Arduino Uno Code Help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

Topicstarter
Ik hoop dat ik het hier goed neer zet, excuses als dat niet zo is.

Beste mede tweakers,

Voor school hebben wij een Arduino Uno moeten aanschaffen, na wat te neuzen op internet heb ik een klein projectje bedacht om een beetje te gaan knutselen.

Ik heb 3 drukknoppen en 2 ledjes(groen en rood), de bedoelding is dat je een 3 cijferige code moet invoeren(bv. 2-2-1) en als het de goede code is doet het groene ledje wat, bij foutieve code het rode ledje.

Ik ben al wat aan het tikken gegaan maar ik kom er maar niet uit. Ik loop vast bij het input gedeelte.
void inputOne()
{
if ( buttonOne == HIGH )
{
numberOne = 1;
}
if ( buttonTwo == HIGH )
{
numberOne = 2;
}
if ( buttonThree == HIGH )
{
numberOne = 3;
}
}
Dit is de code die kijkt welke knop is ingedrukt, en die slaat dan afhankelijk van de knop het cijfer op. Dit word dan 3 keer gedaan voor elke cijfer.
void checkCode( int One,int Two,int Three )
{
numberOne = One;
numberTwo = Two;
numberThree = Three;

if (One == 2 && Two == 2 && Three == 1 )
{
Code = true;
}
}
Dit is het stukje code dat kijkt of de code klopt. De variabele numberOne/Two/Three bevat het cijfer dat met de vorige code is opgeslagen, dan wordt gecontroleerd of ze gelijk zijn aan de code(2-2-1), als dat het geval is word Code op True gezet.

Het punt is alleen dat ik niet weet wat er gebeurd. Ik heb geen console-line oid om te checken waar hij is of waar hij vastloopt. Zoals jullie wel merken is dit 1 van mijn eerste aanrakingen met programmeren en veel meer dan de standaard IF, ELSE enz ken ik nog niet.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb omschreven wat het probleem is, en misschien dat jullie nog tips hebben om hem werkend te krijgen.

P.S. Dit is niet de code zoals hij er nu uitziet, beetje te onoverzichtelijk, maar dit geeft wel de gedachtegang weer achter de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23
Je kunt Serial.println gebruiken om tekst te printen (http://arduino.cc/en/Serial/Println). In de arduino omgeving zit een knopje waarmee je de console kunt openen. Op die manier heb je wat houvast om te zien wat er gebeurt. Probeer niet te veel in een keer te te schrijven, in kleine stappen werken is makkelijker; als het dan ineens niet meer werkt dan moet het in je laatste wijzigingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

Topicstarter
Ah, dankje. Dat zocht ik!

Ja, ik ben nog bezig met wat aan te passen enz, ik vroeg me alleen af of ik ook echt in de goeie richting denk.