Linux installeren op "leeg" systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi tweakers,

De situatie is even alsvolgt: ik heb een leeg systeem (dell lattitude E6500) (ex bedrijfslap) overgenomen.
Nu is het systeem leeg aan mij opgeleverd. Windows7 installeren werkt (na diverse pogingen) gewoon niet en nu wil ik Linux installeren vanaf een stick. Kan dat? Zo ja? wat moet ik doen om de stick "bootable" te maken en linux vervolgens op mijn HD te kunnen installeren? Alvast hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:19
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/

Dit is een handig tooltje en hier staat alles duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Als je Windows 7 niet geinstalleerd krijgt, is er dan niet gewoon iets mis met de laptop?

Edit: Ik ben gewoon meer benieuwd, wat lukt er niet? Blue screens oid?

[ Voor 29% gewijzigd door PixelJunkie op 29-04-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

Umbrah

The Incredible MapMan

misschien een TPM + encrypted BIOS die in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Ik gebruik Unetbootin (linkje van MaximusTG) voor alle Linux distros.
Heb laatst Lubuntu op mijn oude Acer Aspire One A150 geïnstalleerd. Loopt als een trein.
Dus op je dell lattitude E6500 moet het vliegen als een raket.

Tenzij je echt Windows nodig hebt voor bepaalde software, zou ik lekker Linux er op gooien.
Scheelt je ook weer een licentiecode.

Ben ook wel benieuwd waarom Windows 7 niet geïnstalleerd kan worden...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook zeker bij Linux is een beetje zelfredzaamheid nodig (maar handleidingen genoeg op het web) en voor de kosten hoef je het niet te laten; waar loop je vast bij Linux zelf uitproberen? Als ik het goed heb zit er in die laptop ook een DVD-RW in dus hoeft niet per se via USB-stick.

V.w.b. Windows: dat ding is standaard voorzien van Vista, Win7 zou vaak idd wel moeten gaan. Afhankelijk van de precieze foutmeldingen etc.

Maar misschien wil je eerst gewon zelf Linux proberen te installeren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Thanks voor de uitleg tot nogtoe! :)
noloog schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:38:
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/

Dit is een handig tooltje en hier staat alles duidelijk uitgelegd.
Vraagje:
Ik heb het tooltje geinstalleerd. Nu vraagt hij:
"Browse to your ubuntu-12.04.2-dvd-amd64.iso -->" Vervolgens kan ik browsen, maar ik kan mijn gedownloadde ubuntu versie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
F_J_K schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:05:
Ook zeker bij Linux is een beetje zelfredzaamheid nodig (maar handleidingen genoeg op het web) en voor de kosten hoef je het niet te laten; waar loop je vast bij Linux zelf uitproberen? Als ik het goed heb zit er in die laptop ook een DVD-RW in dus hoeft niet per se via USB-stick.

V.w.b. Windows: dat ding is standaard voorzien van Vista, Win7 zou vaak idd wel moeten gaan. Afhankelijk van de precieze foutmeldingen etc.

Maar misschien wil je eerst gewon zelf Linux proberen te installeren ;)
De lap is leeg (heeft overigens wel rw) maar die kan ik niet gebruiken zonder besturingssysteem.
De computer waar ik nu op tik heeft geen cd/rw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, je hebt een laptop zonder OS en je wilt er een op installeren. Niets weerhoud je om te gaan experimenteren, er kan tenslotte niets stuk. Je vraag is alleen door jezelf te beantwoorden: probeer het.

Je wilt Linux installeren, maar heb je al een keus gemaakt in welke distributie je precies wilt nemen? Want puur Linux installeren gaat wat lastig, je hebt meer dan de kernel nodig (de kernel is wat Linux precies is).
Net op 't moment dat ik dit schrijf, maak je de post hierboven en heb je 't over Ubuntu.

Toon dus even wat meer inzet, volg https://help.ubuntu.com/c...llation/FromUSBStickQuick en kom dan terug met meer informatie. Ik zou je topic op slot moeten gooien ivm te weinig inzet, maar je hebt net jezelf gered door iets meer moeite te tonen.

Als je trouwens iets wilt toevoegen, gebruik dan de Wijzig functie, ga geen nieuw bericht maken als je al de laatste bent. Het staat duidelijk boven de quick reply.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 12:13
Gebruik gewoon de link daaronder, voor Unetbootin, hoef je helemaa niks zlf te downloaden of wat dan ook.
Gewoon klik klik en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Hero of Time schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:42:
Tja, je hebt een laptop zonder OS en je wilt er een op installeren. Niets weerhoud je om te gaan experimenteren, er kan tenslotte niets stuk. Je vraag is alleen door jezelf te beantwoorden: probeer het.

Je wilt Linux installeren, maar heb je al een keus gemaakt in welke distributie je precies wilt nemen? Want puur Linux installeren gaat wat lastig, je hebt meer dan de kernel nodig (de kernel is wat Linux precies is).
Net op 't moment dat ik dit schrijf, maak je de post hierboven en heb je 't over Ubuntu.

Toon dus even wat meer inzet, volg https://help.ubuntu.com/c...llation/FromUSBStickQuick en kom dan terug met meer informatie. Ik zou je topic op slot moeten gooien ivm te weinig inzet, maar je hebt net jezelf gered door iets meer moeite te tonen.

Als je trouwens iets wilt toevoegen, gebruik dan de Wijzig functie, ga geen nieuw bericht maken als je al de laatste bent. Het staat duidelijk boven de quick reply.
Tja, ik begrijp wel dat het allemaal een beetje "lui" overkomt. Sorry daarvoor, ik ben een beetje een noob op computer gebied en volg de gegeven adviezen maar even op. Ik ben weldegelijk zeer erkentelijk voor de fijne, inhoudelijke en snelle hulp die hier op Tweakers altijd geboden wordt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
bas-r schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:42:
Gebruik gewoon de link daaronder, voor Unetbootin, hoef je helemaa niks zlf te downloaden of wat dan ook.
Gewoon klik klik en gaan.
Top!
Ga ik doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopi
Linux/Ubuntu is geïnstalleerd. Werkt fantastisch, simpel en lekker overzichtelijk!
Mag ik jullie wederom allemaal hartstikke danken voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1