Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbare MPV voor 5k

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn moeder heeft haar auto aan mijn zus uitgeleend, met als gevolg een gevalletje total-loss :+ Niet haar schuld, en de bak was aan vervanging toe.

Nu wil het geval dat mijn moeder, helaas, niks om auto's heeft. De auto die ze reed was een Scenic uit 2000, haar 4de op rij. De reden dat het er 4 waren, is dat die wagens zeer onbetrouwbaar blijken te zijn, en de roestgaten vallen er letterlijk in waar je bij staat.

Dat was de intro. Mijn moeder heeft nu een nieuwe gevonven, en jawel, een 2000 Scenic. Ik ben daar echt klaar mee, dus wil haar opties geven.

Voorwaarden: 5000,- (om en nabij), ruim (3 kinderen + wagen), liefst hoge zit, en gaarne betrouwbaar(der).

Gevonden door ondergetekende:
  • Citroen Xsara Picasso
  • Renault Scenic (model 2004)
  • Ford C-Max
Heeft iemand nog ideeen, out of the box wellicht. Probleem is dat veel auto's ruim pretenderen te zijn en/of er ruim uit zien aan de buitenkant, maar meestal valt het tegen.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:25

The_Scarabial

MTB for life!

Volkswagen Touran misschien, weet alleen niet of je nog een nette vindt voor 5k€.

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 12:45
Bij de zoektocht naar veel ruimte voor weinig geld zijn wij uitgekomen bij een Opel Combo Tour. Ziet er misschien niet uit, maar de zitruimte vanachter + kofferruimte is fantastisch.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Grandis?

Youtube: DashcamNL

• PWM
  • Niet online
Die valt wel een klasse (en formaat) hoger. Ruimte zat, dat wel :p
-Klimaks- schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:22:
Bij de zoektocht naar veel ruimte voor weinig geld zijn wij uitgekomen bij een Opel Combo Tour. Ziet er misschien niet uit, maar de zitruimte vanachter + kofferruimte is fantastisch.
Ruime stations had ik inderdaad niet aan gedacht. Volgens mij is de 307 SW ook enorm.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toyota Picnic/Corolla Verso?

Betrouwbaarder wordt het niet :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

opel zafira ?
Fiat multipla. het oude model is lelijk maar daarom ook spotgoedkoop :) Het nieuwe is een beetje middle of the road.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
PWM schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:29:
[...]
Ruime stations had ik inderdaad niet aan gedacht. Volgens mij is de 307 SW ook enorm.
Een Combo is geen station hoor, meer een bestelautootje met rondom glas. En zo'n 307 valt mee qua ruimte.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• PWM
  • Niet online
warhamstr schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:31:
[...]

Een Combo is geen station hoor, meer een bestelautootje met rondom glas. En zo'n 307 valt mee qua ruimte.
Zie het nu :p Dacht dat Combo de benaming voor station was bij Opel.

Denk dat zo'n Toyota Verso wellicht wel de beste optie is. Voor 5-6k te vinden, ruim, hoog en betrouwbaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heuveltje schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:31:
opel zafira ?
Fiat multipla. het oude model is lelijk maar daarom ook spotgoedkoop :) Het nieuwe is een beetje middle of the road.
Het moest ook betrouwbaar he! :)

Hoewel het volgens mij met de multipla nog wel meeviel.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik mis de Zafira op het lijstje. Ook een Toyota Avensis Verso zou een optie kunnen zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:51:
Ik mis de Zafira op het lijstje. Ook een Toyota Avensis Verso zou een optie kunnen zijn.
En de rest van het topic?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ha, ik had dezelfde keuzes maar dan met een iets ruimer budget:

Familie auto; waar rekening mee houden, tips&trics

Aantal zijn er hier al genoemd, maar ik zie bijv. een C4 Grand Picasso er niet bij zitten. Die heb je ook wel (ouder model) voor rond de 5k

Xbox Live ID:Notna8310

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Mazda Premacy, Toyota Corolla Verso

Vaak bu'j te bang!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-11 20:01
Mitsubishi Space Wagon (derde generatie), Ford Galaxy?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben geen mod maar persoonlijk mis ik nog wel een aantal parameters :P

1. Wat mag max. de kilometerstand zijn?
2. Hoeveel km/per jaar?
3. Benzine of diesel?
4. Zijn er een aantal opties die minimaal gewenst zijn (airco bijv.)
5. Trekhaak ja/nee
6. Hoe vlotjes moet de auto optrekken? (pk's, nm etcetra)
7. Vrouwen -> KLEUR?
8. Over welke leeftijd kinderen hebben we het hier? Moeten er echt 3 zitjes naast elkaar of is het een mix?
9. 5 of 7 zitplaatsen?
10. Wat is het budget per maand? etcra (mrb, verzekeringspremies)
11. Hoeveel moet de auto ongeveer gemiddeld rijden? (brandstofkosten)

Betrouwbaar is in mijn optiek een lastige te bepalen.. en moet je per auto bekijken. Is geen peil op te trekken. Maar in mijn optiek is dit ook het laatste wat je moet gaan bepalen.. eerst bekijken wat is wenselijk en wat niet.. zie lijst hierboven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07
Stilo Multi Wagon? Fiat diesels zijn top. Je zit wat hoger en de kofferbak is enorm. Voor mij de ideale kruising tussen een MPV en een wagon.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1