Nieuwe Seagate HDD werpt zichzelf uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3nn3k3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Hallo iedereen,ik heb sinds een week of 3 een nieuwe pc en alles werkte goed tot ik
nog een extra HDDke heb bij gestoken.Mobo is Gigabyte GA-Z77x-D3H en nieuwe
schijf is Seagate Barracuda Seagate ST2000DM001 2 TB (SATA 600, Barracuda 7200.14).
Ik heb de schijf aangesloten op de Gsata connectors omdat alleen deze nog vrij zijn.
Nu,soms als ik de schijf wil benaderen loopt men verkenner vast en moet ik men pc terug opstarten.(Win764)
Soms loopt ie gewoon een hele dag goed zonder problemen en soms loopt het al fout bij het opstarten van
men pc en dit zie ik meteen doordat men HDD lichtje van men case gewoon blijft branden(Men os staat op een andere schijf).Als ik dan opnieuw boot gaat ie vanzelf weer goed.Heb ff met HDTune getest,

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/75033548/24-april-2013_16-09.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/75033548/24-april-2013_16-18.png

Ik heb nog geen andere Sata kabel getest omdat ie volgens mij dan toch altijd moet falen of niet?
Gsata Marvell Sata controller drivers zijn geïnstalleerd.
In men Bios stond deze eerst op AHCI en hiermee kreeg ik een icon in men systray om deze schijf
uit te werpen.(hier was het probleem al) Ik heb deze naar IDE gezet omdat dan het icon verdwijnt,ik
geen raid gebruik,geen nood heb om deze schijf uit te werpen en om te testen of het hiermee werd opgelost maar niet dus.Alle hulp zou welkom zijn....Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Ik zou toch eens de kabel vervangen, deze melding geeft namelijk aan dat er communicatiestoornissen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:04
Dat hoeft zeker niet,als ie net wel,geen contact maakt elke keer,dan krijg je dit soort dingen.Ik zou dus wel eerst een andere kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3nn3k3
Ok,ik zal dan om te beginnen is met een andere kabel testen.Ik houd jullie op de hoogte....

[ Voor 8% gewijzigd door s3nn3k3 op 29-04-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3nn3k3
Ok,hier ben ik terug.Ik heb dus de kabel vervangen en tot op heden heb ik
geen problemen meer gehad :s .Het was miss een beetje dom van me om
toch niet eerst eens een andere satakabel te proberen alvorens hier men topic
te plaatsen maar jah..... Hier krijgt Gigabyte van mij dus slechte punten
aangezien het een spiksplinternieuw mobo is en er dus geen defecte kabel
mag bij zitten! Voila,ik hoop dat alles zo blijft draaien dan kan ik weer ff verder :)
In elk geval bedankt voor jullie reactie!

Greetz. s3nn3k3