 159.253.0.110

Kan iemand me misschien ook vertellen waarom ik via mijn domeininstellingen DNS-instellingen kan wijzigen én ook via DirectAdmin (de webhost)? :?

Edit: De link voor DirectAdmin is http://159.253.7.226:2222/ maar dat lijkt me ook niet het correcte IP voor dat A-record, of wel?

[ Voor 10% gewijzigd door filenox op 30-04-2013 11:15 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:22:
http://intodns.com/www.cleanshopdiest.be geeft

[...]

Wat mij doet denken dat de nameservers nu niet juist staan ingesteld
Die melding betekent iets anders. Je probeert je domeinnaam met www. in te vullen daar, maar de tool geeft netjes aan dat dat niet werkt, dat heeft niks met jouw DNS-instellingen te maken. http://intodns.com/cleanshopdiest.be geeft netjes een rapportje.

• blaataaps
  • Niet online
filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:10:

Kan iemand me misschien ook vertellen waarom ik via mijn domeininstellingen DNS-instellingen kan wijzigen én ook via DirectAdmin (de webhost)? :?
De meeste control-panels zijn heel slecht, en het kan best zijn dat een hostingpartij besluit de DNS-functionaliteit van zo'n control-panel niet te gebruiken, of dat ze dit liever op een centraal systeem doen dan per servertje.
De meeste control-panels zijn ook zo slecht, dat je die functionaliteit vervolgens niet uit kunt schakelen, wat dan tot verwarring kan leiden.

[ Voor 6% gewijzigd door blaataaps op 30-04-2013 11:14 ]

• filenox
Dus ik kan best die DNS-functionaliteit van DirectAdmin uitschakelen om conflicten/verwarring te voorkomen?

Ik heb nu trouwens de records www.cleanshopdiest.be & cleanshopdiest.be naar 159.253.7.226 veranderd. Dit stond eerst op 159.253.0.110. http://159.253.7.226:2222/ is het adres dat ik heb gekregen om in te loggen op DirectAdmin. Dus het zou volgens mij nog wel logisch zijn moest dit kunnen werken, niet?

Wat ik me wel nog afvraag is wat het txt-record wilt zeggen;
"v=spf1 a mx ip4:159.253.0.110 ~all"

[ Voor 65% gewijzigd door filenox op 30-04-2013 11:23 ]

• vanaalten
filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:17:
Wat ik me wel nog afvraag is wat het txt-record wilt zeggen;
"v=spf1 a mx ip4:159.253.0.110 ~all"
Zie wikipedia SPF pagina. (en wellicht wil je dat IP adres daarin dus nog aanpassen)

[ Voor 8% gewijzigd door vanaalten op 30-04-2013 11:34 ]

• blaataaps
  • Niet online
Als je google apps gebruikt voor je mail, zou ik de spf-records weggooien, of bij google kijken wat je in moet vullen.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 18:27
blaataaps schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:18:
Als je google apps gebruikt voor je mail, zou ik de spf-records weggooien, of bij google kijken wat je in moet vullen.
Vanwaar het advies om spf niet te gebruiken? Dat voorkomt juist dat anderen jouw domeinnaam misbruiken.

• blaataaps
  • Niet online
pacificocean schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:51:
[...]

Vanwaar het advies om spf niet te gebruiken? Dat voorkomt juist dat anderen jouw domeinnaam misbruiken.
Je kunt het beter uitzetten dan verkeerd ingesteld laten staan als je niet precies weet wat er moet staan. En SPF is geenszins een anti-spam heilige graal, zie bijvoorbeeld Wikipedia: Sender Policy Framework

• filenox
Zo ver ik weet staan er toch geen SPF-records?

filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:17:
Ik heb nu trouwens de records www.cleanshopdiest.be & cleanshopdiest.be naar 159.253.7.226 veranderd. Dit stond eerst op 159.253.0.110. http://159.253.7.226:2222/ is het adres dat ik heb gekregen om in te loggen op DirectAdmin. Dus het zou volgens mij nog wel logisch zijn moest dit kunnen werken, niet?
Het probleem is - momenteel - opgelost *O*

• blaataaps
  • Niet online
filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:06:
code:
1
2
3
4
5
;; QUESTION SECTION:
;cleanshopdiest.be.             IN      TXT

;; ANSWER SECTION:
cleanshopdiest.be.      14400   IN      TXT     "v=spf1 a mx ip4:159.253.7.226 ~all"

• filenox
Ohja, even vergeten 8)7 Ik heb 'm verwijderd.

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:12
filenox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:06:

[...]

Het probleem is - momenteel - opgelost *O*
Probleem heb ik ook wel eens gehad, het is gewoon dat je eerst een nameserver van hun gebruikt heb, waardoor je zelf niet de dns via het control panel kunt beheren, en die nameserver veranderd hebt door dns beheer aan te zetten. Dan zetten ze gewoon de standaard records erin voor je en gaat het oude dus niet meer werken..

• filenox
En het werkt niet meer... mail.cleanshopdiest.be werkt echter wel nog, net als de link naar DirectAdmin..

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 30-04-2013 15:01 . Reden: Terug online..... ]

Pagina: 1