• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 21:33
Hallo allemaal,

Ik heb hier een simpele PC staan die helaas niet doet wat hij moet doen.
Telkens als ik bijvoorbeeld Firefox of IE opstart valt hij er na 30 seconde uit, of als ik iets met java heb knalt hij er frontaal meteen uit.

Ook installeren van een nieuwe Windows, wil hij niet aannemen. Hij pakt simpelweg de installer niet en doet niks, of start deze op met vervolgens een bluescreen.

[ Voor 27% gewijzigd door JustinoFTW op 01-05-2013 17:05 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

• JustinoFTW
Iemand een idee? :s

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Memtest al geprobeerd? Hard disk controleren op SMART errors? Mobo controleren op lekkende condensators... Andere voeding geprobeerd?

http://specs.tweak.to/16567

• JustinoFTW
Memtest: geen problemen
SMART Test: ook geen problemen
Mobo komt uit mijn systeem en werkt nog steeds.

Ik kan eventueel de voeding nog nakijken, als dat het niet is dan weet ik het ook niet meer

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Heb je de batterij van het moederbord er al uitgehaald?
Ik lees dat je aan de instellingen van je cpu en ram hebt gezeten, doet hij dit ook met de standaard instellingen?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:33
Batterij uitgehaald en/of nieuwe batterij geprobeerd?

Bij mij was laatst de batterij die een te laag voltage gaf (ouderdom), waardoor ik Windows corrupt kreeg en nieuwe Windows niet kon installeren. Duurde echt een paar uur om in de install te komen en als ie er dan was kwam het uit op een BSOD. Andere batterij hielp dit uit de brand... :9

• JustinoFTW
Ik ga het eens proberen. Alleen in mn oude situatie, met 1333mhz doet hij het super. Met 1600mhz vertoont hij de problemen.
Als ik standaard instellingen heb, is hij enorm onstabiel. Dit is alleen met 1600mhz.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
JustinoFTW schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:14:
Ik ga het eens proberen. Alleen in mn oude situatie, met 1333mhz doet hij het super. Met 1600mhz vertoont hij de problemen.
Als ik standaard instellingen heb, is hij enorm onstabiel. Dit is alleen met 1600mhz.
Dan lijkt mij de oplossing nogal simpel niet - gewoon terug op 1333MHz zetten en accepteren dat hij op 1600MHz niet stabiel kan draaien.
En het komt denk ik ook gewoon omdat de controller in je oude quadcore cpu niet gemaakt is voor 1600MHz DDR3.

[ Voor 10% gewijzigd door calsonic op 30-04-2013 17:39 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:33
Ja oké, maar dan kan het dus vanalles zijn. Mss trekt je moederbord dat niet of te weinig voltage op bepaalde onderdelen (of teveel => is te warm => uit).

Ik zou gewoon Windows installeren op stock kloks, als dat nu steeds niet wou lukken. Als alles sowieso stabiel is op stock, dan kan je wel nagaan dat het aan de overklok moet liggen. :)

• JustinoFTW
1333mhz zit in mijn eigen PC.
Deze PC heeft de 1600mhz.

Moederbord kan op 1600mhz, de persoon waarvan ik het mobo heb heeft ook succesvol op 1600mhz gedraait na wat.instellingen in de Bios aan te passen.

Heeft iemand verstand met het aanpassen/clocken van de proc en/of ram

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
Probeer dan alleen het geheugen op die snelheid te draaien -> multiplier van ram omhoog

kan dit niet, clock de fsb wat hoger, maar verlaag de multiplier van je cpu zodat je cpu op dezelfde snelheid draait als voorheen.

Geef anderswat meer info wat de waardes nu zijn en waarin je ze probeert te veranderen, zoals hierboven geef je aan dat je de proc. op 1600mhz hebt laten draaien...? volgens mij bedoel je daar je ram en dat soort dingen maken het voor ons hopeloos om je te helpen.

Draai alles op stock, verander 1!!! waarde om te kijken of je ram hoger wil draaien, wordt hij instabiel dan weet je dat dat op zichzelf dus niet werkt en je dus misschien voltage aan moet passen of de multiplier ipv de clocksnelheid.

• JustinoFTW
@paazei sorry voor de onduidelijkheid.
Ben er zelf al een tijdje mee bezig, dus het is echt chaotish.

Ik ga morgen even rotzooien met de PC, misschien dat je mij e.v.t je skype o.i.d kan DMen?

Alvast bedankt.

• JustinoFTW
Ik heb wat foto's gemaakt want het word er niet duidelijker op.
Als ik iets aanpas dan piep hij constant. En na 2x herhaaldelijk piepen gaan de settings terug na default.

Alles staat nu op Default, maar de PC start dan helemaal niet meer door. Blue screen bij het laden van windows.

http://www.sigamers.nl/Naamloos.png

UPDATE 1: Net 1 bankje uit de PC gehaald, en nu draait hij wel met alles op default. Maakt niet uit welke ik er uit haal
Ook is het zo, dat zowel Dual Channel en/of beide op een aparte bank groep ze niet willen draaien.
Ook crasht de PC nog steeds als ik dan bijv firefox o.i.d open.

UPDATE 2: Opnieuw installeren heeft helaas ook niet geholpen, nog steeds dezelfde problemen.
Andere zwaardere voeding helpt helaas ook niet

UPDATE 3: 1333mhz reepje even uit mijn eigen systeem gepakt. Hiermee loopt het systeem gewoon goed.

UPDATE 4: Hoe bizar het ook mag zijn, ik heb net Java 64bit verwijderd en 32bit geinstalleerd op dit 64bit systeem. En sindsdien geen problemen op het moment

[ Voor 54% gewijzigd door JustinoFTW op 01-05-2013 14:07 ]

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Nav update 1 zou ik zo denken dat 1 van je ddr slots is overleden.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1