Hulp moederbord kiezen HP pavilion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514177

Topicstarter
Mijn moederbord is kapot. Ik heb een hp pavilion dv-7 1110ed

CPU-type AMD Athlon X2 QL-62
Moederbordchipset AMD M780G
Geheugengrootte 3GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Hardeschijftype 5400rpm
Opslagcapaciteit 320GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL

Waar moet ik op letten? Moet het een HP m oederbord zijn? Kan iemand advies geven?

Hartelijk dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Er moet een orgineel moederbord in. Je kan het opsturen naar HP (best2Serve) of je kan kijken of je ergens een orgineel moederbord hiervoor kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens op ebay kijken (en dan bij voorkeur ebay.de) voor een replacement als je 'm er zelf in wilt zetten.
Op Youtube kun je vaak prima disassembly filmpjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511047

Bij dat soort laptops heb ik weleens toetsenborden vervangen, dat is qua kosten nog te doen. Maar een compleet mobo lijkt me kostentechnisch niet meer zo handig... Je moet een origineel mobo hebben en kun je dat er dan zelf inzetten? Een laptop mobo vervangen is een stukje lastiger dan een pc mobo vervangen.

Als je het niet zelf kan dan zou ik er niet eens aan beginnen, beter een andere laptop kopen al dan niet 2e hands. Als je het wel zelf kan, zou ik er nog niet eens aan beginnen vanwege de kosten, tenzij je er met minder dan 200 euro mee weg komt (maar dat betwijfel ik) en de laptop verder nog tiptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik had gehoop het zelf te vervangen, want met youtube film kom je heel eind. Alleen wist ik niet goed of ik ook ander moederbord erin kon plaatsen daat HP deze zelf maakt voor hun laptops.

Misschien is een andere laptop wel beter, om te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:10
Voor een moederbord van dat model betaal je al gauw 200-250$.
De vraag is of dat wel loont voor een laptop uit 2008/2009.

Tegenwoordig heb je vanaf 500€ al een leuke laptop als je niet al te hoge eisen stelt aan bijvoorbeeld grafische power.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511047

Hoe weet je trouwens dat het mobo vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem laten nakijken, want eerst startte hij niet meer op.
Nu gaat hij wel aan, maar loopt of tijdens opstarten vast, of vlak daarna. Wordt tevens ook erg warm.

HDD is prima in orde.

Ik heb que hardware weinig verstand, maar ik kan aannemen dat ze gelijk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Anoniem: 514177 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:00:
Ik heb hem laten nakijken, want eerst startte hij niet meer op.
Nu gaat hij wel aan, maar loopt of tijdens opstarten vast, of vlak daarna. Wordt tevens ook erg warm.
Al geprobeerd met een busje perslucht de boel eens schoon te blazen, kan goed zijn dat er teveel stof inzit waardoor de boel thermisch uitvalt.

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmmmm. dat is proberen waard!!! dank voor de tip
Pagina: 1