Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Eerst even situeren, ik ben een Oracle man, werk met databases op Linux servers en voel me thuis achter de consoles van een zoemend serverrack in een serverruimte. Even illustreren, mijn all-time-favourite editor is vi, en daar gebruik ik op heden zelfs de Windows versie van.

Mijn telefoon is een vijf jaar oude Nokia, die het nog prima doet. Ik kan er mee bellen, SMS-en en foto's nemen. Prima.

Ik weet niks van smart phones en tables en ze interesseren me ook geen zier. Al vaak een Blackberry of iPhone of iPad aangeboden gekregen van mijn bedrijf maar steeds geweigerd. Ik heb die dingen niet nodig. Met mijn Noka en HP laptop met RDP-connecties naar mijn VMs ben ik gelukkig.

Nu krijg ik wel steeds meer vragen naar integratie met smartphones en iPads en binnenkort kan ik er niet meer onderuit. Ook vandaag een indrukwekkende "demonstratie" gekregen van een vriend met een iPad & Skype en mijn interesse is toch, voor de eerste keer, een heel klein beetje geprikkeld.

Nu lees ik uiteraard diverse vakbladen en daar staan uiteraard steevast artikels over smartphones en tables en apps en what not in, maar die sla ik steevast over. Om die met terugwerkende kracht te gaan lezen, is onmogelijk. Ik ben dus op zoek naar een online "Complete idiot's guide to smartphones & tablets" die mij een overzicht geeft van waar het nu precies allemaal over gaat. Om een idee te geven: ik heb geen idee wat het verschil tusen iOS en Android is en heb nog nooit een iPad in mijn handen gehad, laat staan een iPhone. Swipen kan ik niet mee overweg. De half-en-half touchscreen smartphone van mijn vrouw kan ik niet "opnemen" want dat geswipe lukt niet.

Iemand een idee waar ik zo'n "guide" kan vinden??

Ook, is er zo'n soort "emulator" waardoor ik een android toestelletje zou kunnen "draaien" onder mijn vertrouwde Win7 om eens een idee te krijgen waar nu zo allemaal om gaat?

Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door demichel op 28-04-2013 23:50 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Ja er is zo'n emulator. Maar kun je niet beter even langs een winkel gaan en daar wat toestellen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Startups schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:50:
Ja er is zo'n emulator. Maar kun je niet beter even langs een winkel gaan en daar wat toestellen proberen?
Absoluut niet. Ik huiver al van het idee een puisterige Mediamarkt student voor me te krijgen die niks liever wil dan me zo snel mogelijk met zo weinig mogelijk moeite & uitleg het toestel te verkopen dat op dat moment het snelste de deur uit moet in de winkel.

Ik wil me ook gewoonweg niet zo'n ding aanschaffen. Ik heb er geen nood aan. Ik wil voorlopig gewoon weten waar het over gaat zodat ik mijn interne klanten van antwoord kan dienen als ze weer eens komen met hun iPads en Iphones en I-what-not waarmee ze mijn Oracle databases hopen te benaderen. Later word ik misschien wel overtuigd en laat ik me door mijn bedrijf zo'n ding aanpraten.

[ Voor 7% gewijzigd door demichel op 28-04-2013 23:53 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
demichel schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:52:
[...]

Absoluut niet. Ik huiver al van het idee een puisterige Mediamarkt student voor me te krijgen die niks liever wil dan me zo snel mogelijk met zo weinig mogelijk moeite & uitleg het toestel te verkopen dat op dat moment het snelste de deur uit moet in de winkel.

Ik wil me ook gewoonweg niet zo'n ding aanschaffen. Ik heb er geen nood aan. Ik wil voorlopig gewoon weten waar het over gaat zodat ik mijn interne klanten van antwoord kan dienen als ze weer eens komen met hun iPads en Iphones en I-what-not waarmee ze mijn Oracle databases hopen te benaderen. Later word ik misschien wel overtuigd en laat ik me door mijn bedrijf zo'n ding aanpraten.
http://developer.android.com/sdk/index.html

Ok hier de officiele emulator, maar voor telefoons moet je ook niet naar de mediamarkt.
Bovendien, kun je in de winkel die toestellen live zelf uitproberen, en als er een verkoper is zeg je gewoon "ik heb geen hulp nodig" een hands-on zegt meer dan die artikelen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[message]demichel schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:52[/message]:
Nou nou, de vooroordelen spatten er vanaf :D . Je kunt toch gewoon een kennis of vriend vragen of je zo'n ding mag lenen? Nu lijkt het er erg op dat je het op een presenteerschaaltje aangeboden moet krijgen, ipv dat je er zelf een beetje inzet voor toont.

Er staan in de boekhandels speciale tijdschriften voor Android, Apple iOS etc, die gericht zijn op beginners en veel uitleg geven. Zie http://www.android-magazine.nl/, kosten een tientje of zo. Verder zijn er ook zat websites. Wat heb je zelf al gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-04-2013 00:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
gambieter schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:57:
[...]

Nou nou, de vooroordelen spatten er weer vanaf :D . Je kunt toch gewoon een kennis of vriend vragen of je zo'n ding mag lenen? Nu lijkt het er erg op dat je het op een presenteerschaaltje aangeboden moet krijgen, ipv dat je er zelf een beetje inzet voor toont.

Er staan in de boekhandels speciale tijdschriften voor Android, Apple iOS etc, die gericht zijn op beginners en veel uitleg geven. Kosten een tientje of zo. Verder zijn er ook zat websites. Wat heb je zelf al gedaan?
Whoops, Gambieter, I did it again. sorry Deze namiddag geheel onverwacht to eventjes zwaar onder de indruk van die iPad/Skype (incl video!) demonstratie, waardoor ik uiteraard weer een plotse opstoot van adrenaline & enthousiasme krijg en die piste wil inslaan. Even googlen lever me 125 duizend miljard links op en die éne die ik nodig heb vind ik niet binnen de 85 jaar surfen. Dus werp ik even en visje uit, er is altijd een Tweaker die het gouden antwoord kan leveren waar ik wat mee kan.

Een toestel lenen van een vriend zie ik niet zitten, ik ken er helemaal niks van en zo'n duur speeltje wil ik niet "kapot" maken of "ontregelen" - en geloof me, hoe gebruiksvriendelijk die Apple zooi ook is, ik kan die binnen het kwartier compleet blokkeren.

Ook zijn er 125 miljoen websites maar die zijn meestal vanuit het standpunt van de "reeds ingewijden". Ik herhaal, ik heb nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad, letterlijk.
Dank !!! (voorlopig nog getypt op mijn ouwe HP laptop, straks misschien iPad gewijs getouchscreend)

[ Voor 9% gewijzigd door demichel op 29-04-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de link http://www.android-magazine.nl/. Dat is precies wat je zoekt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zijn het dan niet twee verschillende zaken die je te weten probeert te komen? De bediening en wat mensen in apps etc. zien, en als tweede hoe klanten en collega's met hun mobiele apparatuur jouw databases etc. een beroep doen?

Hoewel Android, iOS, Blackberry en Windows Phone zeker van elkaar verschillen, is het misschien verder een idee om in de iTunes store de videopodcast van Apple te downloaden en bekijken.
Dat is deze: https://itunes.apple.com/...ne-quick-tips/id377269009 . Zorg er wel voor dat iTunes geïnstalleerd staat op de computer. Voor het geval je niet bekend bent met iTunes en de iTunes website: het makkelijkst is om de link te openen in de browser en te klikken op "subscribe" / "abonneren", wat onder de afbeelding iPhone Quick Tips staat (links).

De filmpjes zijn redelijk hap-snap, maar bieden wel een zeer visuele (en daarmee to-the-point / eenvoudige) presentatie van een behoorlijk aantal functies van iOS en hoe deze zakelijk gebruikt kan worden.

edit: overigens: waar haal je rond twaalven nog zoveel energie vandaan, om zo snel zo'n energiek stuk te typen?!

[ Voor 18% gewijzigd door Bluepenguin op 29-04-2013 00:07 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

demichel schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:01:
Er is altijd een Tweaker die het gouden antwoord kan leveren waar ik wat mee kan.
Van een Tweaker wordt er wel meer verwacht dan 'n visje uitgooien en wachten op antwoord...
Ik wilde wel wat linkjes opzoeken of wat tips (in mijn ogen geven) maar met zo'n reactie, kom op zeg :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is toch meer iets voor in de Smartphone hoek van het forum. Hoewel we daar geen algemeen deel hebben zet ik deze even door naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

demichel schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:46:

Al vaak een Blackberry of iPhone of iPad aangeboden gekregen van mijn bedrijf maar steeds geweigerd. Ik heb die dingen niet nodig.
Blijkbaar wel want anders kun je niet bijblijven in je vakgebied. Vraag het je werkgever.

Uit een boekje of met een emulator leer je niet hoe gebruikers er in het dagelijks leven mee om gaan. Gewoon in huis halen en zelf een tijdje in de praktijk gebruiken. Roepen dat je er niet mee om kan gaan en je het kapot maakt is grote onzin... je bent een ITer terwijl elke idioot tegenwoordig een smartphone of tablet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tom schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:06:
Roepen dat je er niet mee om kan gaan en je het kapot maakt is grote onzin... je bent een ITer terwijl elke idioot tegenwoordig een smartphone of tablet heeft.
Inderdaad. Zelfs met een tweedehands telefoontje kan je al oefenen en leren, en dat kost geen honderden euro's. Ik heb toendertijd mijn ZTE Blade hiervoor gekocht. Een beetje IT-er is flexibel genoeg om niet als een n00b user alles kapot te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nog niet genoemd, maar veel boekwinkels / sigarenboeren hebben schappen vol met boekjes als "iPad voor senioren" en "maak kennis met uw iPhone/Android/whatever.
Dus loop anders morgen een Bruna binnen, leg een tientje op tafel en ga met zoiets http://www.bruna.nl/boeke...789043027755#.UX2d4r7CTIU de deur uit. En dat boekje is gewoon een voorbeeld, verder niets bijzonders of bijzonder aan te raden.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Bluepenguin schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:12:
Nog niet genoemd, maar veel boekwinkels / sigarenboeren hebben schappen vol met boekjes als "iPad voor senioren" en "maak kennis met uw iPhone/Android/whatever.
Dus loop anders morgen een Bruna binnen, leg een tientje op tafel en ga met zoiets http://www.bruna.nl/boeke...789043027755#.UX2d4r7CTIU de deur uit. En dat boekje is gewoon een voorbeeld, verder niets bijzonders of bijzonder aan te raden.
Mmm, uitstekend idee, "iPad voor senioren", misschien is dat exactly wat ik nodig heb om me op weg te helpen mijn "interne klanten" te begrijpen als ze staan te zwaaien met hun I-rommel terwijl ik 1000 keer liever inlog op de consoles van mijn servers dan te luisteren naar de gibberish over Android en what not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In een boek staat heel veel info en daarbij ook heel veel onnodige info die je niet gebruikt. Dan leer je er nog niet veel van. Sowieso leer je meer van doen dan van lezen.

Ga anders naar een winkel en probeer de iPad en een Note oid uit. Dan weet je hoe Android en iOS werken. Dat het op een tablet is ipv een telefoon maakt weinig uit.

Mijn huidige telefoon is een Galaxy S3. Toen de telefoon bij mij binnenkwam had ik nog nooit echt met Android gewerkt. Na een avondje prutsen en wat dingen opzoeken via Google kon ik ermee werken. Nog geen 2 weken later heb ik er een Custom ROM opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Waar ik nog niet helemaal achter ben, wil je dit voornamelijk voor je werk doen, of wil je zelf iets aanschaffen?

[ Voor 18% gewijzigd door Startups op 29-04-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Eerlijk gezegd zijn die mobiele besturingssystemen niet zo moeilijk om te gebruiken, iOS is ruw gezegd puur een computer zonder launcher ( Start in Windows ) en iedere toepassing krijgt in iOS zijn eigen icoon.

Stel je een vol bureaublad vol met iconen? Dat is wat iOS ongeveer is, niks moeilijks aan en apps installeren doe je vanuit de appstore, maar iOS is een dictatuur onder de mobiele besturingssystemen, dus vergeet het maar met torrents downloaden, een N64 emulator en ga zo maar door, Apple bepaald ruwweg gezegd welke software en functionaliteit jij kunt gebruiken.

Android daartegen heeft wel een launcher ( Start in Windows ) en op de thuis schermen kun je ook Widgets zetten enzo, kwam apps verschilt de werking van iOS en Android trouwens weinig, het is meer dat Android meer functionaliteit heeft, bij gebrek aan een notebook heb ik eens op mijn Nexus 7 video's geconverteerd omdat mijn TV ze anders niet deed afspelen, probeer dat maar eens met iOS.

En je hebt al een Android telefoon voor drie tientjes ( Niet in Nederland ), ik heb zoiets voor mijn moeder gekocht, whatsapp erop gezet en facebook enzo, dat gaat niet op een dumbphone.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 29-04-2013 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Startups schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:30:
Waar ik nog niet helemaal achter ben, wil je dit voornamelijk voor je werk doen, of wil je zelf iets aanschaffen?
Voor mijn werk. Ik heb helemaal geen enkele interesse om me zo'n ding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

13art

Moderator Mobile
We verwachten wel dat je iets meer doet dan alleen je hengel uitwerpen en wachten tot er een vis aan gedaan wordt. Specificeer je zoekopdrachten eens wat meer, dan kom je ook niet op 'weet-ik-hoeveel' links uit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1