AM3+ moederbord met 4 FAN poorten

Pagina: 1
Acties:

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-02 17:44
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen, en als kast neem ik een corsair 200r, met 2 fans, die ik ga uitbreiden naar 4.

Nu is mijn vraag. Welke am3+ moederborden zijn er die dat hebben. En waar kan ik kijken hoeveel Fans een moederbord aan kan? En hoe zit dat nou, met het vermeerdere met Fan-controllers.

Het moederbord wat ik in gedachte had was: ASRock extreme 3, of ASRock Pro3.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

met vriendelijke groet pjotter32

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Fan poorten?

Een fan loopt op 12 volt en verbruikt verder weinig. Je kan zoveel fans aansluiten als je wil, op 12 volt.

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Bekijk de handleiding. ;) ftp://europe.asrock.com/manual/990FX%20Extreme3.pdf
Op pagina 12 zie je dat er 2 aansluitingen zijn voor de CPU en 2 voor overige fans bij de ASRock 990FX Extreme3. Met een fan controller is dat natuurlijk uit te breiden. Je kan dus heel je kast met fans behangen. ;)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Er zijn ook verloopjes die je aan een molex stekker kan hangen, en waar dan 12V of 5V af komt (vaak 2 van elks). Ze zijn dan wel niet PWM gemoduleerd, maar op 5V zijn ze wel stil.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou me niet bezig houden met zoeken naar een bord met vier fan-aansluitingen:
De Grid fan hub kan op een willekeurige plaats aan de binnenkant van de behuizing worden geplaatst. Hij is aan te sluiten middels ofwel een meegeleverde 20 cm lange Molex naar 3-pin aansluiting, of direct op het moederbord of fancontroller met de eveneens bijgesloten 20 cm lange 3-pin female naar 3-pin female kabel. Vervolgens kunnen er tot maarliefst 10 ventilatoren op het kastje worden aangesloten. Het kastje is mat zwart afgewerkt en voorzien van witte LED-verlichting.
http://www.nzxt.com/new/products/case_accessories/grid

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg