Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 13:13
Ik vraag mij af of het de moeite is om van mijn ATI Radeon HD 5870 te upgraden naar de Asus GTX670-DC2T -2GD5?

De rest van mijn computer:
i7 870 2,93 GHz
WD caviar black 1tb
2 x 4gb Crucial Ballistix DDR3-1600

Gaat het verschil goed merkbaar zijn of is het de moeite niet? Of gaat de rest van mijn pc een bottelneck zijn?

Ik ben nogal een noob maar probeer toch altijd zelf aan mijn pc te klussen. Het is een gekochte pc waaraan ik regelmatig iets probeer te verbeteren. HDD en ram heb ik een tijdje terug vervangen. Nu zou dan de GPU aan de beurt zijn en in de toekomst de CPU.

Heeft ook iemand een idee of die ATI Radeon HD 5870 nog enige verkoopwaarde heeft (+- 1 jaar oud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 15:00
Het verschil is duidelijk te merken en je processor zou nog geen bottleneck vormen, misschien dat het verstandig is om eventueel een kleine overclock te geven? ;)

Je Hd5870 is 2 generaties oud maar je zult er waarschijnlijk nog 50/70 euro voor kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dat is natuurlijk een wereld van verschil dat ga je zeer zeker wel merken.
http://www.anandtech.com/bench/Product/511?vs=598
Ga er dus maar vanuit dat de 670 2x zo sterk is.

[ Voor 16% gewijzigd door calsonic op 29-04-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
Bedankt voor de snelle reactie! Dan ga ik doorgaan met mijn aanschaf.

Ja ik ben al langer aan het denken van een overclock te doen. Moet er misschien eens werk van maken!
Als ik het dan verkloot heb ik direct een rede om een nieuwe processor aan te schaffen! =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 15:00
Onk_the_Monk schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:01:
Bedankt voor de snelle reactie! Dan ga ik doorgaan met mijn aanschaf.

Ja ik ben al langer aan het denken van een overclock te doen. Moet er misschien eens werk van maken!
Als ik het dan verkloot heb ik direct een rede om een nieuwe processor aan te schaffen! =p
Als je een beetje voorzichtig doet valt er niks te verkloten ;). Heb je een 3rd party processor koeler erop zitten of een standaard meegeleverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
JustwilliamNL schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:03:
[...]

Als je een beetje voorzichtig doet valt er niks te verkloten ;). Heb je een 3rd party processor koeler erop zitten of een standaard meegeleverde?
Ik heb deze computer zo in zijn geheel gekocht (heb wel al enkele dingen veranderd), maar ik denk dat het de standaard geleverde koeler is die erop zit. Dus als ik wil overclocken is de aanschaf van een 3rd party koeler aangeraden denk ik.

Ik zie net dat ik in het foute forum zit. Ik had er eentje moeten aanmaken bij aankoop advies compontenen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdB19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 18:09
Met de stockcooler zou ik niet aan overclocken denken inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zie net dat ik in het foute forum zit. Ik had er eentje moeten aanmaken bij aankoop advies compontenen! |:(
Mooi dat je het zelf ziet :P
volgende keer ook even een topicreport aan maken, dan zien wij het sneller dan als je alleen een opmerking als dit in-topic plaatst

Move VB -> CAA

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 30-04-2013 11:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 18:04
Er wordt al gezegd dat je verschil gaat merken, wat uiteraard ook zo is. Maar het is ook wel belangrijk om mee te nemen welke games je speelt en op welke resolutie/settings.
Vanzelfsprekend is die GTX670 stukken sneller, maar als jij maar op 1680x1050 speelt is deze videokaart het misschien niet waard.
Daarnaast zou ik niet aan overklokken van je CPU beginnen als je er weinig vanaf weet (of geen interesse in hebt), en al helemaal niet als je geen goede koeler hebt.

Dus welke games speel je, op wat voor resolutie en met welke settings?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
Freaky Maus schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:32:
Er wordt al gezegd dat je verschil gaat merken, wat uiteraard ook zo is. Maar het is ook wel belangrijk om mee te nemen welke games je speelt en op welke resolutie/settings.
Vanzelfsprekend is die GTX670 stukken sneller, maar als jij maar op 1680x1050 speelt is deze videokaart het misschien niet waard.
Daarnaast zou ik niet aan overklokken van je CPU beginnen als je er weinig vanaf weet (of geen interesse in hebt), en al helemaal niet als je geen goede koeler hebt.

Dus welke games speel je, op wat voor resolutie en met welke settings?
- The Witcher 2
- Dishonored
- Skyrim
- Metro Last Light (binnenkort)
- Stalker
- Far Cry 3

Dat zijn de games die ik speel en die grafische belastend zijn. Spellen die grafisch niet zo zwaar zijn vermeld ik niet. De setting voor games zijn nu meestal zo rond High/Medium. Maar ik zou liever gaan naar een ultra of very high. The Witcher 2 speel ik momenteel op 1920x1080 en ik merk dat mijn GPU soms toch moeite heeft hiermee.

Betere koeler kan ik altijd aanschaffen en overclocken daar kan ik me altijd in verdiepen. Maar dit staat momenteel niet op mijn to do lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 18:04
De meest veeleisende game uit dat lijstje lijkt mij Metro Last Light, aangezien Metro 2033 ook al zwaar was/is. Zelf speel ik ook al die games uit jouw lijst behalve The Witcher 2 en mijn GTX570 draait alles nog soepel op Full HD (max settings; geen of weinig AA).
Gezien de games die je speelt, de resolutie en andere eisen is een GTX670 een mooie kaart hiervoor. Rest nu nog de vraag: welk merk/koeler?

Wat dat betreft heb ik nu zoals gezegd een GTX570 van Asus met die 3-slots (incl. kaart zelf) koeler erop, hier ben ik erg blij mee omdat die koel en erg stil is. Dus ik zou zelf weer richting Asus gaan voor een GTX670, ware het niet dat ze nu die DC-koeler hebben aangepast naar 2-slots (incl. kaart zelf). Ik weet het fijne er niet van maar hij is misschien niet zo superstil meer, wellicht dat MSI met de Frozr IV een betere/stillere koeler heeft. Maar misschien dat iemand anders hier info over heeft?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Freaky Maus schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:11:
De meest veeleisende game uit dat lijstje lijkt mij Metro Last Light, aangezien Metro 2033 ook al zwaar was/is. Zelf speel ik ook al die games uit jouw lijst behalve The Witcher 2 en mijn GTX570 draait alles nog soepel op Full HD (max settings; geen of weinig AA).
Gezien de games die je speelt, de resolutie en andere eisen is een GTX670 een mooie kaart hiervoor. Rest nu nog de vraag: welk merk/koeler?

Wat dat betreft heb ik nu zoals gezegd een GTX570 van Asus met die 3-slots (incl. kaart zelf) koeler erop, hier ben ik erg blij mee omdat die koel en erg stil is. Dus ik zou zelf weer richting Asus gaan voor een GTX670, ware het niet dat ze nu die DC-koeler hebben aangepast naar 2-slots (incl. kaart zelf). Ik weet het fijne er niet van maar hij is misschien niet zo superstil meer, wellicht dat MSI met de Frozr IV een betere/stillere koeler heeft. Maar misschien dat iemand anders hier info over heeft?
Zou ik niet doen is inmiddels bekend van de MSI koelers dat ze flink wat lawaai produceren en voorzien zijn van slechte lagers.
Je kunt beter een Asus DCII nemen die is superstil en houdt je kaart lekker koel.
pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5

Btw. Ik heb zelf Asus DCII 660Ti SLI en die hoor je dus echt niet ondanks dat het een 2 slots koeler is ipv 3.

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 30-04-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
Freaky Maus schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:11:

Ik heb menig review gelezen over verschillende GTX 670 kaarten en ik denk dat deze er het beste uitkomt. GTX670-DC2T-2GD5. Ik ga ook direct voor de TOP versie ipv de gewone versie. Mij lijkt het prijsverschil waart. Ik weet niet wat de rest hier over denkt. Ik heb trouwens gelezen dat deze versie van asus vrij stil is. Daarom dat ik voor deze ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Onk_the_Monk schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:10:
[...]

Ik heb menig review gelezen over verschillende GTX 670 kaarten en ik denk dat deze er het beste uitkomt. GTX670-DC2T-2GD5. Ik ga ook direct voor de TOP versie ipv de gewone versie. Mij lijkt het prijsverschil waart. Ik weet niet wat de rest hier over denkt. Ik heb trouwens gelezen dat deze versie van asus vrij stil is. Daarom dat ik voor deze ga.
Goede keuze zul je geen spijt van hebben.
Btw. Je weet dat volgende maand Nvidia met de 700 serie komt?
Dus als je nog even kunt wachten dan heb je voor hetzelfde geld meer prestaties.

http://videocardz.com/410...force-700-series-detailed
http://videocardz.com/411...ries-arriving-at-computex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
calsonic schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:14:
[...]

Goede keuze zul je geen spijt van hebben.
Btw. Je weet dat volgende maand Nvidia met de 700 serie komt?
Dus als je nog even kunt wachten dan heb je voor hetzelfde geld meer prestaties.

http://videocardz.com/411...ries-arriving-at-computex
Bedankt voor de tip, want dat wist ik niet. Gaan deze dat niet meer kosten?
Ik wacht ook liever tot er verschillende reviews zijn geschreven over deze nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Onk_the_Monk schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:24:
[...]

Bedankt voor de tip, want dat wist ik niet. Gaan deze dat niet meer kosten?
Ik wacht ook liever tot er verschillende reviews zijn geschreven over deze nieuwe kaarten.
Een indicatie van de prijzen staan erbij.
We moeten idd nog even afwachten op benchmarks ed. maar het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
calsonic schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:28:
[...]

Een indicatie van de prijzen staan erbij.
We moeten idd nog even afwachten op benchmarks ed. maar het ziet er veelbelovend uit.
Dan wacht ik nog maar een maandje vooral eer ik mij een nieuwe grafische kaart aanschaf!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
De 780 krijgt de GK110 chip van de Titan wel in een iets afgeslankte vorm -
Rebrands van de 680 en 670 worden de 770 en de 760Ti.
Pagina: 1