Toon posts:

GF3 of Radeon 2 !?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik nu de GF3 halen of ff wachten op die RADEON 2?

Ik weet dat ze ongeveer op dezelfde lijn liggen, maar is de 2d kwaliteit van die R. zoveel beter? en zijn er extra feutures op die R. ? zoals TRUFORM.... die niet mogelijk zijn op een GF3 ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Elke videokaart heeft zijn eigen technologieën, voordelen of nadelen. Welke je moet nemen hangt af van wat je ermee wilt gaan doen.

Als je vooral 2D wilt zou ik wachten op de Radeon 2.

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz. maar hoe lang is het nog wachten??? :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik vind het maar een vreemde vraagstelling, hij is er nog niet, dus niemand weet hoe ie echt is, dus argumenten dat ie in 2d beter is, en misschien sneller als de GF3 zijn ook nog niet gegrond, dus als je $$$ hebt, gewoon de GF3 kopen, en als je nu vette performance niet belangrijk vind moet je gewoon w8ten totdatie de readon2 er is en dan kijken wat je doen moet ..

Trouwens, de 2d van de GF3 is ook niet al te slecht vind ik , het is een stuk beter als de GF2 (MX), maarja zo moeilijk is dat ook niet :P

Verwijderd

Ik zou sowieso wachten. In ieder geval totde gf 3 betaalbaar wordt en als de Radeon 2 dan uit is en hij is net zo koel als de Radeon zelf. DAN HEBBE HEBBE HEBBE HEBBE

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 20:56

ken

Ik ben het met Carel eens

Alleen vind ik 2D van de Geforce echt slecht
Heb de radeon en geforce gehad

Alleen weet ik niet hoe dat met de geforce3 zit
Ze zeggen dat het beter is maar of dat ook zo is???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
De Geforce 3 is gewoon de beste, ik verwacht zelf ook niet veel van de Radeon 2, omdat de Radeon 1 het ook niet zo goed deed. Ik zou voor de Geforce 3 gaan, dan weet je zeker dat het goed is. Tenminste als je de $$$ hebt.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:12
Op maandag 04 juni 2001 11:50 schreef het_beest het volgende:
De Geforce 3 is gewoon de beste, ik verwacht zelf ook niet veel van de Radeon 2, omdat de Radeon 1 het ook niet zo goed deed. Ik zou voor de Geforce 3 gaan, dan weet je zeker dat het goed is. Tenminste als je de $$$ hebt.
Radeon het niet goed doet?? Voor 3D is hij misschien net iets minder als de GF2, maar er is ook wat anders op de wereld als 3D, 2D vind ik minstens zo belangrijk. En dat is bij nVidia kaarten echt pet. En wat ijl je nou dat je niet veel van de Radeon 2 verwacht?? De eerste speculaties zijn dat ie even snel of sneller is als de GF3, maar dat zijn zoals ik zeg SPECULATIES, dus het is onzin om daar nu nog een zinnig woord over te zeggen. Wil je alleen maar 3D en wat wazige beeldjes (okok, beetje overdreven) in 2D, dan is de GF familie een goede keuze. Wil je goede 3D en 2D, dan moet je gewoon voor de Radeon familie gaan...

• Xandrios
  • Laatst online: 16:58
Op maandag 04 juni 2001 11:50 schreef het_beest het volgende:
het_beest, sorry dat ik het zeg, maar DOE NIET ZO $#*@%!$^##^%#
Elke post van je slaat nergens op, of je weet helemaal niet waar je het over hebt!

de radeon 1 heeft (doet) het heeel goed.

en ik ben er zeker van dat de radeon 2 KONT GAAT SCHOPPEN :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Jaja sorry hoor, ik bedoelde het niet gemeen ofzo, maar dat is mijn mening. Ikzelf zou een Geforce 3 kopen. Die Radeon 2 zal best een goede kaart zijn, en voor mij is 3d belangrijk en 2d minder. Dat is het gewoon.

• Xandrios
  • Laatst online: 16:58
Op maandag 04 juni 2001 12:42 schreef het_beest het volgende:
Jaja sorry hoor, ik bedoelde het niet gemeen ofzo, maar dat is mijn mening. Ikzelf zou een Geforce 3 kopen. Die Radeon 2 zal best een goede kaart zijn, en voor mij is 3d belangrijk en 2d minder. Dat is het gewoon.
zal best, maar waarschijnlijk is de radeon nog sneller dan een GF3...
Die Radeon 2 zal best een goede kaart zijn, en voor mij is 3d belangrijk en 2d minder
hier...je trekt alweer de conclusie dat de radeon 2 trager in 3D is dan de GF3.

DAT IS WAARSCHIJNLIJK NIET ZO !!!!

mzzl

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Als je een Philips 107Sx hebt maakt de 2D kwaliteit geen hol uit. Gezien de kwaliteit van de buis.
(Max 1024*768@85) :'(

GF rulez!

Verwijderd

Gforce 3 , Radeon 2 wordt niet sneller als de Gf3 kijk maar naar Radeon 1 en 2Gts...

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
sneller als de Geforce 3 kan ook nog nie,
zelfs al heeft de chip een tragere snelheid

ze worden toch allemaal gelimiteerd door de snelheid van het DDR geheugen

tenzij ati er een oplossing voor heeft gevonden (zeg maar een beetje embedded ram erop)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Geduld hebben tot Augustus/September en dan de reviews checken....

Verwijderd

Topicstarter
Zo lang wachten?!??!?!?!?

hnzzz... ik kan wachten maar niet zoooooo lang! :)

GF3 wordt het dus..... als die radeon2 echt zo goed is koop ik die dan wel :)

Verwijderd

btw een kaart van zon prijs kan je wel wat van verwachten..al die bull over 2d alsof het echt zon verschil is allemaal ;)

Verwijderd

sjezus, kan ik wat geld lenen mischien >:)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
gewoon nog ff 2 maanden wachten is iig de geforce 3 iets goedkoper

Verwijderd

ik wacht op de Radeon II....

heb zelf een TNT2 gehad.. zeker goed kaartje!
toen een MX.. BETER!! toen kreeg ik nieuw scherm.. en toen vond ik die 2D van de MX wel brak... toen Radeon SDR gekocht.. lekker kaartje alleen draai ik Win2k en mijn radeon wou niet.. verkocht en toen een Voodoo 5 5500..

die voodoo 5 5500 is echt wreed alleen heb je wel een goeie cpu nodig!

• Martijn
Op maandag 04 juni 2001 19:26 schreef limp_bizkit het volgende:
ik wacht op de Radeon II....

heb zelf een TNT2 gehad.. zeker goed kaartje!
toen een MX.. BETER!! toen kreeg ik nieuw scherm.. en toen vond ik die 2D van de MX wel brak... toen Radeon SDR gekocht.. lekker kaartje alleen draai ik Win2k en mijn radeon wou niet.. verkocht en toen een Voodoo 5 5500..

die voodoo 5 5500 is echt wreed alleen heb je wel een goeie cpu nodig!
Hoezo, wou de Radeon niet in Win2k? Ik wil er ook eentje gaan kopen, en dan is het wel belangrijk dat ie goed draait op het OS dat ik draai...:)

Verwijderd

nou. hij werkt wel.. alleen de performance is brak.... ;(

misschien was... weet niet hoe de drivers nu zijn...

• Martijn
Hoeveel procent scheelt dat dan met WinME?? Heb je daar met die Voodoo5 geen last van? Win2k is per slot van rekening geen spelletjes platform...;)

Verwijderd

best wel veel procent...

in winME kon ik Quake 3 op 1280x1024 spelen.. en in Win2k maar net op 800x600....

voodoo 5 5500 draait even snel in WinME als in Win2k..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij is de w2k prestatie nu wel redelijk bijgebeend. Drop anders even een lijntje in het Radeon Topic voor ervaringen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn Voodoo5 sweet draait onder Windows 2000, dat op een P3@1066Mhz met 256 Mb PC133 RAM (op 164Mhz).

Geef mij maar een Warsteiner.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

g3 of r2? kun je nu nog niet over oordelen, er zijn te losse geruchten en feiten over welke functies de r2 zal bevatten.

39

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:56

johnwoo

3S-GTE

Ik zit ook te twijfelen tussen GF3 en Radeon2, maar ik wacht sowieso tot de Radeon2 een aantal weken uit is. Dan kan ik op m'n gemakje vergelijken, en mocht het dan toch een GF3 worden, dan is ie in ieder geval al een stuk goedkoper :)

Mijn GF2 doet het nog prima in de games van nu (voornamelijk UT); tegen de tijd dat DNF, Max Payne en dergelijke spellen uitkomen wordt het tijd om weer eens rond te gaan kijken :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Best wel lachen al die mensen die nu al conclusies trekken over spullen die er helemaal nog niet zijn! Hebben ze misschien tijd over om een LOI taalcursus Nederlands te doen en te ontdekken dat ALS gebruikt moet worden bij vergelijkingen (groen als gras) en DAN bij de overtreffende trap (Radeon is beter dan een Geforce).

Maar goed, ik had een Geforce en nu heb ik een Radeon. De Radeon is sneller dan mijn oude Geforce1 en de detaillering is top.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in Nvidia dan Ati..

Dat de Radeon 2 goed zal worden zal best, maar ja, daar moet je op wachten, en wachten is niet leuk, dus koop je een GF3.. (doe ik tenminste..)

Verwijderd

Het verschil tussen Radeon en GF2 zie je in RA2 bijv HELEMAAL NIET!!!! dat is gewoon allemaal GELUL.

Verwijderd

achjah.. vertrouwen in ati is al LANG weg... sinds die klote driverupdates die never kwamen enzo.. en die ati rage 128 cheapset, heb ik het egt wel gehad (sommige dingen werkte gewoon weg niet *zwart scherm*). Nee dan liever de nvidia rommel :? ....

*eigenlijk hebbik nog niet veel van de radeon gezien maar dit waren mn ervaringen uit het verleden*

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Blaat blaat, zeker ook dertig videokaarten in de kast liggen ter vergelijking...

Waar bestaat dat gelul dan uit....? (dat heet onderbouwing, is wel aardig bij dit soort forums als opzetje voor de volgende)

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

flame... flame... flame...

zullen we eerst eens wachten op de officiele benchmarks, van beide kaarten, en daarna een oordeel trekken?

-I am Jack's wasted life.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Als je vooral 2D wilt zou ik wachten op de Radeon 2.
Waarvoor? De 2D kwaliteit van de GF3 is vele malen beter dat dat van de GF2. Dus dat voordeel van ATI is ook bijna weg.

En wie zegt dat ATI beter wordt dan de GF3? Omdat ATI dat zegt? Want ik heb nog geen een review van de RadeonII gezien.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 05 juni 2001 17:27 schreef oCe het volgende:
zullen we eerst eens wachten op de officiele benchmarks, van beide kaarten, en daarna een oordeel trekken?
Precies hetgeen ik ook aanhang... Voor mensen met een dikke portemonnee en weinig geduld: GF3 nuuu

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

DJT

Ben zelf de gelukkige bezitter van een Radeon ViVo en heb laatst ook een paar dagen een GF2 (ASUS) in mijn PC'tje gehad om te testen. De verhalen dat de Radeon langzamer zou zijn dan een GF2 zijn BULLSHIT!!

Afhankelijk van het programma zijn de twee aardig aan elkaar gewaagd. Het grote verschil zit 'm in de beeldkwaliteit (2D èn 3D), daar doet ATI het beter. Of dat bij de GF3 en Radeon 2 ook zo zal zijn zal de tijd uitwijzen..

Ook de driver support van ATI is in orde, ik draai zonder problemen Win2k.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Inderdaad, dat zal de tijd uitwijzen. Nogmaals, lekker flamen en je druk gaan maken over een kaart die er nog niet is...pffffffff

Verwijderd

tja de keus gf3 of r2:
muhahah
ik ben zelf de trotse bezitter van een radeon 8500 en ik denk dat je deze beter kunt kopen omdat:
-hij is veel goedkoper
-en hij is sneller bij de nieuwste spellen zoals u2

maarjah nvidia is vertrouwd dus tja er kopen nog steeds mensen geforce :?

Verwijderd

Lekker loze schop dit
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.