Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Delfware, een Tweakers productie

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:54
Dames en heren van de redactie,

mijn complimenten voor de Delftware-video, lekker duidelijk en laat goed zien wat hun product eigenlijk inhoudt.
Men broek zakte echter af toen ik voluit blij in de titel zag staan: :*) 'Een Tweakers productie' :*) .

Gelukkig weten we dat het een taalfoutje betreft, want 'Tweakers' kan natuurlijk helemaal geen bijvoegelijk naamwoord zijn. Anders zou je taferelen krijgen in de trant van "Wij van Man Bijt Hond vragen u: hoe Tweakers is uw productie?". Onzin dus.

Voor meer informatie over het al dan niet foutief toepassen van spaties in een samenstelling zoals Tweakers-productie, verwijs ik jullie met liefde naar mijn grote vrienden van spatiegebruik.nl: http://www.spatiegebruik.nl/regels.html

was gegroet,

eX

There is no replacement for displacement!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Het is gewoon heel overduidelijk overgenomen uit het Engels, met zinnen als A 1994 Film of A ...Production. Het zou expres kunnen zijn, maar goed Nederlands is het inderdaad niet.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06

MsG

Forumzwerver

Dit zie je helaas steeds vaker en ook in formele uitingen, campagnes, etc. Over 10 jaar is de spatiefout denk ik geen fout meer. Wikipedia: Engelse ziekte (taal)

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 28-04-2013 18:53 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:54
Poke. Redactie, topics laten zakken en geen antwoord geven omdat het bijbehorende nieuwsitem inmiddels toch oud is, is imho niet netjes.

There is no replacement for displacement!