Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb de afgelopen jaren een flinke collectie aan dvd's/blu rays opgebouwd, maar wil er nu vanwege een verhuizing (en vanwege het feit dat ik meer download) vanaf.

Iemand een idee hoe je makkelijk van een grote partij (>300) afkomt ? Zijn er bijvoorbeeld handelaren die deze schijfjes opkopen? Prijs maakt me niet uit, al is het maar een dubbeltje per dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie hier op V&A genoeg van deze collecties voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53

Robtimus

me Robtimus no like you

De Slegte koopt ook tweedehands DVDs in. Zie http://www.deslegte.com/m...nservice/boeken-verkopen/, aan de rechterkant. Zelf nog geen gebruik van gemaakt omdat je daarvoor in Eindhoven alleen op zaterdagmorgen langs kunt komen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Voor een dubbeltje per dvd, mag je me best is DM'en ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Avondje vrijmaken en op bol.com zetten, alleen ben je wel eindeloos aan het verzenden uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

Vrijdag

De Zwarte

Morgen met je spullen naar het dichtstbijzijnde grote plein lopen, kleedje neerleggen, spullen uitstallen en dan maar beginnen met blèren: Alles moet weg! Koninklijke prijzen! €1/5/10 per dvd/br!

Ga bij voorkeur naast een paar kinderen zitten die ook hun spulletjes verkopen, als ze wat geld hebben kunnen ze misschien meteen wat van jouw films overkopen 8-)

Kost je een dagje, maar waarschijnlijk ben je alles nog kwijt ook op één dag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 29-04-2013 21:43 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 07:17

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb hetzelfde "probleem", maar ga niet als een malloot op een kleedje zitten natuurlijk 8)7 En daar ben ik nu toch al te laat mee.

Dus, zijn er nog meer goeie ideeën wat betreft het verkopen van DVD's?

Ik heb zo'n 200 DVD's (allemaal goeie titels), als ik daar 50+ euro voor kan vangen, is dat mooi meegenomen :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Twhomp schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:38:
Ik heb hetzelfde "probleem", maar ga niet als een malloot op een kleedje zitten natuurlijk 8)7 En daar ben ik nu toch al te laat mee.

Ik heb zo'n 200 DVD's (allemaal goeie titels), als ik daar 50+ euro voor kan vangen, is dat mooi meegenomen :Y
Tja, daar was vanochtend toch perfect voor geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Twhomp schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:38:

Een handelaar betaald je nog graag(/makkelijk) het dubbele voor een dergelijke collectie. Dat soort gasten staan geregeld op rommelmarkten en dan gaan de films voor 2 euro p/s of 3 voor 5 euro over de toonbank.

Een vriend van me heeft een collectie van honderden DVD's verkocht voor een schooierprijs (200 euro ofzo), maarja dat krijg je als je geldproblemen hebt. En dan te bedenken dat die hardeschijven vol heeft staan met films.

Ik koop zelf ook wel een filmpje, maar ik sta niet elke weer mijn kast bij te werken met 25 nieuwe aanwinsten..

Hoe dan ook moet je gewoon wat videotheken afmailen met de vraag of ze interesse hebben in een collectie. En advertenties op marktplaats doen natuurlijk ook wonderen. Nigeriaanse oplichters zullen vast niet op zoek zijn naar wat DVD's.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
het forum van dvd.nl
daar verkopen ze los en in partijen, er is ook een veiling optie.
heb daar zelf flink wat verhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34

iChaos

It's Lupus.

Vind een persoon met tijd teveel (een scholier die nu vakantie heeft?), laat hem alles verkopen voor 1.50 per stuk exclusief verzenden via marktplaats. Mag hij de foto's maken/verzenden/noem het op, en krijgt 50% van de winst. Maak je meer winst en is hij ook tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:30
Een tijd terug op Marktplaats mijn hele collectie dvd's in de verkoop gedaan (ongeveer 250 stuks). Reageerde 1 iemand op die ze wel allemaal tegelijk wilde kopen voor €100,- :*) Een dag later met hem afgesproken en alle dvd's aan hem overgedragen.

Oftewel gewoon hele collectie op Marktplaats zetten en er zal vast wel een koper bij zitten die ze allemaal tegelijk wil kopen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 21:37
Oeh, zelfde probleem hier... ooit eens bedacht webshop op te zetten, veel te uitgebreid uiteraard, dus nooit wat van terecht gekomen :p

Per stuk verzenden lijkt me niks, teveel tijd en uitzoekwerk qua betalingen, maar alles voor 100 euro vind ik ook weer de moeite niet waard.
Werkt het op fora als dvd.nl of gewoon marktplaats ook zo dat mensen hele lijsten met gewenste dvdtjes doorgeven? Dat is nog wel te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34

iChaos

It's Lupus.

Op MovieMeter gaan mensen in het forum wel eens lijstjes af met films die ze nog willen, wellicht dat je ze daar kan PMen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

kattapult schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:09:
Ik heb de afgelopen jaren een flinke collectie aan dvd's/blu rays opgebouwd, maar wil er nu vanwege een verhuizing (en vanwege het feit dat ik meer download) vanaf.

Iemand een idee hoe je makkelijk van een grote partij (>300) afkomt ? Zijn er bijvoorbeeld handelaren die deze schijfjes opkopen? Prijs maakt me niet uit, al is het maar een dubbeltje per dvd.
Goods 4 you en andere van die tweedehands/opkoopwinkels. Je krijgt er uiteindelijk niet heel veel voor, zeker niet in vergelijking tot wat je ervoor betaald hebt, maar het levert je wel ruimte op. Ik heb zelf in mijn studententijd ook het nodige verzameld, maar door de ervaring van drie verhuizingen in korte tijd heb ik wel geleerd om minder te verzamelen/te kopen en wil nu ook wat van de hand doen. Ik schrik alleen van de waarde van de DVD of eigenlijk het gebrek aan waarde. Ik ga nu eerst zelf wat van de hand te doen via een 3 voor 5 euro actie op een rommelmarkt (er zitten wel leuke titels bij, die we soms wegdoen omdat mijn vrouw en ik allebei een exemplaar hebben), maar ik denk dat ik bij de rest nog meer zal gaan inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Megamind schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:40:
Avondje vrijmaken en op bol.com zetten, alleen ben je wel eindeloos aan het verzenden uiteraard :P
Dan moet je wel even heel goed de kosten doorrekenen... Ik heb wel vaker gelezen dat mensen er zelfs verlies op maken!

Op de rommelmarkt kwam ik DVD's per 10 voor 2 euro tegen... Niemand die het kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 07:17

Twhomp

Stayin' Alive

Eindelijk eens de moeite genomen om een foto van de collectie te maken en een advertentie "ergens" te plaatsen, eens kijken of de boel zichzelf verkopen wil.

[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 13-05-2013 19:20 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
RemcoDelft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:49:
[...]

Dan moet je wel even heel goed de kosten doorrekenen... Ik heb wel vaker gelezen dat mensen er zelfs verlies op maken!

Op de rommelmarkt kwam ik DVD's per 10 voor 2 euro tegen... Niemand die het kocht.
Toch zou ik op een rommelmarkt ook niet snel DVD's kopen, al hangt eea van hoe het gepresenteerd wordt en welke films het zijn... toch een ander gevoel dan via bv Marktplaats of Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Kleine update van mij als topicstarter;

Ik had uiteindelijk een lijst gemaakt van mij DVD's (225 stuks, incl. enkele box sets als Band of Brothers, Prison Break en 24).

Deze lijst had ik op marktplaats gezet en hier uiteindelijk € 150,- mee opgehaald.

De DVD's die ik na een X aantal weken over had, heb ik naar Goods4You in Tilburg gebracht, en daar ontving ik ook nog eens € 140,-.

Uiteindelijk ben ik nu overal van af en hier bijna € 300 aan overgehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Hmm, dat is uiteindelijk nog best een leuk bedrag dan. Dan ga ik ook maar eens een poging wagen. Ik heb er niet zoveel te koop, maar heb wel de ruimte nodig. Als ik in de toekomst nog DVD's/ Blu Rays koop, dan zal het eerder een specifieke speciale uitgave zijn, een serie of iets obscuurs wat je zelden in Nederland tegenkomt of in ieder geval niet goedkoop (zoals anime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een zelfde soort "probleem". Bij mij gaan ook vrijwel alle cd's en dvd's (en nog wat videobanden) de deur uit. Heeft iemand ervaring met Disc Trade in Dordrecht? Ik zou daar vrijwel alles kwijt kunnen, maar ze zijn haast onbereikbaar. Via mail wordt heel summier gereageerd, telefonisch zijn ze niet te pakken te krijgen. (Vaste lijn is opgeheven, mobiel kan je alleen inspreken/sms'en.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Voor geld of niet? Tweedehands winkels zoals noppes verkopen cd's, dvd's en videobanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 15-12-2013 19:14 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wil er graag nog wat voor vangen. Ik heb honderden cd's en films klaar liggen om te verkopen. Dat doe ik vanzelfsprekend liever, dan dat ik het zo wegbreng naar een tweedehandswinkel. Wanneer iemand nog goede suggesties heeft, dan hoor ik het graag.

Ik vond onlang nog een winkel bij mij in de stad, maar dit betalen maar € 0,20 per cd en € 0,25 per dvd. Dan houd ik er toch wel erg weinig aan over. Hoopte zelf toch minstens € 1,00 te vangen per schijfje. (Maar ik weet niet of dat reëel is. Winkels vragen trouwens al snel weer tussen de € 1,00 en de € 5,00 per tweedenhands cd/dvd.)

[ Voor 52% gewijzigd door Jorgen op 15-12-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Marktplaats misschien dan nog maar ja of dat werkt...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

paar maandjes wachten en die hele shit op koningdag verkopen. Of ga naar een rommelmarkt in de buurt. 50 cent voor een CD, drie voor een euro, DVD's een euro per stuk, 3 voor 2,50. Ofzoiets.

Dan vliegen ze weg en verdien je nog iets leuks. En onverkoopbare shit? koop een luchtbuks en leef je uit :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Simpel: Marktplaats. Zo heb ik ook 300 dvd's verkocht voor iets meer dan 150 euro :)

Als je ze netjes hebt uitgestald moet je gewoon foto's maken van de spines en die in de advertentie zetten.

Geloof mij, het is de moeite niet om ze per stuk te gaan verkopen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Als partij levert het dan weer amper wat op... ook een hele hoop op marktplaats gezet, als partij evt, of los bieden. Laatste kreeg ik 0 reacties op.
Naar mijn idee is/was het meer waard, ook omdat er wat series tussen zaten enzo.

Misschien als ik kerstvakantie krijg dit jaar eens kijken of ik wat dingen los op marktplaats kan zetten, of als serie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klopt, want € 0,20 of € 0,25 is niet zoveel. Ik schat de aankoopwaarde van mijn collectie ondertussen op rond de € 10.000. Wetende dat je er bijv. nog geen € 100 voor terug krijgt, is natuurlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, dvd's zijn gewoon weinig meer waard tegenwoordig, en je zult het verlies moeten nemen.
Als je het zonde vindt en ze ergens opslaat, worden ze nóg minder waard.

Je wint er ook weer een hoop ruimte mee moet je maar denken :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is ook weer zo...
Heb van verschillende shops reactie gekregen: ze hebben al zoveel dezelfde titels, dat ze niet op mijn stapel zitten te wachten. Misschien dat marktplaats nog iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 11:24

Chris van der G

Tailchakra

een maandje (misschien 2) wachten en de boel aan mij verkopen

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Pagina: 1