Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koppelingscilinder

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Even een kort vraagje aan de auto-techneuten onder ons.

Van mijn Mitsubishi Colt is de koppelingscilinder aan de bak-kant kapot. Ik heb een 2e handse geregeld, is opgestuurd naar me.
Hoor je bij een losse cilinder die pin wat naar buiten steekt, met de hand in te kunnen drukken? Want dat is bij deze namelijk niet het geval.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40079699/cilinder_colt.jpg

Ik bedoel dus die pin links, waar dat rubber omheen zit.

Thanks!!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn eerste indruk, sorry dat ik het zo stel, is dat je bent opgelicht... Een koppelingscilinder die zo roestig is als deze, zou ik niet meer 2de hands aanschaffen en monteren op m'n auto.

De pen hoor je inderdaad met de hand te kunnen verschuiven. Op de foto lijkt hij helemaal uitgeschoven te zijn, je zou hem dus in moeten kunnen drukken, maar gezien de gehele staat van de cilinder verwacht ik eigenlijk dat hij ook van binnen compleet verroest zal zijn.

Dat je wat wilt besparen, snap ik (een nieuwe kost zo te zien rond de €200), maar deze monteren is bijna vragen om problemen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
deepbass909 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:21:
Mijn eerste indruk, sorry dat ik het zo stel, is dat je bent opgelicht... Een koppelingscilinder die zo roestig is als deze, zou ik niet meer 2de hands aanschaffen en monteren op m'n auto.

De pen hoor je inderdaad met de hand te kunnen verschuiven. Op de foto lijkt hij helemaal uitgeschoven te zijn, je zou hem dus in moeten kunnen drukken, maar gezien de gehele staat van de cilinder verwacht ik eigenlijk dat hij ook van binnen compleet verroest zal zijn.

Dat je wat wilt besparen, snap ik (een nieuwe kost zo te zien rond de €200), maar deze monteren is bijna vragen om problemen.
Verd*mme :( En hij komt nog wel van een Japans Autobedrijf uit Amsterdam.

Bah. Daar kan ik dus echt van balen.

Thanks voor je antwoord!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is meestal wel mogelijk om een koppelingscilinder te restaureren, zolang hij niet teveel is aangetast van binnen. Zie bijv. hier.

Gezien de prijs van een nieuwe, is dat wel de moeite waard.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
deepbass909 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:21:

Weet je zeker dat zo'n ding 200 euro kost? Ik vind ze namelijk voor om en nabij de 75 euro, nieuw. Heb er laatst nog eentje vervangen van een Hyundai, er stond Mitsubishi op de doos :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Peenutzz schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:55:
[...]

Weet je zeker dat zo'n ding 200 euro kost? Ik vind ze namelijk voor om en nabij de 75 euro, nieuw. Heb er laatst nog eentje vervangen van een Hyundai, er stond Mitsubishi op de doos :)
75 euro nieuw? Heb je een linkje? Want dan kan ik denk ik beter dat doen.. :-(

• Peenutzz
  • Nu online
Voordat ik je blijer ga maken dan nodig, om welk type Colt gaat het? De Hyundai waar ik het over had was een 1.5.

Edit: Hier bijvoorbeeld: http://www.mister-auto.nl...300-82pk_v15568_g620.html

[ Voor 60% gewijzigd door Peenutzz op 29-04-2013 15:17 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Peenutzz schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:01:
Voordat ik je blijer ga maken dan nodig, om welk type Colt gaat het? De Hyundai waar ik het over had was een 1.5.

Edit: Hier bijvoorbeeld: http://www.mister-auto.nl...300-82pk_v15568_g620.html
Van 1991, ook een 1.5, deze:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40079699/colt2.jpg

MITSUBISHI COLT MV 1.5 GLI U9

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 29-04-2013 15:59 ]

• Peenutzz
  • Nu online
Die heeft mijn pa sinds kort ook eentje, maar dan de 1.3 :) Daar vind ik deze cilinder voor: http://www.mister-auto.nl...-kat-90pk_v3271_g620.html Is overigens dezelfde als die ik vervangen heb bij die Hyundai. Bij de lokale automaterialenzaak betaal je waarschijnlijk wat meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Peenutzz op 29-04-2013 16:02 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Peenutzz schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:02:
Die heeft mijn pa sinds kort ook eentje, maar dan de 1.3 :) Daar vind ik deze cilinder voor: http://www.mister-auto.nl...-kat-90pk_v3271_g620.html Is overigens dezelfde als die ik vervangen heb bij die Hyundai. Bij de lokale automaterialenzaak betaal je waarschijnlijk wat meer.
Hmm die prijs lijkt er al wat meer op :Y

Super dat je meedenkt, maar waaraan zie jij dat deze cilinder voor deze Colt is? Die wat ik hier in mn hand heb heeft namelijk dat ontluchtingsnippeltje aan de andere kant en ik zie niet waar het bevestigings-oog zit bij dat ding van de advertentie..?

Gaat die wel passen? :)

• Peenutzz
  • Nu online
Ik heb gezocht op bouwjaar en motor, en deze kwam eruit rollen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Top, ik bel wel even die kant op! Thanks man!

• Peenutzz
  • Nu online
Graag gedaan :) Bellen is altijd verstandig, het kan nog steeds zijn dat het niet de goede is, bouwjaarverschillen of iets andere uitvoering is altijd mogelijk. De duurste cilinder die ik kon vinden voor een Colt was 84 euro, maar dat was een veel nieuwer model.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Nou het blijkt een gigantische opgave te zijn om het OEM-nummer te vinden voor dit onderdeel.

Is er niet ergens een site waar je OEM-nummers kunt opzoeken? Googlen levert me Engelse forums op over Galants, geen Colts..?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je zou nog kunnen zoeken op een lancer die is qua dat soort onderdelen t zelfde rond die tijd l.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:13

-tom-562

Oliesjeik

50 euro nieuw ;)
http://www.mijnautoonderd...ng/hulpkoppelingscilinder

Ik weet niet of dit exact jou type is, ik heb bij de auto gekozen voor een 1.5 12V met 66 kW. Maar als je je kenteken op die site invoert, komt exact jou type er uit rollen

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1