Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Mobo: Gigabyte GA-H77-D3H (rev1.1)
CPU :Celereon G1610
GPU: 2x Club 3d HD7950

Ik zit met het volgende probleem Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet. Verse Windows installatie, installatie drivers moederbord. Tot zover niets aan de hand. De laatste stabiele drivers van de AMD site gehaald (13.4) en geïnstalleerd. Vervolgens moet de computer opnieuw opstarten. Lijkt prima te gaan tot het moment waarop het bureaublad zou moeten worden weergegeven. (Ik heb geen wachtwoord en inlogscherm ingesteld dus hij hoort direct naar het bureaublad te gaan.) Vanaf dat moment wordt het beeld zwart en kan ik niets meer. De enige manier op weer beeld te krijgen is om op te starten in veilige modus of recovery en dan de drivers weer te verwijderen.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Driver versies 12.1, 13.1 en 13.4
Met en zonder crossfire link
Met en zonder 2e videokaart
Maar ik krijg het niet aan de praat. Heeft er iemand suggesties?

Ik ga zo even kijken of er bios updates beschikbaar zijn voor het moederbord, zo ja dan ga ik dat nog proberen, maar verder zou ik het echt niet weten.

Update1:
Wanneer ik alleen een videokaart in het onderste 16x (is in werkelijkheid 4x) slot heb zitten krijg ik wel beeld na het installeren van de drivers. Wanneer ik vervolgens de computer afsluit, de 2e kaart plaats in het bovenste 16x slot krijg ik weer geen beeld vanaf het moment dat het bureaublad zou moeten verschijnen.

[ Voor 13% gewijzigd door sjirafje op 28-04-2013 23:02 . Reden: Update ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316246

heb je ook geprobeerd je stekker in de 16x oftewel de bovenste (dichste bij de core) te doen?

Edit:
Uiteraard met crossfire link!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 316246 op 29-04-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Off Topic, maar toch een rare combi Crossfire + Celeron = ? Toch zonde van al je GPU power man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Er is een bios update beschikbaar. F12e. Dit is wel een beta. Toch maar geprobeerd maar het prbleem blijft helaas bestaan.
Anoniem: 316246 schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:18:
heb je ook geprobeerd je stekker in de 16x oftewel de bovenste (dichste bij de core) te doen?

Edit:
Uiteraard met crossfire link!
Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld. De indeling van het moederbord is als volgt:
pcie 1x
pcie 16x
pcie 1x
pcie 1x
pcie 16x (is in werkelijkheid 4x)
pci
pci

De pcie 1x slots hebben geen open einde. De videokaarten passen hier fysiek dus niet in zonder het moederbord te beschadigen.
Benga schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:05:
Off Topic, maar toch een rare combi Crossfire + Celeron = ? Toch zonde van al je GPU power man?
Een andere cpu komt als er weer voldoende financiële middelen zijn. ;)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Crossfire draaien met een PCIe 16/4 setup lijkt mijn sowieso al niet echt een goed idee.
Als je van te voren al wist dat je crossfire wil gaan draaien had je beter een mobo kunen kiezen dat minimaal crossfire in 16(8)/8 kan draaien.

Toevallig al met je onboard VGA opties gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Het moederbord ondersteund volgens de fabrikant wel crossfire. Bandbreedte zal voor mijn doel geen probleem zijn. In het uiterste geval vind ik het ook prima wanneer de 2 kaarten los van elkaar draaien, maar ook dat lukt niet.

Ik ga inderdaad maar eens kijken of ik in de bios wat met de onboard vga opties kan rommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:39
sjirafje schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:59:
Het moederbord ondersteund volgens de fabrikant wel crossfire. Bandbreedte zal voor mijn doel geen probleem zijn. In het uiterste geval vind ik het ook prima wanneer de 2 kaarten los van elkaar draaien, maar ook dat lukt niet.

Ik ga inderdaad maar eens kijken of ik in de bios wat met de onboard vga opties kan rommelen
Aha, bandbreedte pci-e onbelangrijk + cheapo cpu = mining rig!
In dat geval hoef je ook geen crossfire te draaien... 600 khash/s p/st * 2 = 1200 khash/s of 1200 mhash/s als je bitcoin mined. Eventueel meer, als je OC'd.

Maar los van elkaar draaien werkt dus ook niet.
Met wat voor voeding draai je? 2x HD7950 vraagt nogal wat van je voeding namelijk, op de 12v lijn... Misschien ook nog eens dat de moederbord 12v lijn niet genoeg stroom kan leveren aan de twee pci-e sloten, daar moet namelijk toch wel 2x 75 watt naar toe minimaal...

[ Voor 19% gewijzigd door Trishul op 29-04-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Voeding is een 1050W 80 plus met een singlerail 12V van 76A (912W)
Ik heb nog in de bios voor zover mogelijk de igp uit gezet maar het mag allemaal niet baten.Ook nog maar weer eens een verse windows install. Maar helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door sjirafje op 29-04-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316246

sjirafje schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:56:
Er is een bios update beschikbaar. F12e. Dit is wel een beta. Toch maar geprobeerd maar het prbleem blijft helaas bestaan.

[...]

Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld. De indeling van het moederbord is als volgt:
pcie 1x
pcie 16x
pcie 1x
pcie 1x
pcie 16x (is in werkelijkheid 4x)
pci
pci

De pcie 1x slots hebben geen open einde. De videokaarten passen hier fysiek dus niet in zonder het moederbord te beschadigen.

[...]

Een andere cpu komt als er weer voldoende financiële middelen zijn. ;)
ik neem aan dat jij je stekker in de 4x doet
doe je stekker van je beeldscherm nou in die van 16x
dat moet je toch wel begrijpen wat ik bedoel

edit:
ik weet hoe je mbord eruit ziet ik heb eum opgezocht
niet verkeerd btw

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 316246 op 29-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb de stekker van de monitor op elke dvi aansluiting geprobeerd(moederbord en beide videokaarten). Ook het inloggen met teamviewer lukt niet. Hier uit concludeer ik dat windows niet volledig opstart.

Ik ben nu aan het denken dat ik mogelijk toch een van de 2 kaarten defect is. Ik ga nu proberen om dat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik ben nog wat aan te testen geweest en ben tot de conclusie gekomen dat een van de twee kaarten waarschijnlijk defect zal zijn. De kaart met serienummer eindigend op 92 lijkt in beide slots normaal te werken. De kaart met serienummer eindigend op 93 werkt niet zo als het hoort en zorg er voor dat de computer vast loopt op het moment dat het bureaublad moet worden weergegeven (dan worden de drivers aangesproken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
De uitkomst:
Webshop had de problemen ook geconstateerd en heeft geconcludeerd dat de kaart DOA was. Vervangende kaart ontvangen en die werkt meteen prima.

Pagina: 1