Toon posts:

Windows 7 ISO en Drivers advies.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een N56VZ laptop, deze wil ik opnieuw installeren. Ik heb alleen geen "Windows 7 Home Premium 64-bit Nederlands DVD" liggen om dit te doen. Ik wil geen recovery, omdat dan heel mijn laptop weer vol staat met allerlei rotzooi programma's.

1. Weet iemand waar je ISOs van Windows 7 Home Premium vandaan kan halen? Ik kan er nergens vinden die Home Premium, 64 bit en Nederlandstalig zijn.

Ook heeft mijn laptop een Intel HD 4000 en GT650M Videokaart. Ik vroeg me eigen hier wat over af:

2. Kun je de Integrated Graphics uitzetten? Mijn laptop staat altijd aan de netstroom en ik wil dat al het render werk door de GT650M gedaan wordt.

3. Als ik de Integrated Graphics niet kan uitzetten: Moet ik eerst de Intel Graphics Driver installeren of eerst de Nvidia Driver?

Bedankt voor het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:25
ISO bestanden gemaakt met originele installatie schijven zijn te vinden op usenet/ torrents. Als je daar niet zo handig mee bent, zou ik gewoon even naar de lokale computerboer lopen en vragen of zij een kopietje voor ze hebben van een legitieme Windows 7 64 bit schijf. Bij mij in de buurt doen ze daar in ieder geval niet moeilijk over ;).

Gewoon de drivers installeren voor zowel je Intel HD4000 als voor je NVIDIA GT650M. Het systeem is zelf slim genoeg om te bepalen welke grafische kaart op dat moment nodig is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan je misschien helpen: De officiele ISO-bestanden van W7 vanuit Digitalriver. Dit is een legale manier om aan een W7 kopie te komen.
Home premium & Pro

Editje, er staat alleen de engelse versie omdat ik zelf ook nooit de nederlandse versie van Home premium heb kunnen vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met min of meer hetzelfde probleem: Ik wil een SSD inbouwen en daar windows 7 home premium 64 bit op installeren in het Nederlands. Ik heb hier een legale product key voor want deze staat ook op de oude HDD (voorgeinstalleerd).

De eerder getipte iso's van digitalriver zijn helaas verwijderd en Microsoft's klantenservice verwijst door naar de OEM, die helaas niet bereikbaar is. Blijkbaar heeft Microsoft het beleid aangepast want 1,5 jaar terug hielpen ze nog netjes met een soortgelijk geval.

Kan iemand mij vertellen waar ik kosteloos een legale virusvrije iso van Windows 7 Home Premium 64 bit in het Nederlands kan downloaden?

Ik beschik over een Engelstalige iso maar de gebruiker heeft echt de NL variant nodig en omdat wij al betaald hebben voor de licentie betalen we liever niet opnieuw dik voor een DVD van de OEM

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 15:20
Home Premium in het Nederlands ga je niet vinden ben ik bang.

Na twee minuten speurwerk kwam ik er achter dat je wel Professional kunt gebruiken. Door het verwijderen van een bepaald bestandje zorg je er voor dat er tijdens de installatie het selectiescherm getoond wordt waarna je gewoon kunt kiezen voor Home Premium.

bron, bron, bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor je input, maar juist de gelinkte iso's die Microsoft hostte via digitalriver zijn niet meer beschikbaar.

Dus die vlieger gaat helaas niet op. Weet iemand waar dezelfde iso's nu te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar WOS, aangezien dit geen hardware issue is.

Modbreak:Headsup, OP is uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb de digitalriver links zelf nooit gebruikt omdat er ook andere manieren zijn. Bijv.:

Zoek de cd/dvd die je wil op MSDN: MSDN Subscriber Downloads , Google dan de SHA1 hash en gebruik dan een van de gevonden bronnen die hier niet genoemd mogen worden.

Na het downloaden moet je voor de zekerheid de hash van de iso laten bepalen en vergelijken met die op MSDN. Komt die overheen? Heb je een onaangepaste iso te pakken :)

En LoeWn doelt op het verwijderen van x:\sources\ei.cfg. Als je dat doet krijg je inderdaad het selectiescherm van de verschillende edities. Wanneer je dat bestand uit de iso (voor het branden) wilt halen, moet je een speciaal tooltje gebruiken die op http://code.kliu.org/misc/winisoutils/ te vinden is, gebruik je een USB stick voor het installeren, dan gewoon het bestandje zelf via verkenner verwijderen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp :D
Pagina: 1