Harde schijf casing vs losse kabels

Pagina: 1
Acties:

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-02 22:53
Beste mede-tweakers,

Ik heb een losse 2TB-Sata schijf en wil deze koppelen aan m'n laptop. Nu had ik iets goedkoops van concentronics gezien (hierzoo : pricewatch: Conceptronic SATA to USB 3.0 adapter) maar er zijn natuurlijk ook goedkope normale behuizingen (zoals hier pricewatch: Diginote HDD Behuizing 3.5" SATA - USB 3.0).

Enig advies van mijn medetweakers? Waarom het een en waarom het ander?

(of nog hele andere ideeën.... de situatie is als volgens)

Ik heb een laptop die ongeveer +- 12 watt verbruikt en wil deze gebruik als thuisservertje, maar ik wil er een 2TB harddisk aanhangen (wd green) en alles totaal zo min mogelijk energie laten verbruiken.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat denk je zelf wat beter is? Een hardeschijf die netjes veilig in een behuizing zit, of een aantal kabels met een verloopstukje zonder enige bescherming?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:24
Die adapter is handig als je vaak verschillende losse HDD's moet aansluiten. Ik gebruik het bv. als iemand zijn pc is gecrashed.. Dan schroef ik de HDD eruit en prik ik hem in. Voor blijvend gebruik van een HDD altijd een HDD case nemen :)

Edit: een koppelstukje en een case gebruiken min of meer dezelfde printplaat voor het omzetten van SATA naar USB. Dus qua stroomverbruik maakt het niets uit.

[ Voor 25% gewijzigd door TECHcrime op 29-04-2013 16:14 ]

• Paul - K
Zit er verder nog echt kwaliteits/verbruiksverschil tussen de verschillende casings? Of is het echt gewoon - get the cheapest one - (ongeveer) die er is? Ding veranderd verder nooit van plaats oid..

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De goedkoopste zal voldoen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:24
Always On? Neem dan 1 met een kleine ventilatie :)

• Paul - K
Ben uiteindelijk voor deze gegaan:

pricewatch unsorted: Eminent EMINENT USB 3.0 Hard Disk Enclosure 3,5i (EW7055)

Lijkt een prima ding, geen aanrader als meeneem-disk aangezien buitenkanten niet zeer stevig vastzitten. Review laterrr :)
Pagina: 1