Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik gooi het maar even in de groep :

Paar weken geleden is m'n vriendinnetje met de punt van haar knie op m'n display gaan knielen. De S2 lag op z'n ruggetje op een zacht kussen op het balkon. Je hoorde een zacht "tik" en dat was het.

De glasplaat vertoonde geen scheuren, maar het LCD scherm liet alleen nog regenboogkleurtjes zien. Na een paar uur ook dat niet meer, en bleef het scherm zwart.

De telefoon werkte nog prima echter, je hoorde de mail notificaties netjes afgaan.

Vandaag is er een nieuw display/touchscreen in gezet, maar nog steeds kuren :

- Toestel wil niet meer betrouwbaar reageren op touch-input (na gebruik powerknop doet het soms even prima een tijdje, om vervolgens zonder verklaring weer minuten of langer helemaal geen touch te registreren).
- Toestel reset soms uit zichzelf (maar niet in Clockworkrecovery mode?)
- Scherm wordt soms gelig of grijzig, even in standby met de powerknop en t' is weer oké.

Heel vreemd allemaal dus. Hoe druk op het display (niet eens voldoende om het glas te breken) dit soort problemen kan veroorzaken is me een raadsel. Er zijn nieuwe schermpjes getest bij de reparateur, zat er zelf naast. Beide zelfde euvel.

Rom heeft altijd prima gewerkt, maar toch maar even gerest - geen verschil.

Kan het zijn dat de druk op het lcd scherm toch ergens iets aan electronica van binnen heeft gesloopt? Ik heb daar moeite mee, aangezien alle electronica die met het touchscreen te maken heeft ook vervangen is.

Kan het wellicht dan zo zijn dat door dat het touchscreen een soort van kortsluiting heeft veroorzaakt in de andere electronica? Ik kan me zo voorstellen dat de telefoon stroom wil leveren aan een touchscreen dat niet meer aan gaat....de stroom moet ergens heen dan.

Tips zijn welkom :) thanks!