Ik ben op zoek naar een laptop/ultrabook omdat ik binnenkort gedurende een half jaar op twee plaatsen tegelijk woon en mijn desktop op dat moment niet voldoet.
Doel:
- Flexibele werkplek
- Ik werk aan een promotieonderzoek en maak daarbij gebruik van Dragon Naturally Speaking (spraakherkenningssoftware) en Kwalitan (kwalitatief analyse programma). Ik denk dat beide programma's niet bijzonder veel eisen stellen aan een computer maar het is wel belangrijk dat ze soepel lopen.
- Verder gebruik ik de laptop vooral voor Office
- Onderweg HD films kijken
Budget:
max. 1000,-
Voorkeuren:
- Scherm van 13/14 inch zodat het prettig werkt maar in mijn tas past.
- Degelijke ultrabook die tegen een stootje kan
- < 2 kg
- Lange accuduur
- Intelcore i5 of meer
Als ik bij pricewatch mijn voorkeuren ingeef kom ik uit op een Zenbook (UX32VD-R4002H / UX32VD-R3001H / Asus Zenbook UX32VD-R3001V) die op sommige punten verschillen maar in mijn ogen toch ook veel op elkaar lijken.
Mijn vragen:
- Is een Zenbook inderdaad een goede/de beste optie?
- Welke is voor mij de beste?
- Zijn er nog (goedkopere) alternatieven voor mijn wensen?
Alvast bedank!
Doel:
- Flexibele werkplek
- Ik werk aan een promotieonderzoek en maak daarbij gebruik van Dragon Naturally Speaking (spraakherkenningssoftware) en Kwalitan (kwalitatief analyse programma). Ik denk dat beide programma's niet bijzonder veel eisen stellen aan een computer maar het is wel belangrijk dat ze soepel lopen.
- Verder gebruik ik de laptop vooral voor Office
- Onderweg HD films kijken
Budget:
max. 1000,-
Voorkeuren:
- Scherm van 13/14 inch zodat het prettig werkt maar in mijn tas past.
- Degelijke ultrabook die tegen een stootje kan
- < 2 kg
- Lange accuduur
- Intelcore i5 of meer
Als ik bij pricewatch mijn voorkeuren ingeef kom ik uit op een Zenbook (UX32VD-R4002H / UX32VD-R3001H / Asus Zenbook UX32VD-R3001V) die op sommige punten verschillen maar in mijn ogen toch ook veel op elkaar lijken.
Mijn vragen:
- Is een Zenbook inderdaad een goede/de beste optie?
- Welke is voor mij de beste?
- Zijn er nog (goedkopere) alternatieven voor mijn wensen?
Alvast bedank!