Welke fulltower voor mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik ben volop bezig mijn nieuwe pc samen te stellen. De config kan ik zelf wel allemaal verzinnen (tests en reviews genoeg op internet, ik ben er alleen nog niet uit of ik SDR of DDR moet nemen, maar dat is off-topic).
Alleen er moet natuurlijk ook een behuizing rond. Ik wil echt een top-pc en geld speelt dus een minder belangrijke rol. Het moet echter wel sociaal blijven. Er moet dus ook en top-kast bij.
Nu zag ik op internet een SuperMicro Server towertje, met redundante cooling, en 400 watt PSU, maar die was iets te duur (ong. 650,-). Een andere optie die ik nu ernstig overweeg, is de In-Win Q500. Deze kast is wel al vrij lang op de markt, maar ik geloof dat hij kwalitatief wel goed is. Hij heeft iig behoorlijk veel ruimte, en een redelijke voeding.

Maar misschien mis ik er een ofzo die nog veel beter is. Ik kan ook niet echt goede (lees: recente) reviews vinden.

Verwijderd

Hier zijn al wat topics over geweest, je hebt geluk dat je dat UTFS gezeik nu niet krijgt :)
Als je een top-kast wil, en geld geen belangrijke rol speelt, dan zou je inderdaad een Supermicro kast (je bedoeld de SC760-A neem ik aan?) kunnen overwegen. Deze kast heeft veel ruimte voor koeling etc, en hijs lekker stevig.
Een andere keuze zou de Lian- Li PC-70 kunnen zijn. Deze kast is totaal uit aluminium vervaardigd, en is daardoor errug licht. Een groot voordeel van de Lian- Li is dat er al 4 fans in zijn ondergebracht, dus dat scheelt je werk ;) Nadeel is de prijs van de kast (ƒ568 in de pricewatch), dat de kast zonder voeding wordt geleverd, en dat de kast vrij moeilijk te krijgen is. Aangezien geld geen rol speelt, zou ik persoonlijk voor de Lian- Li gaan, en er dan een Enermax voeding (430 watt lijkt me voldoende) erbij kopen.
suc6!
Grtz, Herodion

edit:

review van Lian Li PC-70: http://www.dansdata.com/pc70.htm

• Martin Sturm
Is idd wel een mooi kastje.. maar ik vind dat ook nog wel duur..
Het is niet zo dat geld GEEN rol speelt.. het speelt een minder belangrijke rol :)
Ik wilde max iets van 400 gulden aan een kast uitgeven..
Daarom vond ik die in-win wel errug interessant..

Verwijderd

ooow, tis nog vroeg, daarom zal ik wel ff verkeerd hebben gelezen ;)
Je kan ook zoals veel tweakers hebben gedaan voor die A-Open HQ08 kiezen. Zit standaard een 300 watt voeding in, kost iets van 280 piek...
Die inwin heb ik zelf niet van gehoord...

/me luistert teveel naar Jermain Dupri >:)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:06
of een antec kast, te koop bij www.ned-cool.nl

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 11:19 schreef kieskes het volgende:
Yep, die Antec kasten zijn de beste die je kunt hebben. Ik heb de 830, de kleinste, en die bevalt echt perfect. Het handigste is nog dat je de zijkant niet open hoeft te schroeven maar er gewoon uit kunt pakken :9

Verwijderd

die antecs zien er trouwens ook zwaar relaxed uit, vooral die zwarte:)

Verwijderd

Ik heb de beslissing gemaakt om een AOpen HX08 te kopen, goede degelijke kast met ruimte voor aardig wat koelers, en hij ziet er gewoon degelijk uit.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 11:19 schreef kieskes het volgende:
dan wil ik deze kast wel "Antec Performance Series File Server (SX1440B)", ik heb er weg niet zo veel geld voor over.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben heel tevreden met m'n InWin q500, maar er wordt in de meeste winkels maar een 250 watt voeding meegeleverd. CTW levert hem met een 300 watt.

Het uiterlijk van de hx08 is wel beter, maar de luchtstroming en plaatsing van fans is bij de q500 beter.

• Martin Sturm
Op maandag 04 juni 2001 11:34 schreef TeleManiac het volgende:
Ik ben heel tevreden met m'n InWin q500, maar er wordt in de meeste winkels maar een 250 watt voeding meegeleverd. CTW levert hem met een 300 watt.

Het uiterlijk van de hx08 is wel beter, maar de luchtstroming en plaatsing van fans is bij de q500 beter.
Ik vind die in-win er niet zo lelijk uitzien eigenlijk..
Moet wel een goede voeding in komen natuurlijk..

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Antec is super, zoals je in m'n sig. kan zien heb ik er ook 1, lekker veel ruimte :)

Ik heb de witte, past beter bij m'n interieur :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik zou zelf de AOpen HX08 nemen (ik heb hem ook >:)) Je hebt veel ruimte in dat ding, en voor casefans en ik vind hem er niet zo kinderlijk uitzien als de HQ08.

• Martin Sturm
Ik zit toch ernstig die in-win te overwegen. Maar die heeft bij de meeste leveranciers 250 Watt. Zou dat voldoende zijn voor een Thunderbird 1,3GHz ? Of kan ik toch beter een 300Watt kopen?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 12:30 schreef msturm10 het volgende:
Ik zit toch ernstig die in-win te overwegen. Maar die heeft bij de meeste leveranciers 250 Watt. Zou dat voldoende zijn voor een Thunderbird 1,3GHz ? Of kan ik toch beter een 300Watt kopen?
Ik zou toch maar een 300watt nemen, anders kon je nog wel is een onstabiel systeempje krijgen.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 12:37 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Ik zou toch maar een 300watt nemen, anders kon je nog wel is een onstabiel systeempje krijgen.
IDD, zeker 300 watt, liefst (als je een topsysteem wil) koop je er een 400 watt enermax bij

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
sorry dat ik er ff tussendoor kom :)

Bij de funprice hebben ze voor hfl 69 piek een 300 Watt voeding.
Ze zeggen dat het een noname is, maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/getimage.html?artid=1341

dat is toch de enermaxx ?????

ps. ik wil binnenkort ook een nieuwe case, en dacht aan de ArowanA N2 Big Tower.
maar aangezien er op de site alleen deze pic staat..:
Afbeeldingslocatie: http://www.arowana.nl/cases_img/n2cases.jpg

Ik weet niet hoe groot (lang) hij is enz...

heeft iemand deze kast toevallig ?

pics zijn zeeer welkom :)

alvast bedankt :)

• Martin Sturm
In-Win Q500 met 300 Watt kost bij Toco-systems (nooit van gehoord, maar goed, als ie goedkoop is, en ik krijg dat ding vind ik het best) 240 piek.
Ik dank dat ik die dan maar bestel...

• Xandrios
Op maandag 04 juni 2001 13:37 schreef msturm10 het volgende:
In-Win Q500 met 300 Watt kost bij Toco-systems (nooit van gehoord, maar goed, als ie goedkoop is, en ik krijg dat ding vind ik het best) 240 piek.
Ik dank dat ik die dan maar bestel...
welke site?
url?

edit]

oops..tuurlijk gewoon www.Toco-systems.nl |:(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ga denk ik toch maar (heel erg niet origineel, ik weet het :P ) voor de AOpen HQ-08... ziet er gewoon mooi uit en veel mensen zijn er positief over :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou ook voor de Q500 gaan,

- ziet er niet zo blij uit als de HQ-08 :)
- goede airflow
- ruim

En anders voor bijv. een HX-08...

Antec, tja.... ik vind ze er te gelikt uit zien zegmaar, maar dat is een kwestie van smaak :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Pollewob
  • Niet online
Heeft iemand een mooi plaatje van die Win-In?
:)

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
ADDICTRONICS

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 15:57 schreef CaineTanathos het volgende:
http://www.in-win.com/framecode/index.html
Thnx! :)

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
geeft niets, ben zelf ook een nieuwe kast aan het zoeken :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Martin Sturm
Mm.. Inwin Q500 met 300 Watt staat nu al weer goedkoper in de pricewatch :)

• Martin Sturm
Ja, ik denk dat ik er uit ben, en voor de in-win ga. Ik heb diverse kasten bekeken, maar OF ik vind ze niet mooi, OF ze hebben te weinig 5,25" bays, of ze zijn net zo duur.

Het liefst zou ik die supermicro willen, maar die heb ik niet voor zo'n lage prijs kunnen vinden dat hij binnen mijn budget past.

Verwijderd

ps. ik wil binnenkort ook een nieuwe case, en dacht aan de ArowanA N2 Big Tower.
maar aangezien er op de site alleen deze pic staat..:

Ik weet niet hoe groot (lang) hij is enz...

heeft iemand deze kast toevallig ?

pics zijn zeeer welkom :)

alvast bedankt :)
Ik heb deze kast zelf niet maar op http://www.arowana.nl staat dat plaatje inderdaad maar met de afmetingen erbij!!

Weet iemand hoe duur de arowana N2 bigtower is met voeding????

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
mijn supermicro was echt geen 650 piek hoor, even zoeken dat heb je hem vast wel wat goedkoper. Het is de beste kast die ik *ooit* gehad heb, en dat zijn er veel geweest.

Verwijderd

Ik heb een antec, nou dat ding is al z`n geld zeker waard, het is een stevige kast, met een focking hoop ruimte binnen om te werken.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zwarte Antec Filoserver!

God, wat een ideale kast is dat. Echt heerlijk stil en erg mooi. Een nadeeltje, het spuitwerk had van mij wel wat dikker gemogen, had in no-time een fikse kras op de bovenkant zitten tot op het metaal :(

Maar hij is zeker zijn geld wel waard hoor!

• Martin Sturm
Op maandag 04 juni 2001 17:34 schreef zeef het volgende:
mijn supermicro was echt geen 650 piek hoor, even zoeken dat heb je hem vast wel wat goedkoper. Het is de beste kast die ik *ooit* gehad heb, en dat zijn er veel geweest.
Hij staat idd met 300 Watt in de pricewatch voor 480 piek. Maar dat vind ik dus nog steeds wel vrij prijzig.. Hij is idd wel mega cool..

Het is een beetje kut dat de pricewatch niet up-to-date is, net op dit cruciale moment dat ik een pc ga kopen (komt maar 1x in de 2 jaar voor, en vorige keer was ik nog niet zo getweaked als ik nu ben :) )

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 18:03 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Hij staat idd met 300 Watt in de pricewatch voor 480 piek. Maar dat vind ik dus nog steeds wel vrij prijzig.. Hij is idd wel mega cool..

Het is een beetje kut dat de pricewatch niet up-to-date is, net op dit cruciale moment dat ik een pc ga kopen (komt maar 1x in de 2 jaar voor, en vorige keer was ik nog niet zo getweaked als ik nu ben :) )
Dan haal je gewoon die Inwin q500 die je zo graag wilt!!, is ook een goeie kast.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:01 schreef Cutebritney het volgende:
sorry dat ik er ff tussendoor kom :)

Bij de funprice hebben ze voor hfl 69 piek een 300 Watt voeding.
Ze zeggen dat het een noname is, maar:
[afbeelding]

dat is toch de enermaxx ?????
bij funprice kloppen de plaatjes vaak niet...en 2 fans is nog geen enermaxx..

• Martin Sturm
Enermax zijn volgens mij iets (voorzichtig uitgedrukt) duurder (check de pricewatch maar) dus ik denk niet dat dit een enermax is...

• Martin Sturm
De aopen HX08 is trouwens een beetje einde verhaal. Ik zie hem iig niet veel meer bij computer winkels..

• GarBaGe
  • Laatst online: 10:54
offtopic:
Ik zou voor DDR gaan en NIET voor SDR.
256 MB PC2100 DDR van Crucial kosten rond de f 200,-
en halen 300 MHz CAS 2, 1T >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Die Supermicro en Addtronics kasten zijn zeker erg goed. Je moet van het design houden (dat doe jij volgens mij wel, sommigen vinden hem vrij kaal, ik zelf dus niet, vind dat wel mooi), maar het zijn verder superkasten!

Heb er zelf pas eentje (SC760-A) voor f 275 2dehands over kunnen nemen, maar koelingsmogelijkheden zat en heel degelijk!
Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Bedenk dat je met een kast wat langer doet dan met een videokaart ofzo.. Is precies zo met monitor/keyboard/mouse.

• Xandrios
Op maandag 04 juni 2001 17:33 schreef Ro11 het volgende:

[..]

Ik heb deze kast zelf niet maar op http://www.arowana.nl staat dat plaatje inderdaad maar met de afmetingen erbij!!

Weet iemand hoe duur de arowana N2 bigtower is met voeding????
voor hfl 169,- heb je de 300Watt versie
voor hfl 189,- heb je de 350Watt versie

dit allses bij xenon; http://www.xenon.nl/

Verwijderd

Hey, die Lian Li pc-60 toren, da's best interessant... Mooi ding. Maar maakt dat ding enorme teringherrie? Met al die coolers?

• Martin Sturm
[blaat]

Bedenk dat je met een kast wat langer doet dan met een videokaart ofzo.. Is precies zo met monitor/keyboard/mouse.
Ehmm.. mouse doe ik niet lang mee.. ik heb het laatste jaar 3 verschillende muizen gehad :) Keyboarden gaan ook nogal hard bij mij (ik hoop nu wat minder.. MS Natural Pro bevalt wel :) )
Monitor gaat wel lang mee (hoop ik... :) )
Pagina: 1