Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
* gambieter heeft het bod op een Brits huis geaccepteerd gekregen *O*

Da's mooi, maar daar komen financien bij. Omdat ik na mijn emigratie mijn Nederlandse huis heb verkocht met een leuke winst (net op tijd!) en ik al een mooi tegoed had opgebouwd, staat er een stevig bedrag op Nederlandse spaarrekeningen. Die wil ik nu grotendeels verzilveren en gebruiken voor de aankoop van het nieuwe huis, om zo de eventueel benodigde hypotheek laag te houden. Aangezien er in het VK geen hypotheekrenteaftrek is of andere belastingverlagende mogelijkheden, krijg je gewoon een annuiteitenhypotheek en dan is lager beter. Zeker daar ik weiger met aandelen te werken, en de spaarrente niet echt hoog te noemen is (al is de NL rente nog een stuk beter dan de VK rente, ik krijg hier zo goed als niets aan rente op spaartegoeden!). Gezien de stabiliteit van banken tegenwoordig ( :+ ) wil ik een eventueel Cyprus-scenario vermijden en een stevig deel van mijn tegoeden omzetten in een huis :) .

Dat betekent dat ik binnenkort mijn gelden moet gaan overmaken naar mijn Britse HSBC rekening, vanaf mijn Nederlandse ING rekening. Nu ben ik gaan kijken naar de kosten van overmaken, en dat is minder duidelijk dan ik het graag zou hebben.

Eerst de ING: Overmaken naar het buitenland, via een SEPA.
Europabetaling: Snel en kosteloos maximaal € 50.000 overschrijven naar een Betaal- of bankrekening binnen Europese Economische Ruimte
Wereldbetaling: Snel en voordelig geld overschrijven naar een Betaal- of bankrekening binnen of buiten de Europese Economische Ruimte
Bij de Europabetaling staat:
Voorwaarden gratis geld overmaken en ontvangen
- Gebruik IBAN en BIC
- Bedrag alleen in euro’s
- Maximaal € 50.000
- Alleen betalingen naar een bankrekening binnen de EER* (VK is daar onderdeel van)
[...]
Uw Europabetaling wordt altijd met de kostenverdeling Shared Cost (SHA) verwerkt**. Dit betekent dat de kosten gedeeld worden tussen betaler en ontvanger. Voor een Europabetaling berekent de ING u geen kosten. Wel berekent de bank waarnaar u geld overmaakt soms kosten. Deze kosten betaalt de ontvanger. Of een bank geld in rekening brengt en hoeveel verschilt per bank en land.
OK, als ik het dus als pakketjes van max €50,000 doe, dan kost me dat geen extra geld bij de ING als verzendende bank, alleen de wisselkoers zal natuurlijk niet de meest gunstige zijn. Soit.

Dan de ontvangende bank, de HSBC. Die lijkt zich op vooral te richten op het doen van een betaling, niet op de kosten van het ontvangen van een SEPA. Na een beetje zoeken kom ik op deze pdf uit, die suggereert dat de kosten voor een transactie over de £100 er £8 wordt gerekend. Maar niet duidelijk of dat 8% is, of £8 voor het totaal.

Nu ga ik natuurlijk contact opnemen met de beide banken om dit wat duidelijker te krijgen, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het gaat om particuliere betalingen, niet om zakelijk, en dan zijn de regeltjes nog wel eens wat anders :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Enige wat ik even specifiek na zou vragen bij je eigen bank is of ze ook de AFM oid op de hoogte moeten stellen van dit soort bedragen. Ik kan me nog herinneren dat toen wij voor onze hypotheek het e.e.a. over lieten boeken, we van de notaris een soort van "anti-fraude" verklaring moesten tekenen, tegen witwassen enzo.
Having said that: neem vooral ook even contact op met een lokale notaris. Die kunnen dit soort zaken haarfijn uitleggen. Het kan wel eens makelijk zijn om e.e.a. via een notaris te doen trouwens. Je bank zal er niet blij mee zijn dat je ineens een paar keer 50k wegsluist (als dat al zomaar mag, zie algemene voorwaarden van je rekening). Als iets via een notaris loopt en het om een huis gaat wordt het mogelijk ineens een stukje makkelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wegsluizen klinkt zo negatief ;) . Maar inderdaad, zeker dingen om op te letten aan beide kanten van de Noordzee :)

De NL Belastingdienst weet van mijn spaartegoeden daar ik ze toendertijd gevraagd heb of ik belastingplichtig was in Nederland, en het antwoord was nee. Ik moet inderdaad hier gaan praten met de bank om te voorkomen dat het als witwassen/fraude kan worden gezien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Ik zou gewoon een klein bedrag, bijvoorbeeld 200 Eur, naar je Britse tegenrekening storten en kijken wat er gebeurt, hoe lang het duurt, tegen welke wisselkoersen enz. Ik heb een paar keer bedragen (niet zo groot als jou, 10..20K) overgemaakt naar een Belgische rekening van mij, en ik werd vooral nerveus van de doorlooptijd, het geld was een dag of vier van de aardbodem verdwenen.

Houd er rekening mee dat je van een ING consumentenrekening max 50.000 per dag mag wegstorten. Bij zakelijke rekeningen geldt die beperking niet.
Verder zal iedere transactie van meer dan 15.000 (of 10.000, ben het exacte bedrag vergeten) automatisch worden aangemeld bij de autoriteiten die vervolgens besluiten of ze dit gaan onderzoeken. Ik heb het een paar keer gedaan, ook naar het buitenland dus, en niets van gemerkt. Let wel, de bank gaat dat niet zelf onderzoeken, het zijn de veiligheidsdiensten en belastingdiensten die ermee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Free rider schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:16:
Ik zou gewoon een klein bedrag, bijvoorbeeld 200 Eur, naar je Britse tegenrekening storten en kijken wat er gebeurt, hoe lang het duurt, tegen welke wisselkoersen enz. Ik heb een paar keer bedragen (niet zo groot als jou, 10..20K) overgemaakt naar een Belgische rekening van mij, en ik werd vooral nerveus van de doorlooptijd, het geld was een dag of vier van de aardbodem verdwenen.
Da's inderdaad een goed idee, meten is weten :)
Houd er rekening mee dat je van een ING consumentenrekening max 50.000 per dag mag wegstorten. Bij zakelijke rekeningen geldt die beperking niet.
Ja, dat zouden dan een paar gekke dagen zijn ;)
Verder zal iedere transactie van meer dan 15.000 (of 10.000, ben het exacte bedrag vergeten) automatisch worden aangemeld bij de autoriteiten die vervolgens besluiten of ze dit gaan onderzoeken. Ik heb het een paar keer gedaan, ook naar het buitenland dus, en niets van gemerkt. Let wel, de bank gaat dat niet zelf onderzoeken, het zijn de veiligheidsdiensten en belastingdiensten die ermee aan de slag gaan.
Daar ben ik aan de NL-kant niet bang voor; mijn rekening staat al sinds 2007 op mijn Britse adres. Ik vermoed wel dat men aan de Britse kant erg geinteresseerd zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31

DDX

Misschien dat je bank je gaat bellen als je opeens een erg hoog bedrag gaat over maken terwijl je dat normaal gesproken nooit doet.
Heb ik ook paar keer gehad met creditcard betaling die afweek van normale bestedingspatroon.

Misschien handig om gewoon vantevoren even je bank te bellen om te vragen hoe/wat ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
DDX schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:49:
Misschien handig om gewoon vantevoren even je bank te bellen om te vragen hoe/wat ?
Oh, dat zal ik zeker doen. Een deel van mijn geld staat bij de ABN, maar daar heb ik een ING tegenrekening bij (zo graag wilden ze me als klant hebben :p ). Daar zal ik mogelijk zelfs voor naar Nederland moeten komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
gambieter schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:41:
Daar ben ik aan de NL-kant niet bang voor; mijn rekening staat al sinds 2007 op mijn Britse adres. Ik vermoed wel dat men aan de Britse kant erg geinteresseerd zal zijn ;)
Dat zou niet best zijn, de voornaamste reden van de controles is terrorisme-bestrijding!

De belastingdienst zal waarschijnlijk niet meer mee doen dan een notitie maken, en bij de controle van jouw aangifte gaan ze eens kijken of die tegoeden erbij staan. Ofwel, zolang je geen aangifte over 2013 doet zullen ze niets doen.
Let wel - ik ken het Britse belastingstelsel niet, maar ik stel me zo voor dat ze ook daar werken met een aangifte van de belastingplichtige ná het einde van het belastingjaar, die door de belastingdienst wordt verwerkt waarna de uiteindelijke belastingaanslag wordt opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Free rider schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:15:
Dat zou niet best zijn, de voornaamste reden van de controles is terrorisme-bestrijding!
Ook witwassen en georganiseerde misdaad toch? :)
Let wel - ik ken het Britse belastingstelsel niet, maar ik stel me zo voor dat ze ook daar werken met een aangifte van de belastingplichtige ná het einde van het belastingjaar, die door de belastingdienst wordt verwerkt waarna de uiteindelijke belastingaanslag wordt opgesteld.
Ik heb hier nog nooit een belastingaangifte gedaan, dat is niet standaard. Er is ook niet zo'n ingewikkeld systeem met aftrekposten zoals in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meeste banken vragen een paar tientjes (een vast bedrag of 1-2 promille met max van een paar tientjes) voor het ontvangen van geld in vreemde valuta. Zal inderdaad om £8 per overboeking gaan.

Voor de zekerheid: Is de britse belastingdienst op de hoogte van je NL spaarrekening? (in verband met mogelijke belasting op de rente die het heeft gegenereerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
beat schreef op maandag 29 april 2013 @ 01:34:
Voor de zekerheid: Is de britse belastingdienst op de hoogte van je NL spaarrekening? (in verband met mogelijke belasting op de rente die het heeft gegenereerd)
Mijn Nederlandse banken zeggen dat ze het doorgeven aan buitenlandse belastingdiensten, ik heb zelf nooit actie ondernomen. Het kan inderdaad vragen oproepen :)

Ik heb in ieder geval net 500 euro overgemaakt van de ING naar HSBC, maar eens zien wat er gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 29-04-2013 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 14:24
Ik maak regelmatig geld over van/naar Zwitserland met SEPA en dat kost inderdaad niets. Staat ook de volgende dag al op de rekening. De koersopslag die mijn bank rekent is hetzelfde als bij pinnen in het buitenland, en daar kom je toch niet onderuit.

[ Voor 6% gewijzigd door Knakker op 29-04-2013 05:34 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Mijn ervaring met het overtikken van grote porties geld was van NL naar DE. Ook daar was de grens 50000 euro en omdat ik m'n huis verkocht had en dat geld in DE wilde hebben heb ik dus ook een hele rits overschrijvingen gedaan.

In plaats van die gevaarlijke cyberterroristen hier op Tweakers te alarmeren heb ik even m'n bank gebeld, dat hielp wel </hint>
De 50K limiet was hard, die kon niet zomaar aangepast.
De kosten voor het versturen van een berg poen naar een ander EU land was nul bij de Rabo - van mijn betaal rekening. Van m'n spaarrekening wist het kassameisje van de Rabo niet zeker, dus ik heb eerst een heel huis op m'n betaalrekening gezet, en dat naar Duitsland overgeschreven. Ontvangen kostte niets bij de Volksbank, dus dat was wel fijn.

Tip: als je bank met TAN kaarten werkt, zorg dan dat je er genoeg hebt (of als het per mobiel moet, dat er geen irritante limiet is op het aantal TANs per dag) anders duurt het allemaal wat langer dan gepland. Ontdekte een collega toen hij van DE naar Canada verhuisde en drie dagen nodig had om z'n "huis" te emigreren.

Oh, en overmaken duurde seconden. Ik had beide banken open elk in een eigen browser en dat ging ongeveer zo: links verstuurd, rechts F5 gedrukt, "hoera, geld".

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 399 op 29-04-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

Nederland > Duitsland is Euro > Euro. Nederland > Engeland is Euro > Pond, dus daar zullen vast wat extra kosten aan verbonden zijn.

Als je het geld in Euro's overmaakt naar Engeland zal je bij de ING neem ik aan niets betalen, maar bij HSBC wel voor de conversie naar Ponden. Andersom kan je vanaf de ING het geld ook in Ponden overmaken zodat de ontvangst bij HSBC gratis is, maar je dan dus bij de ING betaalt voor de conversie.

Ik zou zeggen, neem met zowel ING als HSBC contact op om de exacte kosten op te vragen voor beide scenario's om dan de gunstigste te kiezen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Sinds twee weken ben ik woonachtig in de UK (zelfde stad volgens mij ook nog). Ik huur hier omdat het maar voor een paar jaar is maar ik wel aanzienlijke tegoeden moeten overmaken voor de aanschaf van twee auto's. Dat heb ik gewoon als wereldbetaling via de ING gedaan, je betaalt dan een promille per transactie met een maximum van 50 euro.

Verder loont het te kijken wat de exchange rates van zowel je bank in NL als je bank in de UK zijn. Als je in ponden overmaakt van NL naar UK krijg je de rates van je NL bank en vice versa. Het scheelde bij mij redelijk wat door in € over te maken en de conversie door Barclays te laten doen.

Waar ongeveer ga je wonen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Paar andere dingetjes: ING (postbank) werkt met TAN codes en stuurt die via SMS met een shortcode (zeg maar: sms nummer 4949 oid) naar het buitenland. Er zijn buitenlandse telecomproviders die dat blokkeren. Vriend van me kon zo zijn ex-postbank telebanking niet in omdat is bij AT&T zat. Erg fijn :S
In geval van ING rekening, vooraf even checken dus :)

Other thought: in het kader van wat zekerheid: wellicht kan e.e.a. via een derdenrekening van een notaris lopen. Die zijn er voor, dan blijft het geld in NL totdat de notaris het in 1x jouw kant op sluist in de UK. Weet je ook zeker dat je geen witwaspolitie achter je aankrijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is onder SHA de Europese (SEPA) regeling dat je aan de betalende kant net zoveel betaalt als voor een binnenlandse betaling, en aan de ontvangende kant net zoveel als voor het ontvangen van een binnenlandse betaling. In dit geval is de betalende kant NL, waar binnenlandse betalingen gratis zijn, en SHA dus ook. De ontvangende kant is HSBC , dus de vraag is hoeveel je daar betaalt voor het ontvangen van een binnenlandse overboeking.

De conversie van EUR naar GBP komt hierna (aangenomen dat je geen EUR rekenining hebt bij HSBC), en het tarief daarvoor mag HSBC zelf bepalen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

MSalters schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:39:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is onder SHA de Europese (SEPA) regeling dat je aan de betalende kant net zoveel betaalt als voor een binnenlandse betaling, en aan de ontvangende kant net zoveel als voor het ontvangen van een binnenlandse betaling. In dit geval is de betalende kant NL, waar binnenlandse betalingen gratis zijn, en SHA dus ook. De ontvangende kant is HSBC , dus de vraag is hoeveel je daar betaalt voor het ontvangen van een binnenlandse overboeking.

De conversie van EUR naar GBP komt hierna (aangenomen dat je geen EUR rekenining hebt bij HSBC), en het tarief daarvoor mag HSBC zelf bepalen.
Klopt inderdaad, de overboeking zelf zal gratis zijn, het gaat vooral om de conversie van EUR naar GBP.

Je kan ervoor kiezen om dat door de ING te laten doen, door het bedrag in GBP over te maken naar Engeland, of om het door HSBC te laten doen, door het bedrag in EUR over te maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42
The Eagle schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:13:
Other thought: in het kader van wat zekerheid: wellicht kan e.e.a. via een derdenrekening van een notaris lopen. Die zijn er voor, dan blijft het geld in NL totdat de notaris het in 1x jouw kant op sluist in de UK. Weet je ook zeker dat je geen witwaspolitie achter je aankrijgt :)
Vanwaar toch die continue zorgen om witwassen/fraude in dit topic. Als eerzame burger hoef je daar helemaal geen rekening mee te houden al schrijf je een paar miljoen over. Worst case leidt een melding tot een verzoek om informatie of aanslag waarna een simpel gedocumenteerd antwoord danwel beroep voldoende is.

Het is anno 2013 volstrekt gangbaar dat EU-burgers tegoeden aanhouden in andere EU-landen en overschrijvingen doen. Zolang dat niet om verzwegen vermogen gaat is er geen enkele reden om daar omzichtig over te doen.

Zoiets via een derdenrekening laten lopen is al helemaal absurd en alleen maar kostenverhogend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Kettrick

Rantmeister!

gambieter schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:41:
[...]
Wij hebben na het overmaken van een flink bedrag £100K+ op onze HSBC rekening geen telefoontjes of vragen ontvangen, en dat was ondertussen een half jaar terug.

Ik zou overigens nog even wachten met het overmaken totdat je daadwerkelijk tot koop overgaat ( exchange of contracts ) .. ons bod is een half jaar gelden geleden geaccepteerd, maar door allerhande freeholder/leaseholder problemen is de koop gestrand en zijn we twee weken terug maar een ander huur apartment in gegaan .. 8)7

Wij overwegen nu om het geld weer terug over te maken naar de oorsprong om wat te investeren, waardoor we al met al een hap geld kwijt zijn :(

[ Voor 34% gewijzigd door Kettrick op 29-04-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ah, veel behulpzame reacties, dat wordt zeer gewaardeerd :)F
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:05:
Sinds twee weken ben ik woonachtig in de UK (zelfde stad volgens mij ook nog). Ik huur hier omdat het maar voor een paar jaar is maar ik wel aanzienlijke tegoeden moeten overmaken voor de aanschaf van twee auto's. Dat heb ik gewoon als wereldbetaling via de ING gedaan, je betaalt dan een promille per transactie met een maximum van 50 euro.
Duidelijk.
Verder loont het te kijken wat de exchange rates van zowel je bank in NL als je bank in de UK zijn. Als je in ponden overmaakt van NL naar UK krijg je de rates van je NL bank en vice versa. Het scheelde bij mij redelijk wat door in € over te maken en de conversie door Barclays te laten doen.
Da's een goed punt. Ik heb nu 500 euro overgemaakt, dwz als euro's en dan moet de HSBC de conversie doen. Ik zal dat zeker controleren :)

Ook dank aan de anderen die een vergelijkbare tip gaven _/-\o_
Waar ongeveer ga je wonen?
Cringleford, dwz net buiten Norwich. De gegoede buurt :+ . Zie je DM, dit gaat anders off-topic :p
Kettrick schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:13:
Wij hebben na het overmaken van een flink bedrag £100K+ op onze HSBC rekening geen telefoontjes of vragen ontvangen, en dat was ondertussen een half jaar terug.

Ik zou overigens nog even wachten met het overmaken totdat je daadwerkelijk tot koop overgaat ( exchange of contracts ) .. ons bod is een half jaar gelden geleden geaccepteerd, maar door allerhande freeholder/leaseholder problemen is de koop gestrand en zijn we twee weken terug maar een ander huur apartment in gegaan .. 8)7
Ja, je loopt hier het risico in een keten terecht te komen. Gelukkig kopen de verkopers een leegstaand huis en is hun bod al geaccepteerd, dat mag dus geen probleem zijn :)

Verder vervelend van jullie situatie, sterkte ermee.
The Eagle schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:13:
Paar andere dingetjes: ING (postbank) werkt met TAN codes en stuurt die via SMS met een shortcode (zeg maar: sms nummer 4949 oid) naar het buitenland. Er zijn buitenlandse telecomproviders die dat blokkeren. Vriend van me kon zo zijn ex-postbank telebanking niet in omdat is bij AT&T zat. Erg fijn :S
In geval van ING rekening, vooraf even checken dus :)
Ik heb TAN-codes op papier, aangezien ik al lang in het buitenland woon, dus dat mag geen probleem zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 29-04-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, ik heb 500 euro overgemaakt via SEFA en dat staat 2 dagen later op mijn Britse rekening als £412, en heb 420 pond overgemaakt en dat staat als €498 afschrijving (reservering) op mijn ING rekening. Als daar de 8 euro wereldbetaling nog bij komt, dan is het echt lood om oud ijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Update: bij de ABN-AMRO lukte het alleen als Wereldbetaling in ponden, dat kostte me €41.50 voor de £38k. De rest doe ik via de ING, daar gaat het wel als SEPA-betaling. Nu het alleen nog zien verschijnen op mijn HSBC rekening, het was hier een vrije dag vandaag :p

Door al dat heen- en weer sluizen van gelden zal er wel ergens een radar zijn gaan bliepen. Mijn overzicht ziet er erg spannend uit deze maand :+

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 07-05-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Welke wisselkoers is er gebruikt, want daar zitten meestal de grootste 'kosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Anoniem: 511904 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:25:
Welke wisselkoers is er gebruikt, want daar zitten meestal de grootste 'kosten'.
Klopt, maar daar is moeilijk omheen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-07 09:10
Het is mogelijk om een (tijdelijke?) HSBC-rekening te openen met een buitenlands adres. Vooral voor toekomstige inwoners van de UK wel makkelijk.

Bij mij weten kun je dan vanuit bijvoorbeeldNederland de euro's op je rekening zetten, om die vervolgens redelijk simpel in 1 keer om te zetten naar ponden. Ik zou niet weten wat voor wisselkoers er dan aangehouden wordt. De maandelijkse fee is wel redelijk hoog, 8 pond.

Zie ook : https://www.hsbc.co.uk/1/...ort;jsessionid=000#choose

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Pagina: 1