Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC's fans blijven draaien na afsluiten windows.

Pagina: 1
Acties:

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Als ik mijn PC uit zet blijven mijn fans en m'n powerled draaien. Deze gaan pas uit als ik na het uitzetten van mijn PC de power knop enkele seconden inhoud. Ik heb op internet al op dit probleem gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat het wel eens aan de voeding kon liggen. Ik heb deze dan ook al vervangen maar dit lost het probleem niet op. Ook een Windows re-install lost het probleem niet op.

Heeft iemand nog ideeën?

Specs staan in sig :)

Oh en ik wist niet in welke categorie dit hoorde. Mocht een mod dit weten, verplaats hem alstublieft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SuperChips op 29-04-2013 19:20 ]

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zet je hem niet in een suspended state(slaapstand)?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Misschien zet je em in slaapstand of hibernate. Dus je slaapstand in bios veranderen naar 3. Dan gaan de fans ook uit.

• SuperChips
Chris Smoove schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:30:
Misschien zet je em in slaapstand of hibernate. Dus je slaapstand in bios veranderen naar 3. Dan gaan de fans ook uit.
In de Asrock uefi zie ik zo'n optie niet staan.

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Windows 8 toevallig? Heb hetzelfde met mijn laptop namelijk, als ik hem af wil sluiten gaat het scherm uit maar ondertussen is hij nog aan het afsluiten schijnbaar, het power lampje blijft nog een seconde of 3 aan, net als de fan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zoek op je moederbord en acpi en misschien je windows versie nog.
Dus zoek met google of er meer problemen zijn met acpi en je moederbord.

Verwijder zoveel mogelijk hardware, en test.
Als eerste alles usb verwijderen en dan testen.
Hierna andere hardware proberen.

Of,
Bios resetten naar default.
Of,
Bios updaten van moederbord.(eigen risico en als laatste doen).

• SuperChips
xPhantom schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:04:
Windows 8 toevallig? Heb hetzelfde met mijn laptop namelijk, als ik hem af wil sluiten gaat het scherm uit maar ondertussen is hij nog aan het afsluiten schijnbaar, het power lampje blijft nog een seconde of 3 aan, net als de fan.
Win7

Verwijderd

Er staat een Deep Sleep mode in je UEFI. (In Advanced\South Bridge Configuration). Misschien kun je daar nog wat mee doen.
Mocht dat geen verschil maken, trek dan je monitorkabel eens los na het afsluiten. Er zijn de laatste weken verschillende topics voorbij gekomen waarbij de monitor een soort feedback loop naar de pc maakte zodat de fans onder spanning bleven staan, bijvoorbeeld deze: http://gathering.tweakers...essages/1544709///Geestig

• SuperChips
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:46:
Er staat een Deep Sleep mode in je UEFI. (In Advanced\South Bridge Configuration). Misschien kun je daar nog wat mee doen.
Mocht dat geen verschil maken, trek dan je monitorkabel eens los na het afsluiten. Er zijn de laatste weken verschillende topics voorbij gekomen waarbij de monitor een soort feedback loop naar de pc maakte zodat de fans onder spanning bleven staan, bijvoorbeeld deze: http://gathering.tweakers...essages/1544709///Geestig
Monitor werkte niet? Je moet toch de monitor ontkoppelen als 'ie al uit staat?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qWvunOd.jpg
Zo heb ik mijn southbridge staan. Is dit OK?

Verwijderd

Ja, de monitor stroomstekker loshalen (natuurlijk) nadat je je pc uitgezet hebt moet voldoende zijn.
Ik kan het plaatje niet goed zien maar zo te zien staat de deep sleep mode op de standaard instelling en dat zou in principe goed moeten zijn. Wat ik gehoopt had was dat je met het "spelen" met deze instelling een slaapstand kon uitzetten en daarbij zoveel mogelijk onderdelen op je moederbord zonder spanning zou hebben.

Wat AktiveHate en Chris Smoove zeggen is de bedoeling, zorgen dat als je de uit-knop van je pc indrukt dat de pc ook echt uitgaat (i.p.v. in een slaapstand) en waarbij de stroom eraf gaat.

Heb je dat wat jan99999 zei, in de uefi reset naar defaults gedaan?
Heb je alle andere aangesloten apparaten aan je pc er al afgehaald? (Zoals de printer of een usb-hub of externe harddisk met een power adapter).
En kun je de instellingen van de Aan-/Uitknop in het Energiebeheer in Windows even nakijken?

• SuperChips
Dit probleem is er nog steeds. Ik kan niks verzinnen wat helpt. Ik heb alle bovenstaande mogelijkheden al geprobeert. Zal ik het mobo maar retourneren?

Ohja, zou het probleem bij de cpu kunnen liggen? Dat de slaapstanden of iets dergelijks niet goed werken?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zoek op je moederbord of er meer problemen mee zijn, dus dat anderen dit ook hebben.

Bios update misschien, is wel eigen risico.
Pagina: 1