Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis internet in de NS-treinen

Pagina: 1
Acties:

• Gekke waus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 12:13
Beste Tweakers,

Ik zit wel eens in de treinen van NS en als ik dan van de hotspots gebruik maak doe ik dat met een vpn-tunnel om nog een béétje veilig te kunnen surfen. Nou doet natuurlijk relatief maar heel weinig dat maar zouden al die hotspots wel winstgevend blijven als iedereen er gebruik van maakt via een vpn-verbinding of zou het dan voor t-mobile niet meer interessant zijn?

Ik was benieuwd naar jullie mening op dit gebied!

Alvast bedankt!

Groet Gekke waus.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien NS aan T-Mobile betaalt voor die verbinding: ja, dat is winstgevend.

Verder zie ik niet hoe jouw vpn daar invloed op zou moeten hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
Als dat betaald moet worden dan mogen ze wel eens wat aan de kwaliteit doen (ook op NS stations). Ik heb een betaald iPass WiFi abo en juist bij NS voorzieningen lukt het heel vaak domweg niet om een goede verbinding op te zetten.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Rukapul schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:32:
Als dat betaald moet worden dan mogen ze wel eens wat aan de kwaliteit doen (ook op NS stations). Ik heb een betaald iPass WiFi abo en juist bij NS voorzieningen lukt het heel vaak domweg niet om een goede verbinding op te zetten.
Geeb enkel probleem, enige waar je rekening mee moet houden is op het moment dat de wifi verbinding gemaakt is, dat je op de "homepage"even op login moet klikken in het scherm, werkt daar na spreekwoordelijk als een trein

• Gekke waus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 12:13
CyBeR schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:25:
Aangezien NS aan T-Mobile betaalt voor die verbinding: ja, dat is winstgevend.

Verder zie ik niet hoe jouw vpn daar invloed op zou moeten hebben.
Ik dacht dat t-mobile daar vrijwillig zat en misbruik maakte van al die onveilige internetters.

Edit: Maar dat was speculatie van mijn kant.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekke waus op 28-04-2013 22:00 ]

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 12:44
Gekke waus schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:59:
[...]

Ik dacht dat t-mobile daar vrijwillig zat en misbruik maakte van al die onveilige internetters.

Edit: Maar dat was speculatie van mijn kant.
Hoe zou tmobile misbruik kunnen maken van onveilige internetters?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vermoed dat hij vermoed dat men gebruikspatronen registreert&analyseert, eventueel email-adressen harvest of zelfs wachtwoorden snifft. En daar dan geld mee verdiend (het Gmail-model laten we maar zeggen).

Ik denk dat dat lastig winstgevend te maken zou zijn. Hoe dan ook zou dat ongetwijfeld in de voorwaarden moeten staan, of dat zo is weet ik niet (die voorwaarden zullen wel op die aanmeldingspagina staan)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

begintmeta schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:42:
Ik vermoed dat hij vermoed dat men gebruikspatronen registreert&analyseert, eventueel email-adressen harvest of zelfs wachtwoorden snifft. En daar dan geld mee verdiend (het Gmail-model laten we maar zeggen).
En NS zou dat toestaan in hun treinen... waarom precies?

Nee dit is gewoon dienstverlening vanuit NS, en ze hebben daar nu T-Mobile als leverancier voor. Bij een vorige proef een paar jaar geleden was 't KPN.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CyBeR schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:33:
...
En NS zou dat toestaan in hun treinen... waarom precies?
Ik vermoed dat men zou kunnen vermoeden om gratis internet aan te kunnen bieden.
Nee dit is gewoon dienstverlening vanuit NS, en ze hebben daar nu T-Mobile als leverancier voor. ...
Dat lijkt mij ook.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
begintmeta schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:42:

Ik denk dat dat lastig winstgevend te maken zou zijn. Hoe dan ook zou dat ongetwijfeld in de voorwaarden moeten staan, of dat zo is weet ik niet (die voorwaarden zullen wel op die aanmeldingspagina staan)
Het eerste mag al niet van het College Bescherming Persoonsgegevens vanwege je privacy. NS ontvangt voor het project vijftien miljoen euro subsidie van de staat voor het project. Daarnaast betalen ze T-mobile een onbekend bedrag per jaar voor het gebruik van het netwerk. Daarnaast kan de winst ook bestaan uit niet direct kwantificeerbare waarden als reizigerstevredenheid, voorkeuren voor het vervoersmiddel.

In praktijk betekent dit alles dat de NS subsidie krijgt ten einde een hogere reizigerstevredenheid voor dezelfde opdrachtgever, waar mogelijk boetes worden vermeden :P.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rustig maar, ik postte alleen maar mijn vermoedens over de gedachtegang van Gekke waus... misschien heb ik het wel mis, maar daar kan alleen hij antwoord op geven.

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 29-04-2013 16:17 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > VV

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1