Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dell inspiron 14z batterij uithalen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik vroeg me af of het klopt dat je de batterij van de dell 14z inspiron enkel maar kan uithalen als je de laptop openmaakt?

Ik las dit ergens in een review en vindt dit toch wel zeer ambetant want als ik dichtbij een stopcontact heb, haal ik de batterij eruit om dan zo de batterij te sparen...

Alle reacties welkom!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij Google afbeeldingen zoeken naar: Dell 14z bottom. Dan kan je zien dat er geen batterij aan de onderkant zit die te verwijderen is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2013 15:29 ]

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
goed idee!
Thanks!

Das toch echt niet goed want die batterij gaat dan toch heel vlug verminderen in capaciteit?
Of bestaat er een programmatje die zorgt dat de batterij niet constant oplaad tot 100% ?
Mijn samsung had dit vroeger automatisch....

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Batterij er elke keer uit halen is onzin. Er zit een intelligent laadcircuit in een laptop die ervoor zorgt dat je accu niet onnodig geladen wordt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:45:
Batterij er elke keer uit halen is onzin. Er zit een intelligent laadcircuit in een laptop die ervoor zorgt dat je accu niet onnodig geladen wordt.
Hoe het met dit model zit weet ik niet. Ik weet wel dat zeker niet alle laptops dit hebben. Genoeg mensen die een nieuwe laptop kopen en die op een vaste plek zetten aan de stroom. 2 jaar later is dan soms de accu compleet dood. Nooit gebruikt en toch helemaal op.

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb twee laptops.
De accu van mijn XPS m1330 van Dell gaat nu na bijna 6 jaar nog steeds 3 uur mee (was 4 uur).
Mijn D620 gaat nu na bijna 6 jaar nog maar een klein half uurtje mee (was 2 uur).
Beide laptops zijn op dezelfde manier gebruikt.

Mijn ervaring is kortom dat het niet heel veel uitmaakt hoe je de accu behandeld. De ene slijt gewoon sneller dan de andere.

Ik zou me dus niet drukmaken en/of de acuu steeds verwijderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.