Macbook air hoekje gebogen na val op de vloer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150104

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een platte tang lijkt mij toch het beste. Je kan het apparaat beschermen door er eerst plastic of dik tape overheen te doen zodat de de tang niets beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Ik heb een vergelijkbare bocht in de basis van mijn MBP weer rechtgekregen door een stukke hout en een kleine hamer te pakken. Zorgen dat het deksel stevig ligt, hout erop leggen, en voorzichtig weer recht tikken. Heel voorzichtig en recht slaan, anders ben je waarschijnlijk verder van huis.

Wel de achterkant van de klep op een recht oppervlak leggen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 10:08
Mar.tin schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:56:
Mijn eerste ingeving zegt een bankschroef met wat padding heeeeeel voorzichtig aandraaien :)
Zorg er dan wel voor dat je een doek om het aluminium heen doet. Dat spul is zo zacht dat je de groeven van de bankschroef erin graaft.

Toch is dit iets waar ik persoonlijk nooit zelf aan zou gaan beginnen. Als je zelf al niet eens weet welke tool je moet gebruiken, laat staan dat je het er weer goed uit kunt laten zien.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn eerste ingeving is om haar WA verzekering aan te spreken en pas nadien te gaan kijken of en hoe je het zelf wilt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 07:39
Is het nodig om het t herstellen? Sluit de klep nog? Het wordt er vaak niet beter op als je zelf aan de slag gaat.

Maar als je toch zelf aan de slag wilt: Eerst goed warm stoken met een gasbrander en dan recht buigen met een tang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24

Saven

Administrator

Freakster86 schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:03:
Mijn eerste ingeving is om haar WA verzekering aan te spreken
voor wat? ding doet t toch nog gewoon. je krijgt er nu alleen minder geld voor als je m door wil verkopen maar shit happens. hiervoor gaat die verzekering je echt niet helpen hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik zou idd de laptop op z'n scherm op iets zachts leggen, opengeklapt. Laat iemand dan de onderkant vast houden. Dan idd iets van tape, doek of iets dergelijks op de hoek leggen. stukje hout erop en zachtjes beginnen met een hamer. Of misschien een houtklem onder de tafel en boven op dat houtje en langzaam aandraaien. Af en toe loshalen om te zien hoe ver ie al is.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Saven schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:11:
[...]

voor wat? ding doet t toch nog gewoon. je krijgt er nu alleen minder geld voor als je m door wil verkopen maar shit happens. hiervoor gaat die verzekering je echt niet helpen hoor :')
Heus wel, hier ben je voor verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 16:24

Saven

Administrator

Mektheb schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:13:
[...]

Heus wel, hier ben je voor verzekerd.
:') ze zien je al aankomen. ja meneer ik heb mijn laptop laten vallen en nu zit er een deukje in. kunnen jullie mij even uitbtalen k thnx bye :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

Saven schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:15:
[...]

:') ze zien je al aankomen. ja meneer ik heb mijn laptop laten vallen en nu zit er een deukje in. kunnen jullie mij even uitbtalen k thnx bye :$
Welkom in de grotemensenwereld knul, zo gaat dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mace schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:16:
[...]

Welkom in de grotemensenwereld knul, zo gaat dat inderdaad.
Hangt ervan af. Er zijn verzekeringen die cosmetischeschade niet vergoeden. Anders zou een krasje van 2mm op de topcover van een laptop betekenen dat de complete cover vervangen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Saven schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:11:
[...]

Ik heb mijn zusjes Air ook een keer laten vallen :$ hoekje rechtsachter van het scherm was daardoor wat verbogen. Ik heb mijn verzekeraar gebeld en die zei dat ze de laptop naar een apple winkel mocht brengen voor een offerte. Conclusie van hun was dat er aan 1050 euro schade was. Offerte opgestuurd naar mijn verzekeraar en die hebben 950 euro aan mijn zusje uitgekeerd. Ik had zelf een eigen risico van 100 euro.

Zo gaat dat met dit soort dingen gewoon. Waarom zou jij met een kapotte laptop moeten blijven zitten, terwijl iemand anders de schade heeft veroorzaakt?

Let wel, bij de ene verzekeraar krijg je gewoon het bedrag uitgekeerd en bij de ander moet je de laptop inleveren en laten zij hem repareren bij een bedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 28-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Lol, 1050 euro schade aan een 1000 euro laptop :+ Leuk joh dat aluminium, lekker premium of niet :D

*sjouwt vrolijk z'n carbon fiber notebook rond, die overleeft dit soort dingen zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Die 950 niet gebruiken voor reparatie joh! Verkoop je kapotte Air voor 500 euro en koop een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Sick Nick schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:24:
Lol, 1050 euro schade aan een 1000 euro laptop :+ Leuk joh dat aluminium, lekker premium of niet :D

*sjouwt vrolijk z'n carbon fiber notebook rond, die overleeft dit soort dingen zonder problemen ;)
succes, als die carbon cover van jou notebook te maken krijg met punt belasting, sjouw jij minder vrolijk naar de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Sick Nick schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:24:

2 jaar geleden waren ze nog iets duurder ;) En de gehele behuizing moest worden vervangen, dus daar gaat ook nog eens veel tijd insteken etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 150104 schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:14:
Na een paar uur gegoogled te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het vrijwel onmogelijk is. :P Toch maar eens kijken wat de WA voor mij kan betekenen. Eerst maar eens erachter zien te komen hoe ik een prijsopgaaf kan krijgen aangezien ik hem op apple.nl besteld heb.
Tip: Voordat je belt even kijken wat de polis voorwaarden zijn haar/jou WA/inboedel verzekering. Die telefonisten zijn getraind zo'n vragen te stellen dat het net niet vergoed wordt terwijl als je de zin anders geformuleerd had het wel gewoon inbegrepen was terwijl de situatie practisch hetzelfde is...
Dingen zoals wie gebruikt de laptop normaal (krijg je er dan een vergoeding voor kan bijv ook in natura zoals eten/dringen, tjaa ik heb het niet bedacht), wie is de eigenaar en wie heeft betaald (bij je ouder/cadeau), waar is die precies gevallen binnen/buiten (je kunt een serre bijv als binnen of buiten omschrijven de ene wordt misschien wel gedekt in de polis de andere niet) etc.
Frauderen mag en moet je natuurlijk niet doen maar van tevoren goed geinformeerd zijn kan geen kwaad!

Een prijsopgaaf hoef je nog niet te halen, het kan namelijk zijn dat je verzekering een reparatie bedrijf toewijst. Mocht je een offerte nodig hebben dan kun je altijd bij de premium resellers terecht ook al heb je bij Apple besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 28-04-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57

Bosmonster

*zucht*

PilatuS schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:20:
[...]

Hangt ervan af. Er zijn verzekeringen die cosmetischeschade niet vergoeden. Anders zou een krasje van 2mm op de topcover van een laptop betekenen dat de complete cover vervangen zou worden.
Als iemand anders die kras heeft veroorzaakt en het een waardevermindering veroorzaakt is zelfs zo'n kras verzekerd.

Uiteindelijk gaat het erom dat iemand aansprakelijk is voor schade, daar is die hele verzekering voor.

Ik zou never nooit niet zelf dat ding om gaan zitten buigen. Dalijk sloop je wel het scherm en weet je zeker dat je niet meer verzekerd bent.
Anoniem: 150104 schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:13:
[...]

Ik heb ook geen zin in de hele administratieve rompslomp. Verder zit ik er niet heel erg mee, alleen sluit hij nu niet netjes meer af. Als ik hem iets terug in vorm kan krijgen ben ik tevreden.
Je gaat zo even een paar honderd+ euro weggooien? Een simpel telefoontje/formuliertje is het enige dat je hoeft te doen om dat te voorkomen. Als dat al administratieve rompslomp is..

Anyway.. als je al gaat buigen zou ik een bankschroef pakken met wat (hard)hout.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 29-04-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372126

Zelf een issue aan de hand gehad met een iMac; ik dacht geld te besparen door zelf een SSD in te bouwen. Gevolg: een definitief beschadigde, niet repareerbare Video-aansluiting op het moederboard.
Verzekering gebeld, situatie uitgelegd (tijdens verplaatsen klapte het LCD-scherm naar voren waardoor de connector afbrak) en alles werd glashelder geregeld op asis van de inboedelverzekering.
Imac laten repareren (2e hands moederboard) bij bedrijf in Nieuwegein; bon drie weken bewaard tbv steekproef. Uiteindelijk iMac verkocht en een nieuwe aangeschaft. Iedereen tevreden :)
Mijn advies: gewoon je verzekeringsmaatschappij bellen; nee heb je, ja kun je krijgen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308850

In het geval dat je het wel zelf wilt terugbuigen; metalen versterken lokaal bij uitrekking. Oftewel, ze zijn net iets sterker waar de buiging zit. Daarom is het ook aardig moeilijk om iets recht terug te buigen (de buiging komt net voor of na het oude buigpunt omdat het daar in vergelijking zwakker is).

Ik denk daarom dat recht duwen met een stuk hout op een vlakke ondergrond beter is dan met een tang buigen. Ten eerste is hout zachter dan een ijzeren tang en ten tweede kun je het beter recht buigen (i.p.v een nieuwe terug buigpunt net naast het oude buigpunt).

Verhitten zou beter zijn, maar zou ik niet snel doen. Aluminium wordt vast bij 600 graden Celsius. Als je die hoek tot die temp. verhit mol je je beeldscherm. Een beetje verhitten heeft eigenlijk geen nut, maar de risico's zijn wel heel hoog.
Pagina: 1