advies game pc

Pagina: 1
Acties:

• duon1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 12:04
ik wil binnenkort een game pc gaan bouwen waarmee ik crysis 3 en toekomstige games voorlopig nog op max mee kan spelen (ook in 3d), ook wil ik gaan overclocken en eventueel later een tweede videokaart inbouwen.
nu heb ik al het een en ander bij elkaar gezocht:(dit is een link naar het winkelwagentje, want ik weet niet hoe ik producten in kan voegen in een topic)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B279720%5D=1&product%5B500991%5D=1&product%5B564541%5D=1&product%5B547626%5D=1&product%5B563663%5D=1&product%5B403637%5D=1&product%5B563526%5D=1&product%5B534786%5D=1

nu ben ik benieuwd naar de volgende punten:
kan de gekozen voeding dit(de huidige configuratie, oc, en crossfire) aan?
is de gekozen koeling een geschikt voor overclocken?(in de ruimte waar de pc komt te staan word het zomers een graad of 30/35)

eventuele andere adviezen voor verbetering zijn ook welkom, over bijvoorbeeld de ssd of het ram geheugen.

• duon1992
bijna vergeten: mijn budget gaat tot maximaal 1400euro

• dionlegierse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-01 13:09
ik zou een iets lagere voeding pakken rond de 550w tot 650w en een lagere capaciteit ssd pakken voor de OS met daar naast een HDD van 500GB tot 1TB voor games enzo.
de rest van de build is voor je uitgave limiet naar mijn mening wel goed en kan zeker hogere games op max aan, maar van koeling en overclocken weet ik niet veel.

Verwijderd

Een AMD CPU van 180 euro ? Een moederbord van 210 euro ?

Doe jezelf een plezier, en koop een Intel CPU. De nieuwe Haswell processoren komen over 5-6 weken uit. Als je het uit kunt houden, koop dan een Haswell 4-core i5 (zonder HyperThreading). De opvolger van de i5-3570K. Een fatsoenlijk moederbord met de nieuwe chipset (de opvolger van de Z77 chipset).

Op het moment kost een i5-3570K met een ASRock Z77 Extreme 4 mobo zo'n 210+120=330 euro. Daar heb je meer aan dan die AMD combinatie van 390 euro. Ik vermoed dat de Haswell versie iets duurder (en iets sneller) zal zijn.

Dure moederborden geven niet meer frames/seconde. Ze geven je mogelijkheden om nog meer harde schijven en SSDs in te bouwen (10 ipv 6 of zo). 3 Of 4 kaarten in CF/SLI, ipv 2. Is dat 90 euro extra waard ? (Niet naar mijn mening).

Je gekozen videokaart is prima. (En AMD videokaarten werken net zo goed (zo niet beter) met Intel CPUs als AMD cpus of moederborden. Dus daar hoef je je niet druk om te maken).

PSU, kast, memory, is een kwestie van keuze. En waar welke de beste prijs heeft. Daar kunnen anderen niet zo veel over zeggen.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 01:18:
Een AMD CPU van 180 euro ? Een moederbord van 210 euro ?

Doe jezelf een plezier, en koop een Intel CPU. De nieuwe Haswell processoren komen over 5-6 weken uit. Als je het uit kunt houden, koop dan een Haswell 4-core i5 (zonder HyperThreading). De opvolger van de i5-3570K. Een fatsoenlijk moederbord met de nieuwe chipset (de opvolger van de Z77 chipset).

Op het moment kost een i5-3570K met een ASRock Z77 Extreme 4 mobo zo'n 210+120=330 euro. Daar heb je meer aan dan die AMD combinatie van 390 euro. Ik vermoed dat de Haswell versie iets duurder (en iets sneller) zal zijn.

Dure moederborden geven niet meer frames/seconde. Ze geven je mogelijkheden om nog meer harde schijven en SSDs in te bouwen (10 ipv 6 of zo). 3 Of 4 kaarten in CF/SLI, ipv 2. Is dat 90 euro extra waard ? (Niet naar mijn mening).

Je gekozen videokaart is prima. (En AMD videokaarten werken net zo goed (zo niet beter) met Intel CPUs als AMD cpus of moederborden. Dus daar hoef je je niet druk om te maken).

PSU, kast, memory, is een kwestie van keuze. En waar welke de beste prijs heeft. Daar kunnen anderen niet zo veel over zeggen.
Grotendeels mee eens maar een voeding kan ik wel degelijk iets over zeggen. Voor één videokaart is een XFX 550 watt voldoende. Omdat je 3D wilt spelen zou ik trouwens een iets betere videokaart halen een GTX 670 of 680 bijvoorbeeld. Koeling is nu erg overpowered, neem gewoon een pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition meer dan voldoende om ook flink mee over te klokken en een stuk minder prijzig.

Ryzen 3600 - GTX1060

• duon1992
mobo is inderdaad duur, maar icm met een mobo van 120euro (zoals er gesteld word met een i5) ben ik met intel alsnog meer gel kwijt voor een cpu die qua prestaties, afhankelijk van de gebruikte benchmark tools, gelijk is aan de fx-8350

zelf ben ik van amd altijd een goede prijs kwaliteit verhouding gewend en heb er ook goede ervaringen mee heb nu een anthlon x2 4000+ en phenomx4 9550 ,beide hebben mij tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
(stiekem was ik al een beetje bang dat er commentaar zou komen op mijn keuze voor amd)

is het met nvidea kaarten niet zo dat je alleen kan gamen in 3d met een nvidea 3d kit?? ik wil namelijk mijn lg 3d tv gebruiken.
Voor één videokaart is een XFX 550 watt voldoende.
dit klopt maar ik wil ook de mogelijkheid open houden voor een tweede videokaart(dit staat ook in mijn eerste post)

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04-2025
als je een hd7950 wil kan je beter een goedkopere uitzoeken. alle hd7950's zijn precies hetzelfde op de koeler na. het heeft echt geen zin om er een van 300 euro te kopen als ze ook voor 260 euro te koop zijn. bovendien heb je voor 340 euro een 7970. crossfire raad ik af vanwege microstutter/runt frames. wat gryz zegt klopt helemaal, het enige dat dat RoG mobo beter kan dan enig andere mobo is extreem overklokken. als je echt 5GHz+ wil gaan, anders heeft het geen zin. Ik ben het niet met Daanieyel eens dat de koeling OP zou zijn. hoe lager de temps hoe beter! en ik zou er nog een HDD in gooien, die SSD zit vol voor je het weet.
Pagina: 1