Internet dropouts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oraclexxx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo mensen,

Ik kamp zit een aantal dagen met een internet connectie probleem. Zoal draadloos als met de ethernet kabel valt mijn internet connectie weg. Een wat langer youtube filmpje stop na enkele minuten bv. Ik ben bij Ziggo.

Hier zijn een aantal dingen die ik heb gedaan zonder dat het, het probleem heeft doen opgelossen

Modem gereset (meerdere keren)
Wifi -> LAN connectie (nieuwe kabel)
Gebruik gemaakt van de connectie van de buren (ook Ziggo)
Ziggo gebelt, maar die zag niet vreemds
Andere internet explorers geprobeerd
Connectie in windows save mode getest
Laatste Windows updates gedownload
Drivers up to date
Adware/Spyware/Virus scan gedaan
Oude laptop en Macbook laten het probleem ook zien

Ik krijg toch echt sterk het idee dat het probleem niet bij mij thuis ligt gezien het feit dat meerdere laptops het probleem laten zien. Nu kan ik service plus gaan inschakelen maar daar kunnen kosten aan verbonden zijn. Dus denk wil eerst jullie mening nog even horen.

Ik maakt gebruik van een m14x alienware laptop met win 7 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Als je in veilge mode met netwerkondersteuning eens een speedtest uitvoeren welke uitslag krijg je dan
http://speedtest.ziggo.nl/

Als deze waardes niet ongeveer overeenkomen dat is de kans groot dat er iets aan de kant van Ziggo niet goed gaat. Toch ziggo weer bellen en aangeven dat de test elke keer veel te laag is.
Het beste kun je gedurende een aantal dagen deze test herhalen. Wel bedraad testen.

Noteer elke keer dag/tijd en de snelheden. Dan heb je iets om duidelijk aan te geven en kunnen ze niet anders dan een monteur sturen.

Als de test goed gaat dan zit het probleem toch aan jouw kant en zal je dingen moeten uitsluiten, al heb je al vrij veel gedaan. Test dan ook eens met een korte kabel tussen PC en kabelmodem, zonder evt eigen router.

Tevens geeft je aan dat je de verbinding van je buren hebt gebruik als test maar je vermeld niet of dat uit maakt. Als dat goed gaat dan is de PC het probleem.
kan dan alleen nog maar zijn

Modem
Router
Kabel
eventuele switches die tussen modem en pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oraclexxx
De snelheden zijn prima zolang er geen dropout is.

Bij verbinden van de buren is de probleem ook gewoon aanwezig, na enkele minuten valt de connectie weg die dan later weer tijdelijk terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dan is het probleem dus niet je verbinding met Ziggo of je buren moeten ook last van hebben.

Blijft dus over

Router/Kabels/PC of evt switches die er tussen zitten.
Weet niet hoe je verbinding gaat via de buren, neem aan draadloos.

Beste zou zijn als je jou pc direct op de aansluiting van de buren kan aansluiten, zoniet dan pc direct met een zo kort mogelijk netwerkkabel aan het Ziggo modem koppelen.

Kan het wel bij de buren en jou pc heeft dan nog steeds last en de pc van de buren niet dan weet je genoeg. PC zorgt dan voor de problemen. Je hebt dan namelijk je modem/router/kabels/switches en je eigen ziggo aansluiting direct uitgesloten.

Mogelijk een netwerkkaart die niet goed meer werkt en anders Windows die problemen geeft.
Windows kun je nog in veilige mode testen met netwerkondersteuning.
Als het dan goed gaat toch een driver probleem.
Werkt het dan ook niet grote kans dat de netwerkkaart zelf kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Ik zou een nieuwe router kopen... Tot 2x toe is bij mij een router versleten, met uitvallende verbindingen tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:45:
Ik zou een nieuwe router kopen... Tot 2x toe is bij mij een router versleten, met uitvallende verbindingen tot gevolg.
Hij geeft aan dat hij via de verbinding van de buren er ook last van heeft. Dan gebruik je de router niet.

En zomaar een nieuwe router aanschaffen zonder dat je zeker weet dat dit de oplossing is schiet niet op en zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oraclexxx
MikeOO schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:49:
[...]

Hij geeft aan dat hij via de verbinding van de buren er ook last van heeft. Dan gebruik je de router niet.

En zomaar een nieuwe router aanschaffen zonder dat je zeker weet dat dit de oplossing is schiet niet op en zonde van het geld.
Dit.

Morgen zijn er werkzaamheden van Ziggo. Hopelijk vinden ze daar iets waarmee het probleem wordt verholpen.
Ik wilde de buren ook vragen of ze het probleem ook hebben maar heb ze nog niet kunnen bereiken.

Als de klachten er morgen nog zijn, dan wil ik Ziggo weer even bellen en waarschijnlijk toch een monteur laten komen. Tnx voor de replies. Laat nog wel wat weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oraclexxx
Er is weer internet! de werkzaamheden hebben blijkbaar geholpen. jammer dat ze mij niet konden vertellen dat dit het probleem zou kunnen verhelpen. in iedergeval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1